08.09.2022 / 19:32
StoryEditor

Rosnące ceny energii paraliżują biznes. Dwie trzecie firm handlowych narzeka na coraz wyższe koszty

Kryzys energetyczny przyniesie dalszy wzrost cen w sklepach oraz przestoje w produkcji (fot. Shutterstock)
Jedną z najbardziej dokuczliwych barier w prowadzeniu biznesu są obecnie rosnące ceny energii. Bardziej zagrażają dużym firmom niż mikroprzedsiębiorstwom. W branży handlowej ponad dwie trzecie firm odczuwa problemy. Przedsiębiorcy szukają rozwiązań – analiza Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

Z najnowszych badań przeprowadzonych przez Polski Instytut Ekonomiczny w ramach Miesięcznego Indeksu Koniunktury 1 września wynika, że dla 74 proc. przedsiębiorstw rosnące kos...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 91% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

15.10.2025 / 16:46
StoryEditor
Henryk Kania mocno wkurzył Biedronkę! "To niegodny czyn osoby uciekającej przed wymiarem sprawiedliwości"
Biedronka odpowiada Henrykowi Kani – oświadczenie sieci po liście byłego szefa ZM Kania (fot. materiały własne/materiały prasowe)

Afera wokół listu Henryka Kani do prezesa Jerónimo Martins nabiera tempa. Były właściciel upadłych Zakładów Mięsnych Henryk Kania oskarża Biedronkę o praktyki, które miały doprowadzić do bankructwa jego firmy. Teraz sieć odpowiada stanowczo, zapowiadając kroki prawne.

W reakcji na głośny list otwarty Henryka Kani, sieć Biedronka wydała mocne oświadczenie. Marcin Ładak, dyrektor pionu prawnego i członek zarządu Jerónimo Martins Polska, nie zos...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

05.10.2025 / 13:07
StoryEditor
Inflacja spada, ale firmy nie zamierzają rezygnować z podwyżek. Dlaczego?
Inflacja spada, ale firmy podnoszą ceny (fot. Shutterstock)

Choć inflacja w Polsce spadła, a ostatni odczyt pokazuje wskaźnik 2,9 proc., dla wielu przedsiębiorców koszty nadal są istotnym wyzwaniem. Z danych BIG InfoMonitor wynika, że w bieżącym roku aż 48 proc. firm informuje o podnoszeniu cen, w tym 15 proc. już to zrobiło, a jedna trzecia zrobi to jeszcze w tym roku. Najczęściej wskazywane powody to rosnące koszty pracy, energii i komponentów.

Blisko połowa firm zdecydowała się na korektę swoich cenników w górę. Przedstawiciele BIG InfoMonitor przekonują, iż to wyraźny sygnał, że pomimo spadku inflacji, koszty operacy...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

17. październik 2025 09:37