20.04.2018 / 12:46
StoryEditor

Tesco wypchnie Carrefoura z trójki największych detalistów Europy [PROGNOZA]

(fot. Konrad Kaszuba)
Największy detalista brytyjski, wzmocniony przejęciem grupy hurtowej Booker, pręży muskuły. Dobre wyniki finansowe, odnotowane praktycznie na wszystkich rynkach europejskich i we wszystkich formatach w Wielkiej Brytanii, wskazują – zdaniem analityków LZ Retailytics – że sieć umocni swoje przywództwo na Wyspach. Tesco jest też gotowe do rywalizacji zarówno z Amazonem, jak i dyskontami. Do 2023 r. może także przegonić Carrefoura i zostać trzecim pod względem wielkości sprzedaży detalistą w Europie.

Jak podkreśla Lisa Byfield-Green, Senior Retail Analyst w firmie LZ Retailytics, na bardzo trudnym rynku brytyjskim Tesco jest obecnie dobrze przygotowane na wyzwania, dzięki r...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

Konrad Kaszuba
17.12.2025 / 10:02
StoryEditor
Sieć 344. sklepów Dealz na sprzedaż. Pepco kończy z FMCG, dezinwestycja w 2026 r.
Dyskont sieci Dealz w Polsce

Grupa Pepco konsekwentnie realizuje nową strategię, której kluczowym elementem jest uproszczenie portfolio i koncentracja na jednej marce – Pepco. W tym modelu nie ma już miejsca dla biznesów opartych na FMCG, takich jak Poundland i Dealz. Po sprzedaży Poundland w czerwcu 2025 roku kolejnym krokiem jest przygotowanie sieci Dealz do dezinwestycji, która – zgodnie z zapowiedziami – ma rozpocząć się w 2026 roku.

Dealz poza strukturami Pepco. Operacyjne wydzielenie sieci

Jednym z najważniejszych etapów transformacji było pełne wydzielenie Dealz ze struktur Grupy Pepco. Sieć działa dziś ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

18.12.2025 / 17:49
StoryEditor
Na Orlenie tańsze paliwo na święta i Nowy Rok. Koncern rusza z długą promocją dla kierowców
Orlen Stop Cafe

Orlen uruchamia nową, świąteczno-noworoczną akcję marketingową, która ma zachęcić kierowców do korzystania z aplikacji lojalnościowej Orlen Vitay. Promocja rusza 19 grudnia i potrwa aż do 6 stycznia 2026 roku, obejmując niemal trzy tygodnie tańszego tankowania na wszystkich stacjach sieci w Polsce.

Świąteczna promocja Orlen wraca po sukcesie z ubiegłego roku

Nowa odsłona akcji nie jest przypadkowa. Jak podkreśla spółka, zeszłoroczna świąteczna promocja spotkała się z b...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22. grudzień 2025 05:04