08.06.2022 / 12:18
StoryEditor

Udział hipermarketów w polskim rynku spożywczym spadnie poniżej 7 proc. Format, który dawniej był potęgą, stracił blask

Samotna klientka znika w pustej alejce w sklepie Tesco. Hipermarketowa sieć została przejęta przez Netto, a integracja biznesów już się zakończyła (Fot. KK/wiadomoscihandlowe.pl)
Jak wynika z najnowszych danych PMR, w 2022 r. hipermarkety kontrolować będą około 9 proc. rynku spożywczego w Polsce, co oznacza spadek o około 3 p.p. w porównaniu do roku 2018. W kolejnych latach format nadal będzie tracił na znaczeniu i w 2027 r. jego udział w rynku spadnie poniżej 7 proc.

Warto zaznaczyć, że według definicji PMR, wartość rynku spożywczego obejmuje całość sprzedaży produktów żywnościowych i nieżywnościowych w kanałach spożywczych (dyskonty, superm...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22.11.2024 / 16:07
StoryEditor
Walizki nie schodzą. Wittchen pod presją kosztową. Firmie szkodzi ostra konkurencja cenowa ze strony chińskich platform handlowych. Jak spółka chce się bronić?
Salon Grupy Wittchen

W ciągu trzech kwartałów 2024 roku Grupa Wittchen osiągnęła 321,1 mln zł przychodów, co oznacza spadek o 4 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2023 roku, głównie z powodu nasilającej się konkurencji cenowej oraz mniejszego popytu na kluczowych rynkach Europy Zachodniej.

Te wszystkie czynniki, w połączeniu z utrzymującą się presją kosztową, sprawiły, że EBITDA Grupy Wittchen za dziewięć miesięcy tego roku wyniosła 57,9 mln zł (-21 proc. r/r), a ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

03.12.2024 / 13:59
StoryEditor
Biedronka zwiększa wydatki na pakiety świąteczne dla załogi o dodatkowe 73 mln zł. Ile w sumie sieć rozda pracownikom?
Pracownica sklepu Biedronka (fot. JMP, za: YouTube)

Biedronka chwali się podniesieniem sumy, którą przeznaczy na "pakiety świąteczne" dla pracowników. Do pierwotnych elementów pakietu – e-kody, paczki dla pracowników i dzieci, organizacja przyjęć świąteczno-noworocznych – dołączają vouchery rabatowe. Kto je otrzyma i ile sieć należąca do Jeronimo Martins w sumie przeznaczy na świąteczne wydatki?

Sieć niedawno informowała o tym, że na pakiety świąteczne przeznaczy 106 mln zł. Teraz ta kwota została zwiększona o dodatkowe 73 mln zł, które zostaną przeznaczone na vo...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 91% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

07. grudzień 2024 04:22