16.02.2016 / 13:02
StoryEditor

Unia Europejska ochroni sieci sklepów w Polsce przed podatkiem handlowym?

Siedziba Komisji Europejskiej w Brukseli (fot. Flickr/S.Bertrand, na lic. CC BY-2.0)
Podczas analiz projektu ustawy o podatku od sprzedaży detalicznej wielokrotnie podnoszona jest kwestia potencjalnej niezgodności tego dokumentu z prawem unijnym. Eksperci "Polityka Insight" przeanalizowali, czy podatek w zaproponowanej wersji rzeczywiście mógłby wejśc w życie.

Zdaniem analityków "PI", podatek ani nie jest sprzeczny z unijną dyrektywą o VAT, ani nie narusza zasad swobodnego przepływu towarów i przedsiębiorczości w ramach Unii Europe...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 89% tekstu
Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.
Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus
DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET
22.09.2023 / 12:58
StoryEditor

Jak sklepy na lotniskach budują swoje przewagi we współpracy z lokalnymi dostawcami? Jak to robi Lagardère Travel Retail?

Sklep sieci Aelia Duty Free z ofertą polskich produktów
W sklepach Aelia Duty Free prowadzonych na lotniskach przez spółkę Lagardère Travel Retail, pojawił się nowy produkt od rodzimej marki Chopin. Na specjalnie zaprojektowanej etykiecie znalazła się nietypowa, artystyczna mapa Polski oraz najbardziej znane, chętnie odwiedzane przez turystów miejsca. To już kolejna w tym roku bliska współpraca operatora z polskim producentem i następne z długiej listy działań ukierunkowanych na promowanie lokalności.

Białowieskie żubry, gdański Żuraw, Wisła, Wawel i Spodek w Katowicach – to tylko kilka z wielu symboli, jakie można znaleźć na etykiecie edycji specjalnej Chopin Potato Vodka – ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 89% tekstu
Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.
Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus
DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET
26.09.2023 / 08:50
StoryEditor

Polacy w wakacje zamiast do restauracji poszli po dania gotowe do sklepów

Polacy rzadziej odwiedzają restauracje (Fot. Pixabay)
Od początku czerwca do końca sierpnia br. łącznie ww. restauracje straciły rok do roku ponad 13 proc. klientów i 14 proc. wizyt. Według analiz Proxi.cloud i UCE Research, Polacy w wakacje zdecydowanie ograniczyli wyjścia do pizzerii i fast foodów.

Z badań przeprowadzonych na próbie blisko 458 tys. osób wynika, że poza spadkiem odwiedzalności, skrócił się też statystyczny czas przebywania w lokalach. Konsumenci zmienili sw...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 89% tekstu
Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.
Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus
DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET
26. wrzesień 2023 14:27