04.08.2021 / 10:57
StoryEditor

W ostatnim dziesięcioleciu liczba sklepów w Polsce spadła o blisko 87 tys. Jednak obecnie obserwujemy spowolnienie trendu

Zamknięty sklepik osiedlowy w Łodzi (fot. Konrad Kaszuba)
W cięgu dekady liczba punktów sprzedaży detalicznej spadła w Polsce z ok. 463 tys. do nieco ponad 376 tys. W tym okresie zamknięto ponad 100 tys. sklepów, ponieważ jednak równolegle otwierały się nowe placówki, sieć detaliczna zmniejszyła się o ok. 86,6 tys. sklepów netto. To dane firmy Dun & Bradstreet, cytowane przez „Rzeczpospolitą”.

Trend kurczenia się sieci detalicznej w Polsce w ostatnich latach wyhamowuje – dane wskazuje na to, że struktura polskiego detalu powoli się stabilizuje. Jak wynika z danych Dun...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 89% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

04.06.2025 / 10:31
StoryEditor
Ryszard Petru nie zapomina o handlowych niedzielach. "Niech samorządy decydują"
Ryszard Petru pracujący w Biedronce (fot. Jakub Sadowski/wiadomoscihandlowe.pl)

Temat handlu w niedziele wraca do debaty publicznej za sprawą Ryszarda Petru. Poseł Polski 2050 od miesięcy podejmuje kolejne inicjatywy, które mają doprowadzić do zmian w obowiązujących przepisach. Czy jego propozycja, by to samorządy decydowały o otwarciu sklepów w niedziele, może odmienić dotychczasowy porządek?

Po wybprach prezydenckich Ryszard Petru opublikował wpis na platformie X, w którym przedstawił zestaw propozycji programowych. Wśród nich znalazł się postulat decentralizacji wł...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

07.06.2025 / 07:55
StoryEditor
TOP 10 tygodnia: wybory, Nawrocki, Maspex, Gorąco Polecam, Abramowicz, franczyza, Lidl, Grupa Muszkieterów, Żabka, Flying Tiger Copenhagen, Kaucja.pl
TOP 10 tygodnia (fot. Wiadomości Handlowe)

Powyborczy tydzień to przede wszystkim pytanie o to, co prezydentura Karola Nawrockiego będzie oznaczała dla branży handlowej. Ponadto Lidl zrezygnował z inwestycji w Gietrzwałdzie, a Adam Abramowicz został szefem zespołu ds. franczyzy.

Karol Nawrocki zwycięża w wyborach prezydenckich. Co to oznacza dla branży handlowej?

Państwowa Komisja Wyborcza oficjalnie poinformowała w poniedziałkowy poranek, że Karol ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

16. czerwiec 2025 06:03