22.06.2022 / 16:17
StoryEditor

Zielone trendy zyskują na znaczeniu. Czego oczekują Polacy od biznesu? [BADANIE]

Mateusz Zubkowicz, client business partner w GfK (fot. mat. pras.)
Trzy czwarte Polaków oczekuje od marek konkretnych działań w zakresie zrównoważonego rozwoju, a blisko jedna trzecia weryfikuje te inicjatywy – wynika z raportu  „Green Mood”, opracowanego przez firmę badawczą GfK.

Ochrona środowiska i dążenie do zrównoważonego sposobu prowadzenia działalności staje się podstawowym elementem strategii marek. Firmy odpowiadają w ten sposób nie tylko na bież...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

12.08.2025 / 10:47
StoryEditor
Polska w elicie e-commerce w Europie. Eksperci: rynek urośnie o 9,6% rocznie
Polska w elicie e-commerce w Europie. Eksperci: rynek urośnie o 9,6% rocznie (Fot. Canva)

Wartość polskiego rynku e-commerce do 2028 r. ma rosnąć średnio o 9,6% rocznie. To jeden z największych wzrostów w Europie. Jakie kategorie i jakie czynniki napędzają polski e-commerce?

W artykule przeczytasz: 

  • E-commerce w Europie rośnie znacznie wolnej niż w Azji i Ameryce
  • Polskie e-commerce rośnie 2-krotnie szybciej niż w Europie Zachodniej
  • TOP 10 najbardziej dynamicznie rozwijanych się rynków e-handlu w Europie
  • Arkadiusz Filipowski: Polski rynek e-commerce wchodzi w fazę dojrzałości
  • Jakie kategorie napędzają polski e-commerce?
  • Co będzie najbardziej napędzać polski e-handel?

E-commerce w Europie rośnie znacznie wolnej niż w Azji i Ameryce

Z raportu międzynarodowej platformy analitycznej ECDB „eCommerce w Europe 2025” wynika, że do 2028 roku europejska wartość rynku e-commerce ma wzrosnąć o 27%. Z poziomu 709 mld USD w 2024 roku do 901 mld USD w 2028.

Eksperci wskazują, że w ujęciu globalnym e-handel w Europie rozwija się znacznie wolniej niż innych regionach. Analitycy ECDB prognozuje, że wzrost e-commerce w Europie wyniesie 27% w latach 2024–2028. Natomiast w tym samym czasie rynek w Azji wzrośnie o 43%, a Ameryki o 36%.

Mimo tego, Europa wciąż będzie ważnym rynkiem pod względem innowacyjności, jakości obsługi klienta oraz rozwiniętej infrastruktury dostaw. Eksperci podkreślają, że w dużym stopniu europejski rynek handlu online będzie dość dynamicznie się rozwijać dzięki m.in. Polsce.

Polskie e-commerce przyspiesza. Rynek rośnie 2-krotnie szybciej niż w Europie Zachodniej

Z danych zaprezentowanych w raporcie ECDB wynika, że Polska jest jednym z liderów wśród najszybciej rosnących rynków e-handlu w Europie. Choć są państwa, które będą jeszcze szybciej rozwijać się pod kątem rynku e-commerce.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 69% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

11.08.2025 / 17:50
StoryEditor
Producent kosmetyków chwali się dużą sprzedażą do sklepów sieci Rossmann
Magdalena Miele, prezeska Dr Miele Cosmed Group

Radomski producent kosmetyków i chemii gospodarczej – Dr. Miele Cosmed Group S.A. – wzmacnia swoją pozycję na rynku, realizując strategiczną umowę z siecią Rossmann Supermarkety Drogeryjne Polska.

Marki własne Rossmanna sprzedają się nieźle

Zarząd spółki Dr. Miele Cosmed Group S.A. poinformował, że kontrakt z siecią Rossmann, obejmujący sprzedaż marek własnych...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

18. sierpień 2025 01:14