01.06.2024 / 11:00
StoryEditor

Decathlon pracuje nad pięcioma aplikacjami AI. Do czego będzie je wykorzystywać?

Decathlon inwestuje w innowacje. Firma prowadzi prace nad pięcioma aplikacjami AI (fot. Decathlon)
Decathlon inwestuje w innowacje. Firma prowadzi prace nad pięcioma aplikacjami AI, które mają zoptymalizować różne aspekty działalności firmy. O co dokładnie chodzi?

Pierwsza z przygotowywanych przez Decathlon aplikacji ma dotyczyć prognozowania popytu i zarządzanie zapasami. Sztuczna inteligencja będzie analizować historyczne dane dotyczące sprzedaży, trendy sezonowe, dane rynkowe oraz inne zmienne, aby przewidywać przyszły popyt na poszczególne produkty.

Ma to pozwolić na optymalne zarządzanie zapasami, redukcję ich nadmiaru oraz uniknięcie braków magazynowych. Korzyścią będzie zwiększenie efektywności łańcucha dostaw, zmniejszenie kosztów magazynowania oraz poprawa dostępności produktów.

Personalizacja zakupów i optymalizacja cen

Druga z szykowanych aplikacji wykorzystuje AI do analizy zachowań klientów online oraz w sklepach stacjonarnych, aby dostarczać spersonalizowane rekomendacje produktowe. W jej ramach analizowane będą preferencje zakupowe, historia przeglądania ofert oraz zakupów dokonanych przez klientów.

Decathlon chce w ten sposób zwiększyć satysfakcję klientów oraz wzmocnić sprzedaż poprzez dostarczanie odpowiednich rekomendacji produktowych.

Kolejna aplikacja, związana z optymalizacją cen, będzie analizować dane rynkowe, ceny konkurencji, elastyczność cenową oraz inne czynniki, aby dynamicznie kształtować ceny produktów.

Ma ona umożliwić Decathlonowi oferowanie konkurencyjnych cen, maksymalizację marży zysku oraz szybką reakcję na zmiany rynkowe.

Optymalizacja łańcucha dostaw i chatoboty

Czwarta aplikacja ma pomóc w optymalizacji łańcucha dostaw. Narzędzia AI posłużą do usprawnienia łańcucha dostaw, przewidywania potencjalnych zakłóceń i optymalizacji logistyki. Ma ona zapewnić terminową dostawę produktów i obniżyć koszty operacyjne.

Ostatnia z zapowiadanych aplikacji dotyczy chatbotów do obsługi klienta, które mają zapewnić natychmiastowe odpowiedzi na pytania konsumentów i proponować im konkretne rozwiązania.

Decathlon liczy na to, że poprawi to satysfakcję klientów i zmniejszy obciążenie przedstawicieli obsługi klienta.

27.11.2025 / 17:19
StoryEditor
Kolporter rozwija sieć saloników. Firma ma nowe lokalizacje i szykuje rebranding istniejących punktów
Salonik Kolporter (fot. materiały prasowe)

W trzecim kwartale 2025 roku sieć saloników Kolportera przeszła znaczące zmiany, obejmujące zarówno rozwój geograficzny, jak i odświeżenie istniejących lokalizacji. Firma wskazuje, że działania te wynikają z długofalowej strategii oraz rosnącego zainteresowania jej punktami.

Trzeci kwartał 2025 roku przyniósł otwarcie czterech nowych saloników Kolportera. Jak podaje firma, nowe lokalizacje pojawiły się w Chęcinach przy ul. Kieleckiej 31, w Płocku w ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

20.11.2025 / 14:17
StoryEditor
Producent makaronu i dań gotowych pod presją sieci handlowych i agresywnej konkurencji
Zenon Daniłowski, prezes firmy Makarony Polskie (fot. mat. prasowe)

Grupa Makarony Polskie zaprezentowała wyniki po trzech kwartałach 2025 roku. Jak firma poradziła sobie w obliczu spadającego popytu i rosnącej presji cenowej rynku makaronów?

Grupa Makarony Polskie odnotowała w trzecim kwartale 2025 roku 71,8 mln zł przychodów, co oznacza spadek o 3 proc. rdr. Narastająco po trzech kwartałach skonsolidowane przy...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

01. grudzień 2025 12:55