01.06.2024 / 11:00
StoryEditor

Decathlon pracuje nad pięcioma aplikacjami AI. Do czego będzie je wykorzystywać?

Decathlon inwestuje w innowacje. Firma prowadzi prace nad pięcioma aplikacjami AI (fot. Decathlon)
Decathlon inwestuje w innowacje. Firma prowadzi prace nad pięcioma aplikacjami AI, które mają zoptymalizować różne aspekty działalności firmy. O co dokładnie chodzi?

Pierwsza z przygotowywanych przez Decathlon aplikacji ma dotyczyć prognozowania popytu i zarządzanie zapasami. Sztuczna inteligencja będzie analizować historyczne dane dotyczące sprzedaży, trendy sezonowe, dane rynkowe oraz inne zmienne, aby przewidywać przyszły popyt na poszczególne produkty.

Ma to pozwolić na optymalne zarządzanie zapasami, redukcję ich nadmiaru oraz uniknięcie braków magazynowych. Korzyścią będzie zwiększenie efektywności łańcucha dostaw, zmniejszenie kosztów magazynowania oraz poprawa dostępności produktów.

Personalizacja zakupów i optymalizacja cen

Druga z szykowanych aplikacji wykorzystuje AI do analizy zachowań klientów online oraz w sklepach stacjonarnych, aby dostarczać spersonalizowane rekomendacje produktowe. W jej ramach analizowane będą preferencje zakupowe, historia przeglądania ofert oraz zakupów dokonanych przez klientów.

Decathlon chce w ten sposób zwiększyć satysfakcję klientów oraz wzmocnić sprzedaż poprzez dostarczanie odpowiednich rekomendacji produktowych.

Kolejna aplikacja, związana z optymalizacją cen, będzie analizować dane rynkowe, ceny konkurencji, elastyczność cenową oraz inne czynniki, aby dynamicznie kształtować ceny produktów.

Ma ona umożliwić Decathlonowi oferowanie konkurencyjnych cen, maksymalizację marży zysku oraz szybką reakcję na zmiany rynkowe.

Optymalizacja łańcucha dostaw i chatoboty

Czwarta aplikacja ma pomóc w optymalizacji łańcucha dostaw. Narzędzia AI posłużą do usprawnienia łańcucha dostaw, przewidywania potencjalnych zakłóceń i optymalizacji logistyki. Ma ona zapewnić terminową dostawę produktów i obniżyć koszty operacyjne.

Ostatnia z zapowiadanych aplikacji dotyczy chatbotów do obsługi klienta, które mają zapewnić natychmiastowe odpowiedzi na pytania konsumentów i proponować im konkretne rozwiązania.

Decathlon liczy na to, że poprawi to satysfakcję klientów i zmniejszy obciążenie przedstawicieli obsługi klienta.

03.10.2025 / 17:10
StoryEditor
Sieć Organic Farma Zdrowia z dwucyfrowym wzrostem sprzedaży. Co ją napędzało?

Grupa Organic Farma Zdrowia, największa sieć sklepów z certyfikowaną żywnością ekologiczną w Polsce, opublikowała wyniki sprzedaży za wrzesień oraz III kwartał 2025 roku. Spółka utrzymuje silne tempo wzrostu, zarówno w segmencie detalicznym, jak i dystrybucyjnym.

Witalna siła Organic Farma Zdrowia

We wrześniu 2025 r. sprzedaż Organic Farma Zdrowia S.A. wyniosła 6,1 mln zł, co oznacza wzrost rok do roku o 14,1%.

Spółka dystry...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

26.09.2025 / 10:56
StoryEditor
Właściciel Pyszne.pl zwolni 450 osób. Zastąpi ich sztuczną inteligencją
Aplikacja Pyszne.pl (fot. Pyszne.pl)

Just Eat Takeaway, platforma dostaw żywności i właściciel m.in. Pyszne.pl. zamierza zwolnić ok. 450 osób, aby zmniejszać bazę kosztową.

O sprawie pisze esmmagazine.com, bazując na informacjach Reutersa. Zwolnienia mają dotknąć pracowników w kilku działach i krajach, w tym w obsłudze klienta i sprzedaży. Firma ch...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 91% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

08. październik 2025 18:19