21.10.2025 / 12:44
StoryEditor

Nadchodzi rewolucja w branży reklamy. Liderzy handlu i FMCG spotkają się w Warszawie, by omówić przyszłość retail mediów

Rewolucja w reklamie. Liderzy handlu omówią przyszłość retail mediów (fot. materiał partnera)

Warszawa wkrótce stanie się centrum dyskusji o najbardziej dynamicznym trendzie w marketingu. Retail Media Summit zgromadzi kadrę zarządzającą, marketerów, ekspertów z agencji i innowatorów z branży detalicznej, aby przeanalizować, jak nowa era reklamy cyfrowej zmienia reguły gry na polskim rynku. To spotkanie ma na celu zdefiniowanie strategii, które pozwolą markom i detalistom uwolnić potężny potencjał wzrostu.

Czym są retail media i dlaczego są tak ważne?

Retail media, określane jako trzecia fala reklamy, to najszybciej rozwijający się kanał marketingowy w historii. W prostych słowach jest to reklama obecna w systemie detalisty – zarówno w sklepach fizycznych, jak i na jego platformach cyfrowych. Jej siła tkwi w wykorzystaniu unikalnych danych first-party, czyli informacji o rzeczywistych zachowaniach zakupowych klientów, które posiadają sieci handlowe.

W przeciwieństwie do tradycyjnych form reklamy, retail media pozwala na coś, co do tej pory było niezwykle trudne: precyzyjny pomiar zwrotu z inwestycji (ROI). Umożliwia bezpośrednie powiązanie wydatków na kampanię z realnym wzrostem sprzedaży, tworząc tzw. "pomiar w zamkniętej pętli" (closed-loop measurement). Nie można przejśc koło tego trendu obojętnie. Już teraz jest wdrażany przez globalnych gigantów, takich jak Tesco, Walgreens czy Carrefour, a banki inwestycyjne, jak Goldman Sachs, wskazują na retail media jako kluczowe źródło przyszłych przychodów dla detalistów.

Głosy ekspertów: Dlaczego warto śledzić tę dyskusję?

Dzięki ekspertom retail mediów, którzy w trakcie prelekcji podzielą się swoją wiedzą na ten temat, Retail Media Summit będzie wydarzeniem merytoryczny, na którym będzie można poznać wiele spostrzeżeń i zapoznać się z perspektywą specjalistów.

Colin Lewis, ekspert w dziedzinie retail media i główny mówca na konferencji, opisuje Retail Media Summit jako "najważniejsze wydarzenie dla kadry C-suite, marketerów, ekspertów z agencji marketingowych i innowatorów w handlu detalicznym w Polsce. Tegoroczne spotkanie pokaże, jak marki i detaliści mogą odblokować pełen potencjał retail media w Polsce, od zrozumienia globalnych strategii po wykorzystanie danych first-party z korzyścią dla klientów i jednocześnie własnych wyników finansowych".

W swoim wystąpieniu "Blueprint for Growth: Unlocking the Potential of retail media for Brands and retailers", Lewis przedstawi kompleksowy plan działania, czerpiąc z najlepszych światowych praktyk.

– Marketerzy, detaliści i agencje marketingowe w Polsce mogą uczyć się na podstawie globalnych doświadczeń z rynków takich jak USA, Wielka Brytania, Niemcy czy Australia. W swoim wystąpieniu przedstawię metody działania najbardziej aktywnych i doświadczonych reklamodawców w tej dziedzinie, tym jak mierzą sukces i dlaczego zmiana sposobu myślenia jest kluczowa, aby nadać impet rozwojowi retail media – mówi.

– Retail media dynamicznie zmienia sposób, w jaki marki łączą się z kupującymi – nie chodzi tylko o reklamy, ale o tworzenie mierzalnej wartości w każdym punkcie styku. W Footprints AI wierzymy, że kolejny etap tej ewolucji będzie napędzany przez lepszą integrację danych, inteligentniejsze targetowanie i bliższą współpracę między detalistami, markami i agencjami medialnymi. Retail Media Summit to miejsce, gdzie te rozmowy się odbędą, gromadząc kluczowych graczy kształtujących ten rynek w Polsce i całej Europie –  dodaje Antoine Kolendowski, Country Head na Polskę w Footprints AI.

Agenda w pigułce: o czym będą rozmawiać liderzy rynku?

Program Retail Media Summit został skonstruowany tak tak, żeby w trakcie wydarzenia można było doświadczyć dogłębnej analizy kluczowych wyzwań i szans jakie stawiają retail media. Uczestnicy, w tym przedstawiciele IAB Europe, czołowych globalnych marek i agencji, podejmą dyskusję temat:

  • Strategii, które przekształcają detalistów w gigantów medialnych dzięki wykorzystaniu ich bogatych baz danych o klientach.
  • Oczekiwań globalnych marek wobec sieci retail mediów oraz rozwiązań, które zwiększą efektywność i wydajność ich kampanii.
  • Budowy konkurencyjnego systemu retail media w Polsce, z naciskiem na szybkie skalowanie działań w kanałach in-store, on-site i off-site.
  • Roli standardów i certyfikacji w definiowaniu kolejnego etapu rozwoju rynku.

Korzyści dla całej branży

Wdrożenie strategii retail media przynosi wymierne korzyści zarówno sieciom handlowym, jak i markom FMCG.

Dla sieci handlowych:

  • Nowe, wysokomarżowe źródło przychodów: marże w retail media mogą sięgać nawet 80 proc., co stanowi potężne wsparcie dla tradycyjnej działalności handlowej.
  • Monetyzacja zgromadzonych danych: możliwość przekształcenia unikalnych danych o klientach w dochodowy zasób reklamowy.
  • Wzmocnienie relacji z dostawcami: oferowanie markom skutecznych narzędzi marketingowych buduje silniejsze partnerstwa.
  • Lepsze doświadczenie zakupowe: dostarczanie klientom spersonalizowanych i trafnych komunikatów, które realnie wspierają ich na ścieżce zakupowej.

Dla marek FMCG:

  • Wzrost sprzedaży i ROI: docieranie z reklamą do konsumentów w kluczowych momentach decyzyjnych, co bezpośrednio przekłada się na wyniki.
  • Skuteczne wprowadzanie nowości: idealny kanał do budowania świadomości i zachęcania klientów do pierwszego zakupu nowych produktów.
  • Budowanie długoterminowej lojalności: wzmacnianie relacji z konsumentami poprzez spójne i precyzyjnie targetowane kampanie.

Retail Media Summit to najważniejsze wydarzenie dotyczące retail mediów w Polsce. Tematy, które będą na nim poruszane, zdefiniują kierunki rozwoju polskiego handlu na najbliższe lata. To znak, że rewolucja w reklamie nie jest już tylko głośną ciekawostką, ale staje się realnym i nieuniknionym elementem lokalnego rynku.

26.11.2025 / 09:18
StoryEditor
Kup sobie humanoidalnego robota! X-kom wprowadza do oferty niezwykłe maszyny naśladujące ludzi
Robot humanoidalny z X-kom.pl (fot. X-kom)

Już za 115 tys. złotych można stać się właścicielem robota humanoidalnego. Do oferty wprowadził go właśnie sklep x-kom.pl. To jednak nie wszystko.

Sklep chwali się, że to pierwsza tak szeroka i dostępna od ręki oferta zaawansowanych robotów w polskim handlu. Od teraz może je mieć każdy i wykorzystywać do badań, nauki, even...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 85% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

03.12.2025 / 18:50
StoryEditor
Polacy rzadziej odwiedzają galerie handlowe? Dane są bezlitosne dla tego formatu
Polacy rzadziej odwiedzają galerie handlowe (fot. Shutterstock)

Po trzech kwartałach 2025 roku centra i galerie handlowe w Polsce notują wyraźne spadki odwiedzalności. Liczba wizyt i klientów zmniejszyła się we wszystkich województwach, a zmiany w zachowaniach konsumentów stają się coraz bardziej widoczne. Co dokładnie pokazują najnowsze dane i jakie wnioski płyną dla branży?

Z danych pozyskanych z obserwacji zachowań przeszło 1,4 mln konsumentów wynika, że w trzech pierwszych kwartałach br. liczba klientów w centrach i galeriach handlowych spadła o ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

07. grudzień 2025 10:36