07.03.2024 / 09:51
StoryEditor

Biedronka popularyzuje kody 2D na polskim rynku

Biedronka popularyzuje kody 2D na polskim rynku
Sieć handlowa Jeronimo Martins podpisała list intencyjny z GS1 Polska. Umowa dotyczy wdrażania innowacyjnych kodów 2D: GS1 DataMatrix oraz GS1 QR. Firma chce promować innowacyjne oznakowanie produktów, którego podstawą będą standardy GS1.

Przedstawiciele sieci Jeronimo Martins podpisali list intencyjny z GS1 Polska na początku 2024 roku. Wiodący na polskim rynku detalista, właściciel sklepów Biedronka, zobowiązał się do współpracy przy wdrażaniu dwuwymiarowych kodów kreskowych  na oferowanych produktach. Podobne listy intencyjne podpisały wcześniej inne sieci handlowe, MAKRO, Żabka i Auchan. 

Kody 2D: innowacja w handlu detalicznym 

GS1 DataMatrix oraz GS1 QR to kody dwuwymiarowe (2D) bazujące na standardach GS1. Są niewielkich rozmiarów, a mogą przechować dużo więcej informacji niż tradycyjny kod kreskowy. Pomieszczą dużo więcej informacji niż tylko numer GTIN, np.: numer partii, datę ważności i numer seryjny. 

Co więcej, kody 2D można łatwo skanować, nawet gdy są nadrukowane na miękkich i nieregularnych opakowaniach. Ich wdrożenie pozwala zwiększyć wydajność przy kasach, poprawić efektywność zarządzania asortymentem i usprawnić obsługę klientów. 

Dzięki kodom 2D możemy również usprawnić komunikację z konsumentami. Aby odczytać kod dwuwymiarowy wystarczy zeskanować go za pomocą smartfonu. Klient może szybko odczytać skład produktów, co ułatwia podejmowanie świadomych decyzji zakupowych. Kody 2D mogą być wykorzystywane do udostępniania kuponów rabatowych, co zwiększa atrakcyjność ofert sklepów i zachęca klientów do częstszych zakupów. 

Klienci i dostawcy Biedronki korzystają dzięki kodom 2D 

Kody 2D poprawiają także zarządzanie zapasami produktów spożywczych o krótkim terminie przydatności do spożycia. Personel może automatycznie kontrolować daty przydatności i obniżać ceny. To także sposób na zwiększenie bezpieczeństwa klientów. Kody dwuwymiarowe to także szybka i wygodna metoda dostępu do informacji o produktach. Konsumenci Biedronki będę mieli dostęp do szczegółowych danych o produkcie: opinii innych klientów, danych technicznych czy informacji o recyklingu. 

–  Kody 2D to rewolucja w handlu. GS1 Polska wspiera polskie firmy w ich wdrażaniu. Ale to nie wszystko. Pomagamy też wykorzystać ich potencjał do optymalizacji procesów biznesowych: poprawy efektywności logistyki i zarządzania zapasami. Kody 2D pomogą również w zaangażowaniu klientów poprzez szybki dostęp do informacji o produktach, co sprzyja budowaniu więzi z klientami oraz wpływa na ich lojalność – podsumowuje Dariusz Jadczak, Menedżer ds. Retail w GS1 Polska. 

O Jeronimo Martins 

Jeronimo Martins Polska S.A. jest właścicielem Biedronki - największej sieci detalicznej w Polsce. Posiada sklepy zlokalizowane w ponad 1300 miejscowościach i jest obecna na polskim rynku od 27 lat. Na koniec 2023 roku posiadała 3569 placówek. W 2022 r. Biedronka współpracowała z prawie 1400 polskich dostawców, od których pochodziło ponad 93 proc. produktów w ofercie sieci. Jeronimo Martins Polska S.A. zatrudnia ponad 80 tys. osób. To największy pracodawca w Polsce i druga co do wielkości firma w branży. Spółka jest partnerem strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu.   

O GS1 Polska  

GS1 – międzynarodowa organizacja not-for-profit. Działa w 150 krajach i od początku istnienia wspiera handel. W tym celu wdrożyła standardowy kod kreskowy, znany i używany dziś na całym świecie, a do tego uznany przez BBC za jedną z 50 rzeczy, które w największym stopniu przyczyniły się do powstania nowoczesnej gospodarki. Standardy GS1 pomagają firmom identyfikować, gromadzić i współdzielić informacje o produktach. Współcześni konsumenci żądają szybkiej, dokładnej i kompletnej informacji na temat towarów, którą mogą uzyskać dzięki dostępowi do systemów identyfikowalności (z ang. traceability). Dzięki Systemowi GS1 partnerzy handlowi mogą łatwo współpracować i udostępniać informacje o produktach w całym łańcuchu dostaw.  

27. kwiecień 2024 06:52