10.04.2024 / 09:00
StoryEditor

Jak skutecznie zapobiegać kradzieżom?

Jak skutecznie zapobiegać kradzieżom?
W odpowiedzi na narastający problem kradzieży sklepowych na rynkach europejskich, HL Display podejmuje wyzwanie przeciwdziałania temu zjawisku. Oferuje rozwiązania zapobiegające stratom, które odstraszają złodziei przy jednoczesnym zachowaniu dostępności produktów. Kradzieże w sklepach nie tylko wpływają na zyski, ale także zagrażają bezpieczeństwu kupujących i pracowników, co może prowadzić do wymuszonych zmian w asortymencie oraz trudności w rekrutacji i utrzymaniu personelu.

Ostatnie raporty pokazują znaczny wzrost kradzieży w handlu detalicznym w całej Europie. Szacuje się, że w całym sektorze detalicznym w Wielkiej Brytanii odnotowano 16,7 miliona incydentów kradzieży dokonywanych przez klientów rocznie, co stanowi dwukrotny wzrost w porównaniu z rokiem poprzednim.* Z kolei w Niemczech przybliżony koszt szkód powstałych w wyniku kradzieży artykułów spożywczych wynosi 2,4 miliarda euro.**

Rafał Lewandowski, Commercial Director w HL Display Polska, wyraża zaniepokojenie, mówiąc:

"Kradzieże w sklepach to duży i rosnący problem na rynkach europejskich. Chociaż oczywiście nie możemy wyeliminować przyczyn przestępczości, możemy pomóc zmniejszyć jej skutki. Oferujemy rozwiązania antykradzieżowe, które chronią zyski poprzez zmniejszenie ryzyka kradzieży, przy jednoczesnym zapewnieniu dostępności towarów, zwiększeniu sprzedaży i zapewnieniu bezpieczniejszego środowiska pracy dla personelu sklepu".

Aby przeciwdziałać temu narastającemu od dłuższego czasu trendowi, HL zobowiązuje się pomagać detalistom i producentom we wdrażaniu skutecznych środków zapobiegających kradzieżom. Tomas Humphreys, Product Manager w HL, dodaje:

"Będąc firmą globalną, zauważyliśmy rosnące zapotrzebowanie rynku na wsparcie w tej kwestii. Stworzyliśmy elastyczną i szeroką gamę rozwiązań zapobiegających stratom, które można dostosować do odpowiedniego poziomu ochrony w odniesieniu do ryzyka i wartości. Dodatkowo są one łatwe w instalacji a ich użytkowanie jest bardzo proste".

Znacznej części kradzieży w sklepach można zapobiec, podejmując działania we właściwym miejscu - 48% różnic inwentaryzacyjnych odnotowuje się na półkach sklepowych, a 25% przy kasach.*** Rozwiązania antykradzieżowe HL koncentrują się na ochronie asortymentu na półce, eliminując ryzyko kradzieży przy jednoczesnym utrzymaniu dostępności produktów i zapewnieniu atrakcyjności zakupów i sprzedaży.

Przysłowie "Okazja czyni złodzieja”, niestety wciąż jest aktualne.

„Dlatego skupienie się na wyeliminowaniu sposobności kradzieży może skutecznie powstrzymać od przypadkowych kradzieży a nawet odstraszyć od potencjalnych przyszłych prób” - podsumowuje Tomas.

HL zachęca sprzedawców detalicznych i producentów do proaktywnego zajęcia się rosnącą kwestią kradzieży w sklepach poprzez zapoznanie się z ofertą rozwiązań zapobiegających stratom.

 

Wybrane rozwiązania antykradzieżowe

Asortyment HL oferuje szeroką gamę rozwiązań dla różnych produktów konsumenckich. To co warto podkreślić, to możliwość dostosowania zabezpieczeń do ryzyka i wartości narażonych na stratę produktów. Poniższe rozwiązania są wybranymi przykładami produktów zaprojektowanych specjalnie w celu zabezpieczenia asortymentu przed kradzieżą.

 

Hak spiralny

image
FOTO: Hl Display Polska
Hak posiada zintegrowaną konstrukcję spiralną, która umożliwia kontrolowane wyjmowanie produktu.

Dwuręczny sposób obsługi: Konstrukcja zapewnia obsługę oburęczną, ułatwiając kontrolowane i precyzyjne wyjmowanie wybranego produktu.

Wszechstronność sprzedawanych produktów: Odpowiedni dla szerokiej gamy produktów eksponowanych na hakach, pasuje do różnych rodzajów opakowań.

Warianty obudowy: Możliwość wyboru pomiędzy owalną lub kwadratową osłonką w oparciu o swoje preferencje i wymagania. Nadaje systemowi indywidualny charakter.

Spirala dozująca z dwoma różnymi opcjami rozstawu: Zintegrowana spirala dozująca została zaprojektowana tak, aby przeciwdziałać kradzieży wielu produktów, zapewniając spójny i kontrolowany proces dozowania.

 

Tray Slow Pusher

image
FOTO: Hl Display Polska
Konstrukcja traya Slow Pusher zapobiega kradzieży kilku produktów naraz, mimo, iż produkty znajdują są na brzegu półki.

Dopasowany do indywidualnych potrzeb: Każdy tray Slow Pusher jest indywidualnie zaprojektowany pod wybrane produkty, zapewniając spójną i estetyczną ekspozycję.

Integracja z akcesoriami brandingowymi: Możliwość zwiększenia obecności swojej marki poprzez wykorzystanie narzędzi komunikacyjnych i brandingowych, takich jak listwy Brandline™.

 

Flex Panel

Flex Panel to gotowy do montażu moduł, który można wyposażyć w przegrody i popychacze dostosowane do potrzeb konkretnych produktów. Rozwiązanie zapewnia widoczność asortymentu i łatwy dostęp dla kupujących.

image
FOTO: Hl Display Polska
Przesuwne fronty dla większego bezpieczeństwa i widoczności: Zastosowanie przesuwnych frontów nie tylko zapobiega kradzieży wielu produktów naraz, ale także poprawia widoczność asortymentu, zapewniając równowagę między bezpieczeństwem a wygodą.

Automatyczny system frontowania: Oferowany system merchandisingu półkowego został zaprojektowany z myślą o automatycznym ustawianiu produktów na brzegu półki. Takie rozwiązanie nie tylko zapewnia przejrzystość ekspozycji, ale także zwiększa komfort zakupów.

Indywidualny wymiar modułu: Rozmiar można dostosować do konkretnych potrzeb, umożliwiając idealne dopasowanie do produktów i layoutu.

Konstrukcja gięta na gorąco: Obudowa jest poddawana obróbce termicznej, zapewniając trwałość i elegancki, profesjonalny wygląd modułu.

Zróżnicowane rozmiary frontów: Do wyboru są fronty o szerokości 75 mm i wysokości 185 mm lub 240 mm, które pozwalają na dostosowanie do różnych wymiarów produktów.

Dodatkowe funkcje bezpieczeństwa: W celu zwiększenia bezpieczeństwa istnieje możliwość zastosowania frontów wyposażonych w blokadę i czujniki alarmowe. Blokada zapewnia dodatkową ochronę, podczas gdy czujnik alarmowy emituje sygnał dźwiękowy, gdy front jest przesuwany. Obie opcje zapewniają dodatkowy poziom bezpieczeństwa.

 

Odwiedź profil na LinkedIn i zobacz więcej przykładów realizacji rozwiązań HL.

 

Źródła:

* "Crime Survey 2024 Report", BRC, 2024, Wielka Brytania.

** "Inventurdifferenzen 2023", EHI, 2023, Niemcy

*** "Stölder och svinn i detaljhandeln", Svensk Handel, 2021, Szwecja.

 

O HL Display

HL jest światowym liderem w dziedzinie merchandisingu sklepowego i rozwiązań komunikacyjnych, wspiera klientów w tworzeniu lepszych doświadczeń zakupowych na całym świecie. Firma została założona w 1954 roku i jest dziś obecna w ponad 70 krajach, a jej rozwiązania można znaleźć w 330 000 sklepów. HL pomaga klientom zwiększać sprzedaż, inspirować kupujących, napędzać automatyzację i ograniczać ilość odpadów.

Główna siedziba HL Display Group znajduje się w Sztokholmie, a jej oddziały handlowe znajdują się w 23 krajach i obsługują 39 rynków, pozostałe rynki obsługiwane są przez partnerów dystrybucyjnych na całym świecie. HL posiada 8 zakładów produkcyjnych zlokalizowanych w Szwecji, Polsce, Wielkiej Brytanii i Chinach, które obsługują różnorodne procesy przemysłowe, w tym produkcję tworzyw sztucznych i metali, nadruk i montaż.

Firma zatrudnia 1300 pracowników, a jej sprzedaż netto wynosi 2300 mln SEK. HL jest spółką należącą w całości do notowanej na giełdzie szwedzkiej grupy biznesowej Ratos.

30. kwiecień 2024 00:02