21.05.2024 / 09:30
StoryEditor

Żabka ma umowę z mPay. Operator płatności wdroży jedną ze swoich usług w aplikacji Żappka

Żabka Drive w Zduńskiej Woli (Żabka Polska)
Żabka Polska podpisała umowę ze spółką mPay. Umowa pomiędzy firmami zakłada "wdrożenie funkcjonalności z portfolio mPay do aplikacji mobilnej Żappka". mPay to operator płatności oferujący też szereg usług.

Spółka mPay jest koncesjonowanym agentem rozliczeniowym, uprawnionym do procesowania transakcji realizowanych za pomocą urządzeń mobilnych. Firma udostępni Żabce jedno ze swoich API.

Tajemnicza usługa dla użytkowników aplikacji Żappka

"Dzięki temu, użytkownicy aplikacji Żappka, zyskają w przyszłości dostęp do funkcjonalności, będącej efektem realizacji nowego wspólnego projektu" – czytamy w komunikacie mPay.

Na razie umowa zakłada wdrożenie jednej funkcjonalności. W swoim komunikacie mPay nie określił, o którą funkcjonalność chodzi. Obie firmy deklarują, że są otwarte na rozmowy w kontekście potencjalnego rozszerzenia portfolio usług w przyszłości.

Żabka wycofała się ze swojej metody płatności

W portfolio mPay znajduje się też aplikacja mobilna umożliwiająca m.in. kupowanie biletów komunikacyjnych, regulowanie należności za płatne parkowanie czy zasilanie telefonicznych kont prepaid za pomocą smartfona lub tabletu.

Przypomnijmy, że Żabka powiadomiła użytkowników aplikacji Żappka, że wyłączy możliwości płatności metodą Żappka Pay w sklepach Żabka od 17 czerwca br. Z kolei na koniec lipca planowane jest wyłączenie Żappka Post oraz gry Żabu. Z aplikacji Żappka korzysta ponad 7,5 mln użytkowników.

24.11.2025 / 10:33
StoryEditor
Sanepid zamknął Biedronkę. "Kontrola wykazała obecność gryzoni"
Na zdj. sklep sieci Biedronka (fot. Shutterstock)

Inspekcja Sanitarna nakazała zamknięcie sklepu sieci Biedronka w Tychach w trybie natychmiastowym. Biedronka przekazała klientom, że nastąpiła "awaria", a tymczasem szef lokalnego oddziału Sanepidu przyznał wprost, że przyczyną zamknięcia sklepu był "zły stan sanitarno-porządkowy".

O sprawie donosi lokalny, tyski serwis "Nowe Info". Jak czytamy, klienci Biedronki działającej w Tychach przy skrzyżowaniu ulic Kopernika i Hierowskiego przywitani zostali w pi...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

01.12.2025 / 09:13
StoryEditor
UOKiK wlepia karę Biedronce! Prawie 105 mln zł za wprowadzanie klientów w błąd
Biedronka została ukarana przez prezesa UOKiK (fot. Shutterstock)

Prezes UOKiK uznał, że Biedronka wprowadzała klientów w błąd podczas dwóch akcji promocyjnych. Nałożył więc karę w wysokości ponad 104,7 mln zł na właściciela sieci, spółkę Jeronimo Martins Polska. Decyzja nie jest prawomocna, spółce przysługuje odwołanie do sądu.

UOKiK wskazuje, że w sklepach sieci Biedronka na początku 2024 r. odbyły się jednodniowe akcje promocyjne „Specjalna Środa” i „Walentynkowa Środa”. Klienci byli zachęcani do kup...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 81% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

06. grudzień 2025 03:17