18.06.2024 / 12:56
StoryEditor

Amazon zainwestuje 40 mln euro w szkolenia pracowników w ramach programu Career Choice

Amazon rozwija program szkoleń dla pracowników "Postaw na swój rozwój" (ang. Career Choice). Firma zainwestuje 40 mln euro i stworzy ponad 50 nowych programów szkoleniowych w Europie.

Niemal połowa polskich pracowników (48 proc.) uważa, że szkolenia w miejscu pracy lub praktyki zawodowe pozwalają dziś na osiągnięcie sukcesu zawodowego w większym stopniu niż tradycyjne studia uniwersyteckie – wynika z najnowszego badania Future of Work & Career Development, przeprowadzonego przez Ipsos w 10 krajach na zlecenie Amazona.

Jak wskazuje badanie Amazon Future of Work & Career Development:

  • 89 proc. polskich pracowników uważa zdobywanie nowych umiejętności za ważny czynnik w rozwoju swojej kariery, ważniejszy nawet niż otrzymanie awansu (80 proc.).
  • 26 proc. polskich pracowników twierdzi, że szkolenia w zakresie rozwoju kariery są niezbędne lub ważne przy poszukiwaniu nowej roli,
  • programy szkoleniowe oferowane przez potencjalnego pracodawcę są ważniejsze lub równie ważne co świadczenia socjalne (22 proc.),
  • dostęp do szkoleń z zakresu rozwoju kariery jest dla polskich pracowników motywujący (47 proc.), wspiera ich (40 proc.) i pozwala docenić (38 proc.),
  • 40 proc. ankietowanych uważa, że tradycyjny dyplom uniwersytecki jest tak samo istotny dla rozwoju kariery, jak 10 lat temu.

– Najnowsze badania i rosnące od 10 lat zainteresowanie programem "Postaw na swój rozwój" wskazują na silną potrzebę rozwoju kariery wśród pracowników w całej Polsce i potrzebę wsparcia ze strony pracodawcy. W ciągu dekady ponad 6,5 tysiąca naszych pracowników w Polsce skutecznie podniosło swoje kwalifikacje i skorzystało z nowych możliwości kariery zarówno w naszej organizacji, jak i poza nią – komentuje Sławomir Płonka, dyrektor ds. operacji na Europę.

Coraz więcej chętnych do odbycia szkoleń

Program skierowany jest do pracowników Amazon, w jego ramach pracodawca pokrywa koszty wybranych przez uczestników kursów rozwojowych czy studiów, a całe dofinansowanie może wynosić nawet 26 tys. zł.

– Program "Postaw na swój rozwój" jest jednym z pierwszych benefitów, jakie wprowadziliśmy 10 lat temu, kiedy zaczynaliśmy działalność Amazon w Polsce. Dziś z możliwości poszerzania swoich kompetencji może skorzystać blisko 15 tysięcy polskich pracowników, a popularność programu stale rośnie. Dlatego też zdecydowaliśmy się rozwinąć go, inwestując w poszerzenie oferty dostępnych kursów – podsumował Tomasz Orszak, Senior HR Manager w Amazon.

W ciągu ostatniej dekady w polskiej edycji programu udział wzięło ponad 6,5 tys. pracowników centrów logistycznych Amazon. Chętni mogą wybrać zajęcia w jednej z 19 dostępnych szkół w Polsce, w tym: Future Collars, Coders Lab czy Grupa Cargo. Dostępne kierunki studiów to: technologia, transport, administracja, studia biznesowe, mechanika i systemy przemysłowe, a także kursy języka angielskiego i polskiego dla zagranicznych pracowników. Szczególną popularnością cieszą się zajęcia z technologii i transportu. 75 proc. uczestników w Polsce wybiera jeden z tych dwóch przedmiotów.

Popularność programu stale rośnie – w ubiegłym roku odnotowano 56-procentowy wzrost liczby uczestników Career Choice w Europie. Oznacza to, że w samym 2023 roku prawie 10 proc. wszystkich uprawnionych pracowników Amazon uczestniczyło w programie. Z okazji 10-lecia Career Choice pracodawca uruchomi ponad 50 nowych programów rozwojowych w Europie, a łączna inwestycja wyniesie ponad 40 mln euro.

– Od 2019 roku, w ramach programu Career Choice, Future Collars wsparło 1 097 osób w zdobywaniu nowych kwalifikacji, z czego 965 w Polsce, 93 w Irlandii oraz 39 w Czechach i na Słowacji. Dzięki naszemu programowi wielu z nich znalazło nowe drogi zawodowe i dostosowało się do zmieniających się warunków na rynku pracy – komentuje Beata Jarosz, CEO Future Collars.

Oprócz Europy, program realizowany jest także w Australii, Kanadzie, Kostaryce, RPA i Stanach Zjednoczonych. Amazon stosuje wieloetapowy proces selekcji zewnętrznych edukatorów partnerskich, wybierając tych, którzy koncentrują się na aktywnej realizacji programów edukacyjnych i stwarzaniu szans na sukces zawodowy.

04.09.2025 / 15:37
StoryEditor
Biedronka walczy z ubóstwem menstruacyjnym. Ponad milion produktów higienicznych trafi do szkół
Biedronka (fot. Magda Wygralak/Shutterstock)

W Polsce problem ubóstwa menstruacyjnego dotyka tysięcy uczennic, które przez brak dostępu do podpasek czy tamponów zmuszone są opuszczać zajęcia lekcyjne. W nowym roku szkolnym do szkół podstawowych i ponadpodstawowych ponownie trafi ponad milion produktów menstruacyjnych. Jak duża jest skala wsparcia i dlaczego ten temat wciąż pozostaje tak istotny?

Według danych Światowej Organizacji Zdrowia aż 500 mln kobiet na całym świecie nie ma zapewnionego stałego dostępu do podstawowych środków higienicznych. Problem ten nie omija r...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

04.09.2025 / 10:24
StoryEditor
Były dyrektor generalny Walmartu będzie rozwijał sklep Zooplus w Polsce
Lionel Desclée został nowym prezesem Zooplus. Wcześniej był CEO Walmart Japan(fot. Zooplus)

Nowym dyrektorem generalnym i członkiem zarządu sieci sklepów Zooplus zostanie Lionel Desclée. Wcześniej Belg był m.in. dyrektorem generalnym Walmart Japan. Jakie ma doświadczenie w branży pet food?

W artykule przeczytasz: 

  • Lionel Desclée został prezesem Zooplus
  • Rada Nadzorcza: Lionel Desclée ma poprowadzić Zooplus w kolejny rozdział
  • Lionel Desclée wcześniej kierował japońskim oddziałem Wallmart

Lionel Desclée został prezesem Zooplus

Spółka Zooplus podała 3 września 2025 r., że na stanowisko dyrektora generalnego (CEO) i członka zarządu został powołany Lionela Desclée. Swoją pracę na rzecz jednej z największych europejskich platform internetowych z produktami dla zwierząt domowych rozpocznie od 15 września.

Spółka w komunikacie podkreśla, że Lionela Desclée dołącza do Zooplus w kluczowym dla firmy momencie. Sieć zamierza zwiększyć swoje zasięgi oraz w jeszcze większym stopniu skupić się relacjach z klientami.

Rada Nadzorcza: Lionel Desclée ma poprowadzić Zooplus w kolejny rozdział

Rada Nadzorcza podkreśliła silne powiązanie Desclée z długoterminowym kierunkiem rozwoju firmy, zwracając uwagę na jego udowodnione umiejętności w zakresie kierowania transformacją i zapewniania skali operacyjnej.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 65% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

18. wrzesień 2025 01:46