21.05.2024 / 14:11
StoryEditor

Biedronka chce równo traktować pracowników bez względu na ich narodowość, tożsamość płciową, wiek czy przynależność związkową. Sieć podpisała Kartę Różnorodności

Kadr ze spotu Biedronki (fot. JMP/YouTube)
Największy pracodawca w Polsce został sygnatariuszem Karty Różnorodności. Biedronka zobowiązała się w ten sposób do traktowania wszystkich swoich pracowników w taki sam sposób oraz do tworzenia otwartego, przyjaznego środowiska pracy. Przy okazji dowiedzieliśmy się, że w dyskontowej sieci pracuje już ponad 850 osób z niepełnosprawnościami, a w gronie ponad 81 tys. pracowników znaleźć można osoby aż 37 różnych narodowości.

Karta Różnorodności to projekt, za którym stoi Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Oprócz Biedronki, która właśnie dołączyła do grona sygnatariuszy dokumentu, pod kartą podpisało się już ok. 350 firm i innych podmiotów, w tym m.in. Lidl Polska (w 2022 r.), Żabka Polska (2021 r.), Kaufland (2020 r.), Ikea Retail (2016 r.), czy Carrefour Polska (2013 r.).

Karta Różnorodności - co w niej jest?

Sygnatariusze karty podpisują się m.in. pod stwierdzeniami, że "różnorodność jest fundamentalną wartością współczesnego społeczeństwa", a "polityka równego traktowania i zarządzanie różnorodnością przynosi wymierne korzyści i wpływa na rozwój oraz innowacyjność organizacji.

"Mając na uwadze poszanowanie dla różnorodnego, wielokulturowego społeczeństwa oraz kładąc szczególny nacisk na politykę równego traktowania ze względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, stan zdrowia, rasę, narodowość, pochodzenie etniczne, religię, wyznanie, bezwyznaniowość, przekonanie polityczne, przynależność związkową, orientację psychoseksualną, tożsamość płciowa, status rodzinny, styl życia, formę, zakres i podstawę zatrudnienia, pozostałe typy współpracy oraz inne przesłanki narażające na zachowania dyskryminacyjne nasza organizacja zobowiązuje się do wdrażania zasad zarządzania różnorodnością i polityki równego traktowania oraz ich promowania i upowszechniania wśród wszystkich interesariuszy organizacji" - można przeczytać w karcie.

Sygnatariusze dokumentu zobowiązują się do "tworzenia atmosfery i kultury organizacyjnej, która zapewnia szacunek dla różnorodności, poprzez włączanie zarządzania różnorodnością, kwestii zarządzania wiekiem i równości płci do polityk i procedur stosowanych w (...) organizacji", oraz do "wprowadzenia instytucjonalnych, wewnątrzorganizacyjnych rozwiązań w celu rozwoju polityki równego traktowania, w tym wskazania osoby lub zespołu koordynującego przeciwdziałanie dyskryminacji i mobbingowi w miejscu pracy".

Ponadto sygnatariusze podpisują się pod zobowiązaniem do "wypracowania i wdrożenia polityki równego traktowania i zarządzania różnorodnością w miejscu pracy, ze szczególnym uwzględnieniem obszarów: rekrutacji, dostępu do szkoleń i awansów, wynagrodzeń, godzenia obowiązków zawodowych z życiem prywatnym i rodzinnym, ochrony przed mobbingiem oraz ochrony przed nieuzasadnionym zwolnieniem".

Biedronka, tak jak wszyscy wcześniejsi i przyszli sygnatariusze karty, zobowiązują się też do "wprowadzenia monitoringu antydyskryminacyjnego oraz antymobbingowego, a także cyklicznej edukacji na temat przeciwdziałania dyskryminacji i mobbingowi, w celu podnoszenia świadomości i wiedzy na ten temat poprzez szkolenia, warsztaty i działania skierowane odpowiednio do wszystkich osób zatrudnionych, w tym w szczególności do kadry zarządzającej".

W karcie zapisano także zobowiązanie do "prowadzenia dialogu z osobami zatrudnionymi na temat przyjętej polityki zarządzania różnorodnością oraz informowania interesariuszy organizacji - w szczególności osób zatrudnionych, ale także klientów/ek, współpracowników/ek, partnerów biznesowych, akcjonariuszy, dostawców i podwykonawców - o stosowaniu modelu zarządzania różnorodnością oraz rezultatach takiego podejścia". Dwa ostatnie zobowiązania dotyczą "corocznego raportowania na temat podjętych działań i ich praktycznych rezultatów", jak również "promowania i upowszechniania zarządzania różnorodnością w Polsce".

Dlaczego Biedronka podpisała kartę?

- Jesteśmy dumni, że w Biedronce uczymy się od siebie oraz wspieramy pomimo różnic. W badaniu opinii pracowników aż 76 proc. naszych pracowników podkreśliło, jak bardzo ceni sobie swój zespół. Jako firma dążymy do tego, aby tworzyć przyjazne miejsce pracy dla wszystkich. Dlatego podpisaliśmy Kartę Różnorodności, w ramach której deklarujemy działanie na rzecz tworzenia otwartego środowiska pracy dla wszystkich członków naszego ogromnego zespołu, niezależnie od różnic między nami. Praca w różnorodnym środowisku wzbogaca i zwiększa kreatywność. Podstawą są relacje oparte na szacunku i zrozumieniu, wolne od uprzedzeń i stereotypów. Różnorodność jest ogromną siłą Biedronki, dzięki temu możemy osiągnąć więcej - mówi Jarosław Sobczyk, dyrektor personalny i członek zarządu Biedronki.

Sieć podkreśla, że w maju - czyli w miesiącu różnorodności - ruszyła kampania wewnętrzna, w której występują pracownicy Biedronki. Wystąpili w niej Joanna i Ukrainiec Serhii ze sklepu w Warszawie, Ewa z placówki w Rzeszowie oraz Tunezyjczyk Aymen. Poniżej prezentujemy spot z tej kampanii.

wiadomoscihandlowe.pl
10.12.2025 / 00:14
StoryEditor
Eurocash wchodzi w erę retail mediów. Ma to być nowy, wysokomarżowy biznes
(fot. Shutterstock)

Retail media stają się jednym z filarów nowej strategii spółki Eurocash. Grupa ogłasza strategiczną transformację: jednym z kluczowych obszarów wzrostu na lata 2026–2027 mają być retail media - dynamicznie rosnący segment rynku reklamowego, oparty na danych zakupowych klientów i własnych powierzchniach digitalowych sieci handlowych.

Według danych pokazanych przez Eurocash, retail media ma zapewnić grupie jeden z najwyższych poziomów marż i stać się źródłem powtarzalnych przychodów, niezależnych od cykli han...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

07.12.2025 / 01:10
StoryEditor
Centra handlowe radzą, jak zaplanować zakupy w grudniu, aby uniknąć nerwów. O czym warto pamiętać?
PRCH radzi, aby rozłożyć zakupy przedświąteczne na trzy niedziele (fot. Shutterstock)

Polska Rada Centrów Handlowych przypomina, że grudzień to bardzo intensywny handlowo czas w roku. W tym roku będą aż trzy niedziele handlowe i warto rozłożyć zakupy przedświąteczne.

PRCH zwraca uwagę, że w tym roku sklepy w Wigilię po raz pierwszy w historii będą zamknięte, za to na zakupy będzie można wybrać się w niedziele: 7, 14 i 21 grudnia. Zakupy “las...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 86% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

16. grudzień 2025 08:09