11.06.2023 / 15:08
StoryEditor

Carrefour sięga po ChatGPT. W jakich obszarach sieć będzie wykorzystywała tę technologię i co ma jej ona zagwarantować?

Carrefour wykorzystał ChatGTP m.in. do stworzenia robota, który będzie pomagał klientom w trakcie zakupów online (fot. Shutterstock)
Carrefour wdraża trzy rozwiązania technologiczne oparte na technologii ChatGPT jednocześnie. Francuski operator wiąże z nimi duże nadzieje. - Wykorzystując generatywną sztuczną inteligencji, chcemy być o krok do przodu i tworzyć handel detaliczny jutra - mówi Alexandre Bompard, prezes i dyrektor generalny Grupy Carrefour. Przyjrzyjmy się zatem owym przyszłościowym rozwiązaniom.

Jak nazywa się chatbot Carrefoura? 

Carrefour uruchomił Hopla, chatbota opartego na ChatGPT, który 8 czerwca został zintegrowany ze stroną internetową carrefour.fr. Robot ma pomagać klientom w codziennych zakupach. Używając naturalnego języka można go poprosić o wsparcie przy wyborze produktów do koszyka w oparciu o budżet, ograniczenia żywieniowe czy pomysł na menu.

Robot może również sugerować rozwiązania zapobiegające marnotrawstwu w zakresie ponownego wykorzystania składników i komponowania powiązanych przepisów i koszyków. Jest połączony z wyszukiwarką na stronie i oferuje klientom listy produktów związanych z tym, o czym rozmawiają, aż do momentu dokonania zakupu.

Gdzie jeszcze Carrefour wykorzystuje ChatGPT?

Generatywna sztuczna inteligencja jest również wykorzystywana do wzbogacania kart z opisami produktów marki Carrefour i dostarczania klientom większej ilości informacji na ich temat. Obecnie zastosowano ją w przypadku 2 tys. artykułów dostępnych online, ale sieć zapowiada, że docelowo chce wykorzystać tę technologię we wszystkich kartach produktów.

Wreszcie, Carrefour zaczął wykorzystywać generative AI do swoich wewnętrznych procesów zakupowych. Rozwiązanie to jest obecnie rozwijane wraz z zespołami z działu zakupów niedetalicznych i będzie im pomagać w codziennych zadaniach – takich jak przygotowywanie zaproszeń do składania ofert i analiza ofert już otrzymanych.

Jaki cel przyświeca szefowi Grupy Carrefour?

Jak stwierdził Alexandre Bompard, prezes i dyrektor generalny Grupy Carrefour, generative AI pozwoli grupie wzbogacić doświadczenia klientów i gruntownie zmienić metody pracy. – Integracja technologii OpenAI z tym, co robimy, to niesamowita szansa dla Carrefour. Będąc pionierem w wykorzystaniu generatywnej sztucznej inteligencji, chcemy być o krok do przodu i tworzyć handel detaliczny jutra – podkreślił 

Dodajmy, że wszystkie rozwiązania wdrożone przez sień są efektem współpracy firm Bain & Company oraz Microsoft. Korzystają z usługi Microsoft OpenAI Azure, aby uzyskać dostęp do technologii OpenAI GPT-4. Jednocześnie są w stanie wykorzystać wszystkie funkcje bezpieczeństwa, niezawodności i poufności danych platformy Microsoft Azure, aby zapewnić zgodność z RODO.

16.08.2025 / 09:00
StoryEditor
TOP 10 tygodnia: Żabka, 7-Eleven, MOL, Rossmann a system kaucyjny, Nowy koncept Auchan, Makro się zwija, Biedronka, Action
Najważniejsze wiadomości z tygodnia (fot. materiały prasowe/Shutterstock)

Ostatni tydzień w hanldu przyniósł wiele ciekawych wiadomości. 7-Eleven ogłosił ambitne plany i nową strategię. MOL przyspiesza rebranding stacji franczyzowych. Kaufland chce inwestować poważne pieniądze w Polsce, a Makro przeprowadza głęboką restrukturyzację. Z kolei Rossmann nie przystąpi do systemu kaucyjnego. Do tego Żabka rośnei na "street foodzie", a Action liczy zyski.

1. Auchan jak Żabka. Nowy koncept sklepu Auchan Summer pozwoli sieci opanować plaże, promenady i koncerty

Auchan pozazdrościł trochę Żabce, która uruchamia 160 sklepów sezo...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

13.08.2025 / 09:55
StoryEditor
Po Allegro, Zalando, Aliexpress i Uber kolejny cyfrowy gigant cyfrowy na celowniku UOKIK

Prezes UOKiK zobowiązał Booking.com do właściwego informowania o tym, czy wynajmujący to przedsiębiorca. Konsumenci muszą wiedzieć, za co odpowiada internetowa platforma handlowa a za co podmioty oferujące noclegi. Spółka wprowadzi zmiany, a uprawnionym użytkownikom przyzna rekompensaty.

W ramach monitoringu sprawdzającego wprowadzenie dyrektywy Omnibus, prezes UOKiK zakwestionował realizację obowiązków informacyjnych przez spółkę Booking.com.

– Od pona...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

18. sierpień 2025 01:16