18.09.2024 / 18:46
StoryEditor

Ciężarówki z pomocą humanitarną dla powodzian zwolnione z opłat za korzystanie z dróg. Jest decyzja Ministerstwa Infrastruktury

Decyzją Ministerstwa Infrastruktury ciężarówki dostarczające pomoc humanitarną dla powodzian zostaną zwolnione z opłat za korzystanie z dróg (fot. Shutterstock)

Ministerstwo Infrastruktury poinformowało, że przewoźnicy wysyłający ciężarówki z transportem humanitarnym dla mieszkańców terenów dotkniętych powodzią nie będą musieli uiszczać opłat za te przejazdy w systemie e-toll. Ta decyzja jest efekt prac sztabu kryzysowego,

W odpowiedzi na sytuację kryzysową, Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się zwolnić z opłat w systemie e-toll pojazdy o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony transportujące pomoc humanitarną na tereny dotknięte powodzią. Zwolnienie to będzie obowiązywać do czasu trwania stanu klęski żywiołowej.

Co zrobić, żeby być zwolnionym z opłat w systemie e-toll?

Aby skorzystać ze zwolnienia przewoźnik musi przygotować wniosek wg formularza zamieszczonego na stronach ministerstwa i Generalnej Inspekcji Transportu Drogowego, a następnie wysłać go na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Po weryfikacji wniosku może wyłączyć urządzenie pokładowe i nie będzie podlegał karze administracyjnej za nieuiszczenie opłaty elektronicznej za przejazdy po płatnych odcinkach dróg w Polsce, zarządzanych przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad (bo do tego właśnie służy system e-toll).

Powyższa decyzja jest pokłosiem prac zespołu kryzysowego działającego pod przewodnictwem premiera Donalda Tuska, w których uczestniczy szef resortu infrastruktury Dariusz Klimczak.

Przypomnijmy, że rząd opracował też projekt rozporządzenia obniżającego do 0 proc. stawkę VAT dla darowizn towarów i usług przekazanych w ramach pomocy poszkodowanym wskutek powodzi. 

27.10.2025 / 10:41
StoryEditor
Konieczne jest nieustanne podważanie status quo produktu [WYWIAD]
Michał Lutostański, partner associate w Deloitte Strategy

Tak jak sklepom nie brakuje wyzwań, tak też producenci FMCG również nie mogą osiąść na laurach. Muszą oni reagować m.in. na wzrastające udziały marek własnych oraz starzejące się społeczeństwo. Jakie dziś są silniki wzrostu kategorii FMCG? Wymienia je Michał Lutostański, partner associate w portfolio Strategy w Deloitte.

Jakie największe wyzwania stoją dzisiaj przed markami FMCG?

Michał Lutostański, doktor nauk społecznych, partner associate w portfolio Strategy w Deloitte, prezes Polskiego T...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 98% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

27.10.2025 / 18:37
StoryEditor
Halloween 2025. Dynie, słodycze i dekoracje są ok, ale po co puchate kajdanki?
Halloween 2025 (fot. Wolt)

Według najnowszej analizy Wolt obejmującej ponad 30 rynków, tegoroczne zamówienia konsumentów na Halloween ujawniają, jak zmienia się sposób świętowania. To czas dekoracji, przebrań dla zwierzaków, lampionów LED, zestawów carvingowych i... czerwonych, puchatych kajdanek.

Choć Halloween w Polsce nie dorównuje popularności tego święta w Stanach Zjednoczonych, dane z 2025 roku pokazują wyraźnie: Polacy coraz lepiej przygotowują się na ten wieczór. ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

30. październik 2025 00:04