29.12.2017 / 00:00
StoryEditor

Biedronka ominie opłatę recyklingową za foliówki. Lidl tego nie planuje [TYLKO U NAS]

Od stycznia najtańsze reklamówki w Biedronce kosztować będą 25 groszy; w Lidlu - 33 grosze (fot. wiadomoscihandlowe.pl)
Od stycznia 2018 r. klienci sieci Biedronka za najtańsze torebki foliowe płacić będą 25 groszy zamiast obecnych 8 groszy. To dokładnie tyle, ile wynosić będzie nowa opłata recyklingowa (20 groszy) razem z VAT (5 groszy). A jednak - jak ustalił portal wiadomoscihandlowe.pl - ani grosz z milionów złotych, jakie dyskonter pobierze od swoich klientów, nie zostanie odprowadzony w ramach wspomnianej opłaty. Jak to możliwe?

Przypomnijmy, że zgodnie z prawem, jakie wejdzie w życie 1 stycznia, sprzedawcy detaliczni i hurtowi zobowiązani będą do pobierania od swoich klientów po 20 groszy opłaty recykl...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

09.07.2025 / 19:40
StoryEditor
Aldi coraz bliżej granicy 400 sklepów w Polsce. Sieć otwiera placówkę w stolicy jednego z województw
Aldi zagęszcza sieć placówek w Poznaniu i całej Wielkopolsce (fot. Shutterstock) 

Od 9 lipca 2025 r. Aldi ma już na swoim koncie 374 sklepy w Polsce. Dyskonter zagęścił sieć w Poznaniu, gdzie otworzył właśnie 13 placówkę.

Nowy poznański Aldi jest zlokalizowany przy ma ulicy Moniki Gruchmanowej 2. Łączna powierzchnia tego sklepu to ok. 1500 mkw.

Aldi stawia na świeżość i dobre doświadczenia za...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

03.07.2025 / 22:48
StoryEditor
Biedronka ponownie motorem wzrostu. Szykuje się mocny wzrost sprzedaży porównywalnej
Na zdj. Biedronka w Elblągu (fot. Elninho/Shutterstock)

Akcje właściciela sieci Biedronka i Hebe, Grupy Jeronimo Martins zyskały ponad 3 proc. po tym, jak J.P. Morgan umieścił spółkę na liście "Positive Catalyst Watch". Analitycy spodziewają się krótkoterminowego wzrostu kursu przed publikacją wyników za II kw., zaplanowaną na 1 sierpnia 2025 roku. W raporcie utrzymano rekomendację „overweight” i nieznacznie skorygowano cenę docelową do 24,80 euro.

Analitycy J.P. Morgan dostrzegają możliwość dalszego wzrostu kursu akcji o około 15 proc., wskazując na spodziewane wzrost prognoz zysków oraz ponowną ocenę wartości spółki. Obe...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

10. lipiec 2025 03:46