16.11.2018 / 14:26
StoryEditor

Fenomen konceptu InMedio Trendy. Potężne wzrosty sprzedaży i ambitne plany rozwoju

Salon Inmedio Trendy (mat. prasowe)
Salon Inmedio Trendy (mat. prasowe)
Salon Inmedio Trendy (mat. prasowe)
Inmedio Trendy - połączenie salonu prasowego ze sklepem alkoholowym - 1
Salon Inmedio Trendy (mat. prasowe)
Inmedio Trendy - połączenie salonu prasowego ze sklepem alkoholowym - 2
Salon Inmedio Trendy (mat. prasowe)
Inmedio Trendy - połączenie salonu prasowego ze sklepem alkoholowym - 3
Salon Inmedio Trendy (mat. prasowe)
Salon Inmedio Trendy (mat. prasowe)
Salon Inmedio Trendy (mat. prasowe)
Salon Inmedio Trendy (mat. prasowe)
InMedio Trendy to koncept opracowany we współpracy Lagardere Travel Retail i Grupy Eurocash. Trwający przez rok pilotaż projektu zakończył się sukcesem w połowie roku, co skłoniło partnerów do decyzji o przejściu do etapu rozwoju konceptu. Po konwersji do nowego formatu placówki notują wzrosty sprzedaży przekraczające 100 proc.!

InMedio Trendy to koncept łączący sklep alkoholowy z salonikiem prasowym. Po trwających rok testach, w połowie roku partnerzy Lagardere Travel Retail i Grupa Eurocash przy...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

Konrad Kaszuba
Łukasz Stępniak
20.12.2025 / 09:00
StoryEditor
TOP 10 tygodnia: akcyza, sprzedaż Carrefoura, kara dla Biedronki, handel w Ukrainie
Najważniejsze wydarzenia w handlu (fot. Shutterstock/materiały własne/materiały prasowe)

Święta to jeden z najgorętszych okresów w handlu, dlatego nic dziwnego, że ostatni tydzień dostarczył ogrom ważnych wydarzeń dla branży. Włodzimierz Wlaźlak, prezes Lidl Polska opowiedział portalowi wiadomoscihandlowe.pl o konsolidacji na rynku. Nasi reporterzy byli w Ukrainie, żeby sprawdzić jak działa tamtejszy handel w realiach wojny. Pepco zdecyudowało się ostatecznie na sprzedaż Dealz. Biedronka z kolejną karą od UOKiK.

1. Prezydent Nawrocki zawetował podwyżki opłaty cukrowej i akcyzy na alkohol!

W czwartek wieczorem prezydent Karol Nawrocki zawetował dwie ustawy istotne dla branży hand...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

23.12.2025 / 12:28
StoryEditor
Jak Biedronka przygotowuje benefity? Zajrzeliśmy do prezentów dla pracowników [TYLKO U NAS]
Święta w Biedronce. Jak powstają paczki dla 85 tys. pracowników (fot. materiały prasowe)

Jak projektuje się świąteczne benefity w firmie zatrudniającej dziesiątki tysięcy osób i dlaczego nie są one dziełem przypadku? O kulisach tworzenia prezentów, testowania produktów i słuchania głosu pracowników opowiada Katarzyna Chlebuś, starsza menedżerka ds. Programów dla pracowników w Biedronce.

Biedronka w  Polsce zatrudnia ponad 85 tysięcy pracowników. Struktura zatrudnienia w firmie  jest bardzo zróżnicowana zarówno pod względem wieku, narodowości czy doświadczenia zawodowego. Jak sieć odpowiada na potrzeby tak szerokiej i zróżnicowanej grupy pracowników, aby oferta benefitów była dla nich realną wartością, a nie jedynie dodatkiem? Jak w praktyce łączy się potrzeby różnych pokoleń i narodowości?

Różnorodność naszej organizacji to fakt, z którym pracujemy na co dzień. Zatrudniamy przedstawicieli czterech pokoleń, osoby z ponad 40 krajów, a 67 proc. naszych pracowników to rodzice – choć warto dodać, że ten wskaźnik systematycznie się obniża. Jeszcze kilka lat temu przekraczał 70 proc., dziś jest już wyraźnie niższy. To pokazuje, jak dynamicznie zmienia się struktura naszej załogi i jak ważne jest uwzględnianie tych zmian przy projektowaniu benefitów.

Istotnym elementem jest także zatrudnianie osób z niepełnosprawnościami. Obecnie współpracujemy z ponad dwoma tysiącami takich pracowników, m.in. dzięki projektowi asystentów kas samoobsługowych i utworzeniu specjalnego stanowiska najlepiej dostosowanego do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, choć OzN  były obecne w naszej organizacji także wcześniej. Programy wsparcia i benefity muszą więc uwzględniać bardzo różne sytuacje życiowe i zawodowe. Trzeba jasno powiedzieć, nie da się stworzyć jednego rozwiązania, które w równym stopniu zadowoli wszystkich.

Dlatego kluczowym narzędziem są dla nas badania opinii pracowników. Ten proces prowadzimy systematycznie od ponad 10 lat. Co roku mierzymy poziom satysfakcji, ale też oczekiwania wobec benefitów i programów wsparcia. Z biegiem czasu one się zmieniają – podobnie jak zmienia się nasze życie prywatne i zawodowe oraz profil osób, które dołączają do firmy. Naszym celem jest projektowanie benefitów w sposób możliwie elastyczny, tak aby móc na bieżąco reagować na te potrzeby: modyfikować istniejące rozwiązania, wprowadzać nowe lub rezygnować z tych, które nie przynoszą oczekiwanego efektu.

Dalsza część wywiadu pod zdjęciem

image
Katarzyna Chlebuś, starsza menedżerka ds. Programów dla pracowników w Biedronce
FOTO: materiały prasowe

Raz w roku prowadzimy rozbudowaną ankietę dotyczącą benefitów i programów dla pracowników. Uzupełniają ją krótsze badania po konkretnych działaniach, na przykład po wydaniu paczek świątecznych. Dzięki nim możemy szybko sprawdzić poziom zadowolenia i zebrać bezpośredni feedback. Interesuje nas nie tylko to, jak pracownicy oceniają dane rozwiązanie, ale również jakie zmiany lub nowe elementy proponują.

Przykładem może być właśnie paczka świąteczna. Co roku pytamy pracowników o jej zawartość. W ubiegłym roku wiele osób wskazywało na konkretne urządzenia, jak choćby airfryer. Nie komunikujemy na bieżąco wyników takich pytań, bo chcemy zachować element niespodzianki, ale jeśli widzimy powtarzające się sugestie dotyczące produktów czy całych kategorii, staramy się je uwzględniać. To podejście przekłada się zarówno na rosnący poziom satysfakcji z benefitów, jak i na coraz większe zaangażowanie w same badania.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 88% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

27. grudzień 2025 15:59