29.03.2023 / 06:00
StoryEditor

Nowy numer "Wiadomości Handlowych" jest już dostępny! W środku: Blicharski/Żabka, Polański/Eurocash, ChatGPT w handlu [SPIS TREŚCI]

Tak prezentuje się nr 2/2023 ”Wiadomości Handlowych”
Trendy na rynku opakowań, konsumenci z pokolenia Z, czterodniowy tydzień pracy w handlu, menedżerowie znad Wisły podbijający świat - to tylko niektóre tematy, jakie poruszamy w najnowszym numerze "Wiadomości Handlowych" (nr 2/2023). W magazynie znajdziecie również wywiady z takimi menedżerami, jak Tomasz Blicharski, dyrektor zarządzający Żabka Future, Tomasz Polański, dyrektor generalny Eurocash Dystrybucja, oraz Dariusz Sinkiewicz, dyrektor zarządzający ds. handlowych i innowacji w Lagardere Travel Retail Polska.

O czym piszemy w najnowszym numerze "Wiadomości Handlowych"?

- Tematem numeru są opakowania. Zastanawiamy się, jak niedobory surowców i drastyczne wzosty cen materiałów opakowaniowych odmienią półki sklepowe. Łukasz Rawa podsumowuje aktualny stan gry i spogląda w skomplikowaną przyszłość. Oddaliśmy też głos przedstawicielom firm Nestle, Hortex, Colian, Sokołów i Danone/Żywiec Zdrój, którzy opowiedzieli o wyzwaniach opakowaniowych, z jakimi przyszło im się zmierzyć i o podejmowanych krokach.

- Magda Głowacka przyjrzała się opakowaniowym innowacjom. Niektóre z nich są obecnie w fazie testów, a to właśnie z tych pomysłów skorzystają producenci na większą skalę. Warto już dziś zwrócić uwagę na rozwiązania, które w bliskiej perspektywie się upowszechnią.

- Okładkowy wywiad przeprowadziliśmy z Tomaszem Blicharskim, wiceprezesem Grupy Żabka i dyrektorem zarządzającym Żabki Future. Menedżer stojący na czele "patrolu zwiadowców" opowiedział Łukaszowi Stępniakowi o nowych projektach, poszukiwaniu dodatkowych ścieżek rozwoju dla Żabki, transformacji cyfrowej grupy oraz... sami sprawdźcie, o czym jeszcze.

- W dziale "Strategie" Konrad Kaszuba przygląda się temu, jak zmieniły się strategie promocyjne pod wpływem z jednej strony galopującej inflacji w Polsce, a z drugiej - wejścia w życie Omnibusa. Autor analizuje, jakich promocji Polacy najchętniej aktywnie poszukują i jakie mechanizmy promocji preferują. Podpowiada, jakiego rodzaju promocji będzie w sklepach więcej, a jakich mniej.

- Niejako "na drugą nóżkę" Paweł Jachowski w felietonie wieszczy koniec promocji i generalnie polityki cenowej, jaką znamy. Źródeł tego, co nas czeka, szuka przewrotnie w... chińskich salonach Tesli.

- W artykule "Bombowa premiera" Agata Grysiak opisała debiut sieci Lush na polskim rynku. Przeczytajcie ten tekst, aby dowiedzieć się, czy brytyjski operator jest w stanie namieszać na naszym rynku produktów kosmetycznych.

- W polskiej debacie publicznej zaistniał temat czterodniowego tygodnia pracy. Analizujemy to zagadnienie pod kątem potencjalnego wpływu na branżę handlową w Polsce. Zastanawiamy się, na ile wyniki głośnego, brytyjskiego eksperymentu, o którym donosiły niedawno światowe media, mogą mieć jakiekolwiek przełożenie na sektor retail w naszym kraju.

- Michał Kokoszkiewicz zwrócił uwagę na coraz bardziej widoczne awanse polskich menedżerów z branży handlowej/FMCG w strukturach międzynarodowych korporacji. Niektórzy dotarli aż na szczyty swoich organizacji. Co ich łączy? Czy to dopiero przedsmak tego, co nas czeka? Dowiecie się z lektury tekstu.

- Przyjrzeliśmy się zjawisku ubóstwa żywnościowego w Polsce. To temat, który nie jest do końca zbadany, jednak nawet dostępne dane są alarmujące.

- Co roku w okolicach Dnia Kobiet słyszymy i czytamy, że "handel jest kobietą". Zamiast brnąć w taką retorykę, przygotowaliśmy dla Was zestawienie 30 najbardziej wpływowych kobiet w polskim handlu i FMCG.

- W artykule "retail przejmuje gastronomię" zwracamy uwagę na to, że w dobie gigantycznych podwyżek cen w restauracjach i kawiarniach dania gotowe, szybkie przekąski czy kawa ze sklepu mogą stać się dla konsumentów tańszą alternatywą.

- O łączeniu handlu z gastronomią i przenikaniu się tych dwóch konceptów - a zatem tworzeniu hybryd handlowych - rozmawialiśmy z Dariuszem Sinkiewiczem, dyrektorem zarządzającym ds. handlowych i innowacji w Lagardere Travel Retail Polska.

- Wielkanoc już za rogiem, a zatem analizujemy, ile wydadzą na nią w tym roku Polacy i na jak duże zakupy się to realnie przełoży. Nie jest bowiem tajemnicą, że galopująca inflacja sprawiła, iż klienci wydają w sklepach więcej, choć tak naprawdę kupują mniej.

- Generacja Z to pierwsze pokolenie prawdziwych "cyfrowych tubylców". Czym wyróżnia się ta grupa klientów, jak wyglądają jej zwyczaje zakupowe i jakie wnioski powinny na tej podstawie wyciągnąć sieci handlowe (a także producenci)? Zachęcamy do lektury tego artykułu.

- Czy ChatGPT zrewolucjonizuje branżę handlową? W których obszarach nowinka technologiczna od OpenAI sprawdzi się najlepiej? Zastanawiamy się nad tym, jak również dajemy wypowiedzieć się w tymże temacie... samemu ChatowiGPT.

- Przemysł rolno-spożywczy w obecnej formie na dłuższą metę funkcjonować nie może. Ten sektor musi się zmienić. W którą stronę? Dowiecie się z tekstu "Nowa era w produkcji żywności".

- O transformacji Grupy Eurocash, zmianach w handlu hurtowym i detalicznym, a także współpracy z partnerami detalicznymi rozmawialiśmy z Tomaszem Polańskim, dyrektorem generalnym Eurocash Dystrybucja z Grupy Eurocash.

- Ponad połowa Polaków regularnie kupuje produkty, których termin przydatności do spożycia lub użycia zbliża się do końca. Tłumaczymy, dlaczego jest to dobra nowina dla mniejszych sieci sklepów.

- Magdalena Stosio-Róg zastanawia się, czy zapał firm do rozszerzania portfolio osłabł. A może zmieniły się oczekiwania klientów wobec nowinek, których życzyliby sobie na sklepowych półkach?

To nie wszystko! Co jeszcze znajdziecie w najnowszym numerze "WH"?

- Adam Samsel z Havas Group Poland przyjrzał się nowej komunikacji sieci Żabka

- Izabela Franke z Future Mind udziela odpowiedzi na pytanie, dlaczego branża retail powinna inwestować w rozwiązania typu superaplikacje

- Grzegorz Mech z GfK Polonia analizuje sprzedaż ryb i przetworów rybnych w sklepach w Polsce

- Honorata Jarocka z firmy Mintel przyjrzała się nowościom nabiałowym wprowadzonym na rynek w ostatnich latach. Wniosek jest prosty: "laktozy zero, białka na ful"

- Ilona Mazurek z CMR prognozuje, co przyniesie nowy sezon lodowy i zastanawia się, czy wśród debiutantów będą produkty, które staną się bestselerami

- Arkadiusz Kawa w felietonie pisze o... BlaBla ekonomii - oczywiście pod kątem transportu i logistyki

- Martyna Sobótka z NielsenIQ omawia zmiany, jakie nastąpiły w kategorii artykułów do higieny intymnej dla kobiet

- Podsumowujemy zorganizowany przez nas w marcu Kongres Mięsny & Roślinne Alternatywy 2023, który zgromadził ponad 300 osób i obfitował w interesujące debaty i prezentacje

- Prezentujemy laureatów konkursu na najlepsze stoiska mięsno-wędliniarskie

A na deser (i to pomidorowy) Konrad Kaszuba w felietonie pisze o tegorocznym, warzywnym szoku cenowym i... cytuje piosenkę z Kabaretu Starszych Panów.

Zachęcamy do lektury!

Kliknij tutaj, aby zostać prenumeratorem magazynu "Wiadomości Handlowe" oraz uzyskać szereg innych korzyści wynikających ze skorzystania z prenumeraty WH Plus.

Wolisz nabyć wyłącznie najnowszy numer "Wiadomości Handlowych" (2/2023)? Kliknij tutaj, aby kupić magazyn w formie ewydania lub tutaj, aby kupić wydanie drukowane.

22.04.2024 / 11:19
StoryEditor
Właściciel Żabki chce przejąć dużą sieć handlową. Wartość transakcji może sięgnąć nawet 500 mln euro
Żabka (fot. Łukasz Rawa, wiadomoscihandlowe.pl)
CVC Capital Partners, właściciel sieci Żabka Polska, przygląda się chorwackiej marce Studenac – informują chorwackie media. Sprzedającym jest kolejny fundusz znany na naszym rynku, czyli Enterprise Investors. Wartość transakcji może wynieść od 400 do 500 mln euro.

CVC Capital Partners jest zainteresowany przejęciem Studenac – informuje portal lidermedia.hr powołując się na dwa źródła zaznajomione ze sprzedażą sieci handlowej. Studenac to ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

15.04.2024 / 17:16
StoryEditor
Barbiecue Sauce czyli różowy sos kanapkowy Barbie marki Heinz we współpracy z Mattel już w sklepach
Barbiecue Sauce, różowy sos kanapkowy Barbie firmy Heinz we współpracy z Mattel (fot. Mattel)
Sos różowy jak sukienka czy samochód lalki Barbie, właśnie taki produkt wprowadził na rynek Kraft Heinz we współpracy z Mattel, producentem lalki Barbie. Jak tłumaczą marki, produkt powstał w odpowiedzi na ogromne zapotrzebowanie na taki produkt po premierze filmu „Barbie”.

"Dostępny od dziś w Wielkiej Brytanii i Hiszpanii, ten różowy wegański majonez z sosem BBQ jest kontynuacją zeszłorocznego szaleństwa na Barbiecore, kiedy Heinz drażnił swoich f...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 86% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

29. kwiecień 2024 16:33