18.10.2022 / 12:35
StoryEditor

Nowy numer "Wiadomości Handlowych" jest już dostępny! Nie zwlekaj i zamów go już dziś [SPIS TREŚCI]

Zachęcamy do lektury nowego numeru magazynu ”Wiadomości Handlowe” (fot. wiadomoscihandlowe.pl, Shutterstock)
Retailtech, przyszłość hipermarketów, układanie na nowo relacji sieci handlowych z dostawcami - to tylko niektóre tematy, jakie poruszamy w najnowszym numerze "Wiadomości Handlowych" (5/2022). W magazynie znajdziecie również wywiady z tak uznanymi menedżerami, jak Paweł Surówka, prezes Grupy Eurocash; Marian Owerko, prezes Bakallandu; Marek Lipka, członek zarządu Carrefour Polska; oraz Dariusz Sapiński, prezes Grupy Mlekovita. Sprawdź, o czym jeszcze można przeczytać w nowych "Wiadomościach Handlowych".

O czym piszemy w najnowszym numerze "Wiadomości Handlowych"?

- Rynkowi hipermarketów przyjrzał się Konrad Kaszuba. Format ten przez niemal dwie dekady królował w ekosystemie handlu detalicznego, jednak w ostatnich latach hipermarkety szybko traciły udziały w rynku spożywczym. Czy zbliża się koniec ich ery? A może transformacja sklepów największego formatu pozwoli im nie tylko na przetrwanie, ale także rozwój?

- Nowe otwarcie w Grupie Eurocash. Łukasz Stępniak porozmawiał z Pawłem Surówką o tym, jak został szefem największej sieci hurtowni FMCG w Polsce, czy dostał od Luisa Amarala pełną autonomię w zarządzaniu spółką, jak powstawała nowa strategia oraz jak widzi przyszłość grupy oraz rynku sklepów niezależnych.

- Tematem numeru jest Retailtech. Michał Kokoszkiewicz tłumaczy, że rozwiązania typu scan & go oraz sklepy bez kas to dopiero początek wielkiej rewolucji technologicznej w handlu. Analizuje, dokąd ten proces może nas doprowadzić i co te zmiany oznaczają dla branży. O technologiach, które będą zmieniać handel, opowiedzieli m.in. Zbigniew Rymarczyk (Comarch), Jakub Czerwiński (Adyen), Jarosław Sokolnicki (Microsoft), Tomasz Woźniak (Future Mind), Marta Guzek (Google), Marek Talarczyk (Netguru), Jakub Kaczmarski (Modivo), Krzysztof Hejduk (Kevin), Anna Schabikowska (Exorigo-Upos) i Magdalena Kubisa (Polski Standard Płatności).

- Paweł Jachowski w artykule "Z dogecoinem do Biedronki" zastanawia się, czy już niebawem za codzienne zakupy w sklepach spożywczych klienci będą płacić kryptowalutami. Wyniki badań przeprowadzonych w tym temacie wśród menedżerów firm handlowych dają sporo do myślenia!

- Dlaczego branża spożywcza nie jest wystarczająco sexy dla wielu inwestorów? Dowiecie się z lektury wywiadu z Marianem Owerką, prezesem i współwłaścicielem Bakallandu.

- Polacy wyprowadzają się z miast na przedmieścia i na wieś. Sieci handlowe muszą się do tego dostosować i modyfikować strategie asortymentowe oraz budować ofertę usług. Czego należy się spodziewać w związku z "Wielką Przeprowadzką"? O tym przeczytacie w tekście Iriny Nowochatko-Kowalczyk.

- W dziale Klimat i Środowisko przyglądamy się działaniom firm produkujących żywność i napoje, których celem jest ograniczenie zużycia wody w zakładach. Łukasz Rawa opowiedział o tym, jak inwestycje w nowe technologie umożliwiają radykalną poprawę efektywności w tym obszarze.

- O tym, że w obliczu wielkiego rozchwiania rynku twarde negocjacje trzeba zastąpić dialogiem z dostawcami, opowiedział w wywiadzie Marek Lipka, członek zarządu, dyrektor handlowy i supply chain w Carrefour Polska.

- Nieco optymizmu w nasze serca wlał Dariusz Sapiński, prezes Grupy Mlekovita. Zdaniem menedżera kryzys gospodarczy, kosztowy i inflacyjny minie "szybciej niż nam się wydaje". Według szefa Mlekovity "najpóźniej po zimie wszystko będzie się normowało".

- Kolejny numer, kolejny ranking - tym razem przyjrzeliśmy się największym sieciom franczyzowych w Polsce i przygotowaliśmy zestawienie 20 największych podmiotów tego typu działających na rynku FMCG. Uwaga, nastąpiła zmiana na pozycji lidera! Więcej na ten temat - w materiale Magdy Głowackiej.

- Katarzyna Bochner przyjrzała się temu, jak producenci kosmetyków dywersyfikują kanały sprzedaży. Choć sprzedaż kosmetyków pozostaje domeną drogerii, to jednak po tę kategorię coraz chętniej sięgają sieci spożywcze i przemysłowe, widząc w niej potencjał do wzrostu przychodów i przyciągnięcia młodych konsumentów.

- O tym, że narastający kryzys oraz gwałtowny wzrost kosztów zmusiły dostawców i sieci handlowe do zmiany modelu współpracy, dostosowania go do nowych, nieprzewidywalnych i błyskawicznie zmieniających się warunków rynkowych, piszą Marcin Knapek i Robert Noceń, partnerzy zarządzający w kancelarii KPN. Eksperci zastanawiają się, co jeszcze może ulec zmianie.

W numerze 5/2022 "Wiadomości Handlowych" przeczytacie także analizy:
- Agnieszki Figiel i Magdaleny Filip z PMR o rynku cateringu indywidualnego
- Grzegorza Mecha z GfK Polonia o kanałach dystrybucji mięsa i wędlin
- Honoraty Jarockiej z Mintela o innowacjach na rynku bakalii
- Dmitrija Geroka z Euromonitor International o trendzie wellbeing na rynku FMCG
- Romana Szymczaka z TM360 o tym, jak zaprojektować w sklepie strefę w okolicy kas

Ponadto piszemy m.in. o:
- sklepach przyszłości
- innowacjach na rynku FMCG i ich twórcach
- nadchodzącej zimie w polskich sklepach
- efekcie matrioszki w e-handlu (felieton Arkadiusza Kawy)
- handlowym Dniu Świstaka, czyli... walce z zakazem handlu w niedziele
- rozwiązaniach wykorzystujących AR/VR w sektorze beauty
- nowościach produktowych

Oprócz tego w najnowszym numerze "Wiadomości Handlowych" znajdziecie listę laureatów badania Perły Rynku FMCG 2022.

Zachęcamy do lektury!

Kliknij tutaj, aby zostać prenumeratorem magazynu "Wiadomości Handlowe" oraz uzyskać szereg innych korzyści wynikających ze skorzystania z prenumeraty WH+.

Wolisz nabyć wyłącznie najnowszy numer "Wiadomości Handlowych" (5/2022)? Kliknij tutaj, aby kupić magazyn w formie ewydania lub tutaj, aby kupić wydanie drukowane

16.04.2024 / 13:43
StoryEditor
Temu wyprzedziło Media Expert i dzielnie trzyma się za Allegro. Oto, jak wzrastała popularność serwisu
Allegro nadal pozostaje najczęściej odwiedzanym serwisem związanym z zakupami online (Shutterstock)
W marcu br. internauci odwiedzali najczęściej strony internetowe i aplikacje mobilne Allegro, Temu i Media Expert. To właśnie te marki znajdują się od kilku miesięcy w czołówce odwiedzanych witryn i aplikacji w sieci – wynika z badania Mediapanel.

Wśród 10 najpopularniejszych brandów wśród firm oferujących zakupy online znalazły się trzy prowadzące sprzedaż zarówno internetowo, jak i stacjonarnie. To Media Expert, Empik i...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

25.04.2024 / 08:59
StoryEditor
Carrefour w Polsce pod mocną presją wojny cenowo-promocyjnej! Sieć sklepów po raz kolejny się skurczyła [ZOBACZ WYKRES]
Logo Carrefoura (fot. Shutterstock)
Dane Carrefoura po pierwszym kwartale pokazują, że biznes w Polsce jest pod mocną presją wojny cenowo-promocyjnej, która wpływa na wyniki operatora na naszym rynku. Sieć zanotowała gorszą sprzedaż LfL, ma również coraz mniej sklepów.

W Polsce sieć zanotowała w pierwszym kwartale tego roku sprzedaż na poziomie 576 mln euro. Oznacza to spadek wskaźnika LfL o 4,2 proc. i organiczny wzrost na ujemnym poziomie 4,...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 89% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

28. kwiecień 2024 12:05