08.02.2018 / 12:37
StoryEditor

Opłata za foliówki w internecie. Co zrobiły Tesco, Carrefour, Piotr i Paweł, Auchan, Frisco?

Opłata recyklingowa za foliówki obowiązuje nie tylko w sklepach stacjonarnych, ale też internetowych (fot. materiały prasowe)
Internetowi sprzedawcy żywności, tacy jak Tesco, Carrefour, Auchan, Piotr i Paweł, czy Frisco.pl, różnie zareagowali na wprowadzoną w styczniu opłatę recyklingową za torebki foliowe. Jedni pobierają od klientów ryczałtową opłatę, inni szacują liczbę torebek potrzebnych do skompletowania zamówienia, jeszcze inni pakują zakupy w kartony. W większości przypadków opłatę recyklingową udaje się przedsiębiorcom ominąć.

Przypomnijmy, że lekkie torby na zakupy z tworzywa sztucznego od początku roku nie mogą już być oferowane za darmo klientom. Wyjątkiem są torby, których grubość nie przekracza 1...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

16.10.2025 / 10:32
StoryEditor
Lidl Polska wspiera inicjatywy na rzecz ograniczenia marnowania żywności. Ilu Polaków przyznaje się do wyrzucania jedzenia?

Każdego roku 16 października obchodzimy Międzynarodowy Dzień Żywności, którego celem jest podnoszenie świadomości o problemach głodu, niedożywienia i bezpieczeństwa żywnościowego na świecie. Lidl Polska deklaruje, że jest to kluczowa tematyka – firma prowadzi szereg inicjatyw mających na celu ograniczenie marnowania żywności.

Jak wynika z raportu Federacji Polskich Banków Żywności,,Nie Marnuj Jedzenia 2025”, którego Lidl Polska jest partnerem, aż 63 proc. respondentów przyznaje się do wyrzucan...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

28.10.2025 / 19:32
StoryEditor
Żabka zaskakuje analityków. Przychody i zyski sieci convenience powyżej prognoz
Na koniec trzeciego kwartau br. Żabka miała 12 099 sklepów ponad 10 proc. więcej niż na koniec trzeciego kwartału 2024 r. (fot. materiały prasowe)

Grupa Żabka podała wybrane wyniki finansowe za trzeci kwartał oraz dziewięć miesięcy roku. Okazuje, że właściciel największej sieci convenience w kraju zanotował przychody i zyski powyżej tego, co zakładały prognozy analityków. Tylko sprzedaż LfL delikatnie rozczarowała.

Trzeci kwartał tego roku przyniósł Grupie Żabka 7,44 mld zł przychodu, co oznacza wzrost o 13,1 proc. w stosunku do trzeciego kwartału roku wcześniej (ok. 6,58 mld zł). W ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

30. październik 2025 14:22