14.06.2022 / 13:20
StoryEditor

Trzeci numer Wiadomości Handlowych już dostępny! Co w nim znajdziecie? [SPIS TREŚCI]

Rosnące koszty prowadzenia działalności w konfiguracji ze spadającą siłą nabywczą konsumentów z powodzeniem wystarczyłyby do tego, żeby pod znakiem zapytania postawić strategie działania, a także przyszłość wielu firm. Jednak lista wyzwań, z jakimi musi się obecnie mierzyć branża FMCG, jest o wiele dłuższa. Piszemy o nich - i nie tylko o nich - w najnowszym numerze magazynu Wiadomości Handlowe (nr 3/2022), który właśnie trafił do dystrybucji.

Jak podkreśla Łukasz Stępniak, sektor już nie raz udowodnił, że potrafi wychodzić z opresji obronną ręką. Jednak próba, na jaką zostaje wystawiony obecnie można śmiało nazwać crash testem. – Kryzys, który nadchodzi, będzie wymagał od firm z obszaru FMCG (i nie tylko) niezwykłej elastyczności w działaniu, wirtuozerii w zarządzaniu, umiejętności organizacyjnych, a także bardzo bliskiej współpracy dostawców i dystrybutorów. Wszystko po to, aby zapewnić dostępność produktu na sklepowej półce. Tylko tyle i aż tyle – pisze we „wStępniaku” do trzeciego numeru redaktor naczelny Wiadomości Handlowych.

Dyskusje o wyzwaniach czekających wszystkich uczestników rynku zdominowały kongres Retail Trends 2022, a w ramach niego – Kongres Rynku FMCG i Forum Branży Kosmetycznej. Najnowsze wydanie naszego magazynu nie mogło obejść się bez obszernej relację z tych wydarzeń.

Mając świadomość ogromu problemów bieżących, wiodącym tematem trzeciego numeru Wiadomości Handlowych uczyniliśmy coś, co w ich świetle wydaje się tracić na znaczeniu, czyli ekologię i „zielony handel”. Walka ze zmianami klimatu nie może jednak czekać na lepsze czasy i – co widać – z przeglądu proekologicznych działań sieci handlowych, przygotowanego przez Łukasza Rawę czekać nie będzie. W niektórych obszarach takich jak logistyka, „zielona transformacja” może nawet przyspieszyć. Udowadnia to w swoim artykule Michał Kokoszkiewicz.

Zapraszamy także do lektury okładkowego wywiadu z Anną Kurnatowską. Szefowa firmy Too Good To Go na Polskę oraz laureatka nagrody Osobowość Handlu 2022, w rozmowie z Pawłem Jachowskim przewiduje, że konieczność zaciskania pasa nauczy Polaków większego szacunku do żywności i zmniejszy skalę marnowania produktów.

W trzecim numerze Wiadomości Handlowych wyjaśniamy też, w czym tkwi tajemnica sukcesu dynamicznego rozwoju i fenomenalnych wyników sieci Dino. W artykule Magdy Głowackiej nie zabrakło także spojrzenia w przyszłość i prognoz dla tej firmy na kolejnych kilka lat.

Innym tematem, nad którym się pochylamy, jest problem sukcesji w handlu. Odpowiedzi na pytanie dlaczego tak wielu przedsiębiorców nie może przekazać swoich firm kolejnym pokoleniom szuka Konrad Kaszuba.

To wszystko tylko część z wielu zagadnień, jakie poruszamy w najnowszym numerze naszego magazynu. Zapraszamy Państwa do zamawiania jego papierowej edycji. Osoby, które preferują wersję cyfrową, mogą ją znaleźć tutaj.

Magazyn Wiadomości najlepiej jest nabywać w prenumeracie. Macie Państwo wówczas pewność, że nie przegapicie żadnego z nadchodzących numerów. Prenumeratę roczną można zamówić tutaj.

SPIS TREŚCI:

O TYM SIĘ MÓWI

3. Dostępność będzie kluczowa - wstępniak Łukasza Stępniaka, redaktora naczelnego portalu i magazynu Wiadomości Handlowe

6. Dyskonty niespożywcze podbijają Polskę

7. Convenience czeka metamorfoza. Rozmowa z Victorem Paterno, CEO 7-Eleven Philippines

8. Krocząca rewolucja Biedronki

10. Polskie sieci ciągnie na Wschód

11. Francuskie firmy na celowniku

14. RETAIL TRENDS 2022 - fotorelacja z kongresu

20.  Forum Branży Kosmetycznej 2022 - fotorelacja z kongresu

22.Gala rozdania statuetek: RETAIL BUSINESS AWARDS, RETAIL HERO, MARKET ROKU i DROGERIA ROKU

STRATEGIE w HANDLU

26. Dino. Nasz lokalny bohater - Klienci kupują ten koncept supermarketu? Na czym polega jego fenomen?

WYWIAD NUMERU

34. Kryzys oduczy Polaków marnowania ŻYWNOŚCI. Rozmowa z Anną Kurnatowską, country manager w Too Good To Go

TEMAT NUMERU - ZIELONY HANDEL

40. Walka ze zmianami klimatu nie może czekać

42. Ekologiczne projekty detalistów - PRZEGLĄD

46. Najbliższe lata są decydujące. Rozmowa z Mirosławem Proppé, prezesem fundacji WWF Polska

51. Ekotechnologie

53. Logistyka zaprzyjaźnia się ze środowiskiem

56. Asortyment przyszłości

60. Roślinność w centrum uwagi

PRAWO I POLITYKA

62. Franczyza to nie pańszczyzna. Rozmowa z Marcinem Sławeckim, szefem Gabinetu Politycznego Ministra Sprawiedliwości

FINANSE

66. Wyższy poziom zarządzania - zarządzanie kategorią w czasach super-INFLACJI

70. Giełda czeka na Maspex i Żabkę. Rozmowa z Maciejem Bombolem, dyrektorem Działu Rynku Pierwotnego na GPW

SPOŁECZEŃSTWO

74. Sukcesja w handlu. Kto zastąpi pionierów?

78. Tyle o sobie wiemy, ile nas sprawdzono. Rozmowa z Krzysztofem Pawińskim, prezesem zarządu Grupy Maspex

EDUKACJA I RYNEK PRACY

82. „Zielonym” łatwiej zdobyć pracowników - zielona transformacja i ESG w handlu detalicznym

ANALIZY

86. Abonament na zakupy spożywcze

ŁAŃCUCH WARTOŚCI

90. Dostawy pod presją kosztów

KANAŁY I FORMATY

94. Kto będzie rządził w handlu spożywczym? - analiza rynku

RYNEK FMCG

102. Dania gotowe były i będą w cenie

104. Alkoholowe koszyki do korekty

108. Kosmetyki czeka wzrost

FELIETONY

116. Czy e-commerce jest eko? - dr Arkadiusz Kawa, dyrektor instytutu w Sieci Badawczej Łukasiewicz – Poznańskim Instytucie Technologicznym

118. Dematerializacja - Konrad Kaszuba, redaktor portalu wiadomoscihandlowe.pl

 
 
13.06.2025 / 12:05
StoryEditor
Sprzedaż 800 sklepów przez Pepco pokazuje głębokie pęknięcie w modelu biznesowym dyskontera. Do zamknięcia nawet 200 placówek [ANALITYCY]
Pepco, szyld

Zarządzająca 800 sklepami, sieć Poundland została sprzedana przez Pepco za przysłowiowego "1 funta" firmie Gordon Brothers. Według analityków transakcja ta pokazuje ogromne problemy, jakie dotknęły model biznesowy sieci dyskontów oparty jedynie na niskiej cenie poprzez próby modyfikacji strategii asortymentowej operatora działającego na Wyspach.

Przypomnijmy, że 12 czerwca br. Grupa Pepco sprzedała udziały w brytyjskiej sieci dyskontów Poundland firmie Gordon Brothers za symboliczną kwotę "1 funta". W ramach trans...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

09.06.2025 / 08:43
StoryEditor
Lidl w ogniu wojny cenowej. Sieć traci klientów mimo największej obniżki cen
Sklep sieci Lidl (fot. Shutterstock)

Na przełomie maja i czerwca niemiecki rynek spożywczy doświadczył jednej z najgłośniejszych ofensyw cenowych ostatnich lat. Lidl ogłosił największą obniżkę cen w swojej historii, obejmującą setki produktów. Jednak po tygodniu od tej decyzji wyniki zaskoczyły obserwatorów. Czy gwałtowna reakcja konkurentów może pokrzyżować plany Lidla?

Lidl, który doświadczenie wojny cenowej zdobywał w Polsce konftotując się z Biedronką, pod koniec maja niespodziewanie zapowiedział znaczną redukcję cen w niemieckich sklepach. ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

16. czerwiec 2025 02:08