27.10.2023 / 12:15
StoryEditor

Wiele krajów europejskich skutecznie reguluje lokowanie nowych obiektów handlowych. Jak to robią?

Budowa hipermarketu (fot. Pixabay)
Wiele krajów Europy Zachodniej, w których handel rozwijał się przez stulecia w warunkach wolnego rynku, wypracowało skuteczne metody regulowania struktury sieci sklepów detalicznych, z korzyścią dla konsumentów, lokalnych społeczności i całej gospodarki. Przyjrzyjmy się przepisom regulującym lokowanie nowych obiektów handlowych w dziewięciu krajach. Materiał publikujemy dzięki uprzejmości Jana Sikory, przedsiębiorcy prowadzącego sieć sklepów spożywczych Paro.

Francja

Francja wprowadziła limitowanie nowych dużych sklepów w celu ochrony przed upadłością małych firm handlowych oraz przed niepełnym wykorzystaniem dotychczasowej sieci ha...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 98% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

Konrad Kaszuba
15.12.2025 / 13:57
StoryEditor
Biedronka na Uber Eats. Śmiałe plany współpracy sieci z nowym partnerem
Biedronka nawiązała współpracę z Uber Eats (fot. mat. prasowe)

Biedronka, która współpracuje już na wielu płaszczyznach z Glovo, ogłosiła nawiązanie partnerstwa z platformą Uber Eats. Dzięki temu dyskontowa sieć zaoferuje jeszcze większej grupie klientów zakupy spożywcze z ekspresową dostawą do domu. Testy usługi już ruszyły.

Biedronka przekazała, że trwa już pilotaż usługi, a pierwsze sklepy zostały już uruchomione w Warszawie, Krakowie i Poznaniu. Kolejne miasta w całej Polsce mają zostać dodane w ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

23.12.2025 / 09:56
StoryEditor
Luksusowa marka wchodzi do Polski. Wiemy, kiedy Lululemon otworzy pierwszy sklep
Lululemon wchodzi do Polski. Kiedy otworzy pierwsze sklepy? (fot. Lululemon)

Lululemon, odzieżowa marka premium zamierza rozszerzyć swoją sprzedaż na część państw europejskich. Pojawi się także w Polsce. Kiedy pierwsze sklepy Lululemon pojawią się w naszym kraju?

W artykule przeczytasz:

  • Gdzie powstaną nowe sklepy Lululemon? Ekspansja w 2026 roku
  • Kiedy ruszy pierwszy sklep stacjonarny Lululemon w Polsce?
  • Lululemon kontynuuje ekspansję w Europie
  • Wyniki finansowe i zmiany w zarządzie Lululemon

Gdzie powstaną nowe sklepy Lululemon? Ekspansja w 2026 roku

Lululemon to kanadyjska marka odzieży i akcesoriów segmentu premium do biegania, jogi, tenisa i golfa. 18 grudnia 2025 r. spółka ogłosiła, że zamierza znacznie rozszerzyć obszar swojej działalności i planuje zaistnieć na sześciu nowych rynkach. Sklepy z szyldem Lululemon pojawią się:

  • w Polsce,
  • w Austrii,
  • w Grecji,
  • w Rumunii,
  • na Węgrzech.

Rozwój sieci sprzedaży w tych regionach ma się odbywać przy wsparciu Arion Retail Group. Odzieżowa marka zamierza także otworzyć swoje punkty sprzedaży w Indiach w partnerstwie z Tata CLiQ.

Kiedy ruszy pierwszy sklep stacjonarny Lululemon w Polsce?

– W związku z ciągłym wzrostem popytu na markę Lululemon na całym świecie,

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 74% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

24. grudzień 2025 01:39