29.03.2021 / 13:28
StoryEditor

Żabka może zostać logistykiem na rynku przesyłek ekspresowych i paczek. Szanse na sukces są, ale nie będzie to łatwe [TYLKO U NAS]

Automat do obsługi paczek testowany przez sieć Żabka (fot. mat. prasowe)
Rynek KEP (rynek Kurierów, przesyłek Ekspresowych i Paczek) jest w Polsce bardzo nasycony i konkurencyjny, ale szybko rozwija się i ewoluuje. Żabka ze swoją siecią ponad 7 tys. placówek jest już na nim obecna i ma potencjał, by rozszerzać pakiet usług KEP i odnieść sukces. Ale nie będzie to łatwe – przekonuje dr hab. Arkadiusz Kawa, dyrektor, Łukasiewicz – Instytutu Logistyki i Magazynowania.

Sieć Żabka coraz śmielej rozpycha się na rynku KEP (kurierzy, przesyłki ekspresowe i paczki). We wszystkich sklepach sieci dostępna jest już usługa click&collect. 7 tys. placówe...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

27.10.2025 / 09:00
StoryEditor
Polacy szturmują Biedronkę i Lidla. Mocny wzrost ruchu w dyskontach!
Ruch w dyskontach mocno wzrósł (fot. BartlomiejMagierowski/Shutterstock)

W trzecim kwartale br. ruch klientów wzrósł rok do roku w dyskontach i supermarketach - odpowiednio o 11,2 proc. i 5 proc. Z kolei spadł w hipermarketach i sieciach convenience - o 0,4 proc. i 0,3 proc. Unikalnych klientów przybyło w dyskontach i sklepach convenience - po 0,1 proc. rdr. Mniej odwiedzających odnotowały hipermarkety i supermarkety - spadki wyniosły odpowiednio 3,4 proc. i 1,5 proc.

Jak wynika z raportu firmy technologicznej Proxi.cloud zrealizowanego we współpracy z UCE Research, widać wyraźne różnicowanie się dynamiki ruchu pomiędzy poszczególnymi forma...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

24.10.2025 / 08:47
StoryEditor
Biedronka zapłaci 30 tys. zł za mobbing. Kasjerka wygrała z gigantem przed sądem batalię o odszkodowanie
Logo sieci Biedronka (fot. Shutterstock)

Sąd Rejonowy w Toruniu nakazał spółce Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, wypłatę 30 tys. zł zadośćuczynienia i odszkodowania za mobbing wobec kasjerki z Wąbrzeźna. Jak wyglądała jej walka z systemem i czy to jedyny taki przypadek w tej sieci?

Sprawa dotyczyła jednej z pracownic sklepu Biedronka w Wąbrzeźnie (woj. kujawsko-pomorskie). Kobieta przez kilka lat doświadczała szykan, wulgarnych wyzwisk i upokorzeń ze stron...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

29. październik 2025 09:08