30.08.2019 / 16:19
StoryEditor

Zakupy w dyskoncie jak w sklepie convenience? Polski start-up ma na to pomysł [TYLKO U NAS]

(fot. Pexels, na lic. CC0)
Czy zakupy w Biedronce czy Lidlu mogą być tak szybkie, jak w Żabce? Jakub Sumionka, prezes start-upu Qush, jest przekonany, że tak. Jego firma pracuje nad aplikacją, która pozwoliłaby klientom dyskontów, supermarketów i hipermarketów znacznie skrócić czas spędzany w kolejce do kasy.

Sumionka wierzy w to, że misje zakupowe typowe dla sklepów convenience - czyli szybkie, niewielkie zakupy - mogą być realizowane także w sklepach wielkopowierzchniowych. Miał...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

10.07.2025 / 10:10
StoryEditor
Nowa strategia Pepco przynosi rezultaty! Rekordowy przychód 1,1 mld euro dla Grupy
Grupa Pepco z rekordowym przychodem 1,1 mld euro (fot. Photo Nature Travel/Shutterstock)

Grupa Pepco, już bez sieci sklepów Poundland, uzyskała rekordowe przychody na poziomie 1,1 mld euro. Zarząd ogłosił, że właśnie rusza pierwszy etap skupu akcji Grupy Pepco. Sieć zamierza także znacznie zwiększyć liczbę swoich sklepów. ­– Chcemy stać się jednym z najlepszych detalistów dyskontowych w Europie – mówi Stephen Borchert prezes Pepco Group.

W artykule przeczytasz:

  • Grupa Pepco przebiła 1 mld przychodu
  • Wyraźny wzrost sprzedaży LFL w Pepco i Dealz
  • Prezes Grupy Pepco: przyjęta przez nas strategia przynosi efekty 
  • Rusza program skupu akcji Grupy Pepco
  • Ile sklepów Pepco i Dealz planuje otworzyć grupa?
  • Jakie są perspektywy rozwoju dla Grupy Pepco?

10 lipca 2025 Grupa Pepco przedstawiła wybrane wyniki operacyjne za III kwartał roku obrotowego 2025. Zestawienie jest podzielone na dwie części. Pierwsze przedstawia wyniki dla „Nowej Grupy Pepco”, czyli sieci sklepów Pepco i Dealz, ale już bez sieci Poundland, która została sprzedana w połowie czerwca. Druga część zestawienia „Grupa ogółem” zawiera wyniki uwzględniające także sieć Poundland od początku III kwart.

Grupa Pepco przebiła 1 mld przychodu i to po sprzedaży sieci Poundland

10 lipca 2025 Grupa Pepco przedstawiła wybrane wyniki operacyjne za III kwartał roku obrotowego 2025. Grupa koncentruje się głównie na wynikach sieci sklepów Pepco i Dealz. Co prawda sa pokazane także osiągniecia sieci Poundland, ale ta została sprzedana połowie czerwca i na nich nie będziemy się skupiać.

Grupa Pepco (czyli sieci Pepco  i Dealz) uzyskała dokładnie 1,078 mld euro przychodu w tym okresie. Oznacza to wzrost przychodów o 7,7 proc. wobec zeszłego roku (przy stałym kursie walutowym). Znakomitą większość przychodów w Grupie wypracowały sklepy Pepco, bo aż 997 mln euro. Natomiast sklepu Dealz wygenerowały w trzecim kwartale 80 mln euro przychodu.  

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 74% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

08.07.2025 / 17:44
StoryEditor
Wojanki w Żabce. Sprawdzamy czy kultowy napój będzie jeszcze w sprzedaży
Wojanki w Żabce. Sprawdzamy czy kultowy napój będzie jeszcze w sprzedaży

Wojanek w miesiąc stał się prawdziwym hitem sprzedaży w sklepach Żabka. Na czym polega jego fenomen Wojanka? Czy jest to oferta limitowana?

W artykule przeczytasz:

  • Wojanki w Żabce schodzą na pniu
  • Napój „Wojanek” – co to jest? Dlaczego jest tak popularny?
  • Ile kosztują Wojanki?

  • Jakie są smaki i skład napoju Wojanek?

  • Czy „Wojanki” będą jeszcze w sprzedaży?

Wojanki w Żabce schodzą na pniu

"Wojanków nie ma",  "Brak wojanków" – podobne informacje napisane ręcznie można znaleźć w wielu sklepach Żabki. Sprzedawcy w ten sposób reagują na pytanie młodych klientów (lub ich rodziców) o "Wojanki".

image
"Brak wojanków" – to ostatnio często spotykana informacja w wielu sklepach Żabki
FOTO: fot. Łukasz Stępniak

– Kryzys „wojankowy” trwa. Wciąż nie da się ich dostać, nie można ich zamówić. Przez to weszłam na wyższy poziom komunikacji z rodzicami małych klientów. Oni tu już nawet nie wchodzą. Otwierają się tylko drzwi, przez szparę rodzic pyta: "Są już?" –mówi Angelika, która pracuje w jednej z Żabek, a na TikToku prowadzi konto o nazwie tylko.zartowalam1. 

Napój „Wojanek” – co to jest? Dlaczego jest tak popularny?

Osobom, które nie mają kilkuletnich dzieci w domu wyjaśniamy, że Wojanek to napój dostępny w dwóch smakach owocowych. Można go kupić wyłącznie w sklepach sieci Żabka. Jednak produkty bardzo szybko stał się kultowy, tak jak kiedyś lody Ekipa.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 70% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

12. lipiec 2025 09:33