25.05.2022 / 15:56
StoryEditor

Znamy laureatów konkursu Market Roku 2022. Oto najlepsi detaliści w Polsce! [LISTA NAGRODZONYCH/GALERIA]

Laureaci Konkursu Market Roku (fot. materiały własne)
Za nami kongres Retail Trends 2022, a także finałowa gala, podczas której wręczono nagrody Market Roku 2022. Sprawdź, kto okazał się najlepszy.

Wyróżnienia przyznano łącznie w 14 kategoriach, które uwzględniały podejście danych sieci do kwestii polityki asortymentowej, strategii cenowej oraz doświadczenia zakupowego konsumenta. Wyróżniono też najlepszy sklep internetowy oraz startup handlowy.

Decyzję o tym, komu przypadną statuetki w poszczególnych kategoriach, podjęło grono 35 jurorów, reprezentujących największych producentów żywności na polskim rynku, dostawców usług dla branży retail oraz firm doradczych.

Lista laureatów:

Duży format: Lidl Polska

Średni format: Dino Polska

Mały format: Żabka Polska

Sieć regionalna: Topaz

Najbardziej innowacyjny koncept: Żabka Nano

Najlepsze doświadczenie zakupowe: Lidl Polska

Najefektywniejsza strategia cenowa: Biedronka

Najciekawsza strategia asortymentowa: Żabka Polska

Najlepsza oferta produktów świeżych: Lidl Polska

Najlepszy koncept franczyzowy: Żabka Polska

Najlepszy koncept sklepu na stacji paliw: O!Shop Orlen

Najlepszy e-sklep: Frisco.pl

Najlepszy start-up handlowy: Lite e-commerce – Grupa Żabka

Dystrybutor roku: Grupa Eurocash

 

Lista partnerów kongresu Retail Trends 2022 (mat. własne)

 

02.10.2025 / 16:36
StoryEditor
Kaufland wycofuje ze sklepów Ustroniankę w kontrowersyjnej butelce! Głos zabrał prezes sieci

Sieć Kaufland po krytyce ze strony m.in. niektórych polityków i komentatorów zdecydowała się wycofać ze sprzedaży Ustroniankę w butelce o pojemności 3,001 l. Prezes polskiego oddziału sieci Martin Piterak w oświadczeniu przesłanym redakcji portalu wiadomoscihandlowe.pl przyznaje wprost: "Pojawienie się tej oferty było błędem".

Jak czytamy w oświadczeniu, pod którym podpisał się sam prezes Kaufland Polska Martin Piterak, sieć chce "wyjaśnić wszystkim (...) klientom oraz partnerom zaistniałą sytuacj...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

06.10.2025 / 09:53
StoryEditor
Alkohol jest zdecydowanie zbyt łatwo dostępny! Tak uważają Polacy [BADANIE]
(fot. Shutterstock)

Aż 68,6 proc. badanych uważa, że alkohol w Polsce jest zbyt łatwo dostępny. Najwięcej, bo aż 41,5 proc. respondentów zgadza się z takim stwierdzeniem "zdecydowanie", a odpowiedź "raczej tak" wskazało 27,1 proc. osób.

W badaniu przeprowadzonym przez IBRiS dla "Rzeczpospolitej" tylko 21,4 proc. respondentów wybrało odpowiedź "raczej nie", a 2,9 proc. - "zdecydowanie nie". Zdania w temacie nie ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

09. październik 2025 23:26