29.01.2019 / 14:05
StoryEditor

IKEA rozbudowuje sieć stacji ładowania samochodów elektrycznych

(mat. prasowe)
Właściciele pojazdów elektrycznych i hybrydowych mogą już ładować swoje samochody w stacjach na dolnej płycie parkingu IKEA Katowice. Rozwiązanie jest częścią strategii zrównoważonego rozwoju szwedzkiej sieci. Wcześniej podobne punkty udostępniły swoim klientom sklepy IKEA we Wrocławiu, Krakowie, Poznaniu, Bydgoszczy i Lublinie.

Na dolnej płycie parkingu IKEA Katowice uruchomiono dwa specjalnie oznakowane stanowiska ładowania pojazdów elektrycznych. Każde stanowisko obsłuży jednocześnie dwa pojazdy, czyli w tym samym czasie mogą ładować się cztery samochody. Złącza o mocy 22kW pozwalają na naładowanie akumulatorów do pełna w przeciągu jednej do maksymalnie trzech godzin, w zależności od rodzaju pojazdu. Czas ten można wykorzystać na odwiedzenie sklepu, restauracji lub kawiarni. Firmą obsługującą stacje jest GreenWay Polska. Osoby nieposiadające karty RFID GreenWay otrzymają ją bezpłatnie w punkcie obsługi klienta w sklepie IKEA.

– Chcemy inspirować ludzi do życia w bardziej zrównoważony sposób. Zachęcamy klientów oraz pracowników do korzystania z komunikacji miejskiej lub współdzielenia samochodu w drodze do pracy czy na zakupy. Mamy nadzieję, że udostępnienie stacji ładowania samochodów elektrycznych i hybrydowych przyczyni się do popularyzacji niskoemisyjnych środków transportu w Aglomeracji Śląskiej – mówi Karol Tomczyk, Dyrektor Sklepu IKEA Katowice.

Z roku na rok samochody elektryczne i hybrydowe cieszą się w stolicy Śląska coraz większą popularnością. Jak podaje Urząd Miasta Katowice, w ciągu ostatnich dwóch lat tylko w samych Katowicach zarejestrowano 65 pojazdów o napędzie elektrycznym i 1573 samochodów o napędzie hybrydowym.

Budowa stacji ładowania pojazdów na podziemnym parkingu IKEA Katowice jest częścią strategii zrównoważonego rozwoju szwedzkiej sieci. Celem IKEA na najbliższe lata jest realizacja 100 proc. dostaw do klientów przy pomocy pojazdów elektrycznych lub innych samochodów o zerowej emisji spalin.

05.05.2025 / 11:23
StoryEditor
Czekolada dubajska jest już niemodna? Czas na “anielski włos"

Czekolada Angel Hair to nowy trend, który zdobywa serca miłośników słodkości na całym świecie. Czy przyjmie się w Polsce? Produkt jest oferowany już w Lidlu.

Jak podkreślają przedstawiciele sieci, wzrok konsumentów przyciąga zwłaszcza jej różowy odcień. Produkt ma delikatną strukturę i oferuje nietypowe połączenia smakowe. ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 82% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

29.04.2025 / 15:36
StoryEditor
Unilever z mocnym startem 2025 roku. Które segmenty napędzają wzrost?
Na zdj. biuro firmy Unilever (fot. BalazsSebok/Shutterstock)

Unilever rozpoczął rok 2025 z wyraźnym sygnałem stabilności i odporności na zmieniające się warunki rynkowe. Wyniki finansowe za pierwszy kwartał pokazują wzrost sprzedaży w kluczowych segmentach. Które marki i kategorie stoją za tymi wynikami i co może czekać koncern w kolejnych miesiącach?

Unilever ogłosił, że osiągnął 3 proc. wzrost sprzedaży bazowej w pierwszym kwartale 2025 roku. Wzrost sprzedaży był wspierany przez innowacje oraz pozycjonowanie marek premium. ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

09. maj 2025 09:18