20.10.2020 / 00:20
StoryEditor

Ceny mogą rosnąć! Firmy będą przerzucać na konsumentów koszty wynikające z pandemii

Promocje w sklepie sieci Kaufland (wiadomoscihandlowe.pl)
Zgodnie z finalnymi danymi inflacja CPI w Polsce zwiększyła się we wrześniu do 3,2 proc. r/r wobec 2,9 proc. w sierpniu, kształtując się zgodnie ze wstępnym szacunkiem. Jak wskazują analitycy Credit Agricole Bank Polska wzrost inflacji wynikał z wyższej dynamiki cen paliw, nośników energii oraz wyższej inflacji bazowej, która wyniosła we wrześniu 4,3 proc. r/r wobec 4,0 proc. w sierpniu. Przeciwny wpływ na inflację miała niższa dynamika cen żywności i napojów bezalkoholowych.

Eksperci Credit Agricole Bank Polska wskazują, że „w strukturze danych na szczególną uwagę zasługuje odnotowany we wrześniu wzrost inflacji bazowej, który nastąpił mimo oddziały...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 86% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

07.05.2025 / 09:52
StoryEditor
Branża winiarska o projekcie nowelizacji ustawy o wychowaniu w trzeźwości: “Wielkie rozczarowanie”
Wino (fot. Shutterstock)

- Jeżeli intencją ustawodawcy było ograniczenie spożycia alkoholu w Polsce, to proponowane zmiany tego nie uczynią, natomiast bardzo utrudnią prowadzenie biznesu – mówią szefowie firm zrzeszonych w Związku Pracodawców Polska Rada Winiarstwa, komentując zaproponowany przez Ministerstwo Zdrowia projekt nowelizacji ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.

Branżowy związek podkreśla, że producenci z utęsknieniem czekali na przedstawienie konkretnych zapisów projektu nowelizacji. Mieli też nadzieję, że przyniesie ona równość wobec ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

09.05.2025 / 15:14
StoryEditor
Chatbot z kartą kredytową “w ręku”. Visa i Mastercard chcą, by sztuczna inteligencja robiła zakupy
Sztuczna inteligencja będzie nam juz nie tylko podpowiadać, co zjeść na śniadanie, ale też zrobi na nie zakupy (fot. Archiwum)

Nadchodzi nowa era handlu online. Technologia sztucznej inteligencji coraz śmielej wkracza na rynek zakupów online. Mastercard ogłosiła właśnie wdrożenie nowatorskiego systemu płatności – Agent Pay. Nad podobnym rozwiązaniem pracuje również Visa.

Nowe rozwiązanie pozwoli cyfrowym agentom dokonywać autonomicznych zakupów w imieniu użytkowników. Wszystko wskazuje na to, że e-commerce czeka największa rewolucja od czasu pow...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 98% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

11. maj 2025 02:07