19.12.2018 / 15:56
StoryEditor

Dobry rok dla sektora nieruchomości handlowych w Polsce

- Na mapie obiektów handlowych ubywa tzw. białych plam, a Polska umacnia swoją pozycję jako rynku dojrzałego. Oznacza to, że deweloperzy ostrożniej podejmują decyzje inwestycyjne, a wielu poszukuje nowych możliwości rozwoju, koncentrując się na parkach handlowych i centrach convenience, odpowiadając tym samym na potrzeby klientów z mniejszych miast - tłumaczy Joanna Tomczyk, analityk Rynku, JLL.  

Jak wskazuje JLL, rosnącą popularnością w Polsce cieszą się również projekty mixed-use, łączące funkcje handlowe, biurowe, rozrywkowe i gastronomiczne. W samym 2018 roku w Warsz...

24.10.2025 / 09:44
StoryEditor
Unilever rośnie! Co stoi za wynikami giganta FMCG?
Logo Unilever (fot. Shutterstock)

Wyniki finansowe koncernu Unilever za trzeci kwartał 2025 roku pokazują stabilny rozwój i potwierdzają roczne prognozy. Firma odnotowała wzrost sprzedaży bazowej, poprawę wyników w rynkach rozwiniętych oraz powrót do wzrostu na rynkach wschodzących. Jakie czynniki wpłynęły na te rezultaty i co oznacza zapowiadane wydzielenie segmentu lodów?

Unilever ogłosił, że w trzecim kwartale 2025 roku sprzedaż bazowa wzrosła o 3,9 proc., z czego 1,5 proc. pochodziło z wolumenu, a 2,4 proc. z cen. Sprzedaż bazowa po wyłączeniu ...

23.10.2025 / 21:39
StoryEditor
Carrefour wciąż traci sklepy w Polsce. Placówek convenience zostało niewiele ponad 500
Carrefour traci w Polsce głównie franczyzowe sklepy convenience (fot. Robert Way/Shutterstock)

Na koniec trzeciego kwartału 2025 r. Carrefour miał w Polsce już tylko 759 sklepów. To o dziewięć placówek handlowych mniej niż na koniec czerwca. Liczba sklepów francuskiego operatora w naszym kraju topnieje regularnie od wielu kwartałów.

Carrefour Polska - wystawiony na sprzedaż, o czym donosiły niedawno jako pierwsze francuskie media - na koniec trzeciego kwartału miał 95 hipermarketów, 145 supermarketów, 512 s...

01. listopad 2025 17:34