31.07.2013 / 11:23
StoryEditor

Rewolucja na rynku noży do cięcia opakowań

()
Popularne w handlu noże, znane jako introligatorskie lub tapeciarskie, wypierane są przez produkty o lepszych możliwościach technicznych. Mają za zadanie łatwo uciąć opakowanie i chronić pracownika przed skaleczeniem.

Powszechnie używany w handlu nóż to rękojeść z wyeksponowanym ostrzem. Aby go użyć, trzeba wysunąć ostrze na zewnątrz. Dlatego podczas pracy dochodzi do przecięć palców, dłoni, ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 90% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

21.06.2025 / 08:11
StoryEditor
Mr. DIY z przytupem wchodzi do Warszawy. Malezyjska sieć otwiera trzy sklepy w stolicy
Sieć Mr. DIY szykuje się do otwarcia trzech sklepów w Warszawie (fot. materiały prasowe)

Mr. DIY powoli, ale konsekwentnie buduje sieć sprzedaży w Polsce. Po otwarciu kilku placówek na południu kraju ciężar ekspansji sieci przeniósł się na centrum kraju. Aktualnie Mr. DIY szykuje się do otwarcia aż trzech placówek w Warszawie. Wiemy, w których galeriach handlowych się one pojawią.

Malezyjska sieć Mr. DIY oferuje szeroki asortyment artykułów do domu, majsterkowania czy dekoracji, ale też produkty dla zwierząt, artykuły papiernicze czy zabawki.

Od kl...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

01.07.2025 / 10:29
StoryEditor
Punkt Lotto w małym sklepie: czy przedsiębiorcy też przyniesie szczęście?
Lotto jest najstarszą i zarazem najpopularniejszą grą liczbową w Polsce, stąd spora liczba punktów, w których można zagrać

Lotto jest najstarszą i zarazem najpopularniejszą grą liczbową w Polsce. Dla klientów to okazja, by dać szansę szczęściu. A dla przedsiębiorcy? Sprawdzamy, czy warto zainteresować się współpracą z Totalizatorem Sportowym.

Z artykułu dowiesz się: 

  • Lotto w małym sklepie: czy to pomysł na biznes? 
  • Jak nawiązać współpracę z Totalizatorem Sportowym?
  • Jakie sklepy mają szansę współpracować z Lotto?
  • Czy sklep może zarobić na Lotto?
  • Jakie są koszty inwestycji w Lotto w małym sklepie?
  • Rozliczanie z Lotto: ile można zarobić?
Lotto w małym sklepie: czy to pomysł na biznes?   

Popularność gry Lotto nie maleje. Co jakiś czas pojawiają się nowe formy losowania, a kolejne osoby skreślają cyfry, chcąc zostać milionerami. Kolektur jest jednak sporo. Co trzeba wziąć pod uwagę, myśląc o tego typu współpracy?

Przede wszystkim to, że decyzja o nawiązaniu partnerstwa zależy głównie od Totalizatora Sportowego. Firma rozpatrzy zgłoszenie i poinformuje, czy jest zainteresowana. Jeżeli ten etap rekrutacji zakończy się sukcesem, przedsiębiorca ma szansę zarobić na skłonności klientów do gry w Lotto. Prowizja jest jednak stosunkowo niewysoka.

W ostatnich latach właściciele kolektur skarżą się, że przychody spadają i trudno oczekiwać, by możliwość skreślenia szczęśliwych cyfr w grze liczbowej przynosiła zysk, który “pociągnie” cały biznes. Zarazem jednak to dodatkowe pieniądze, które wymagają stosunkowo niewielkiego wkładu własnego.

Jak nawiązać współpracę z Totalizatorem Sportowym?

Założenie kolektury Lotto we własnym przedsiębiorstwie można przeprowadzić przez internet w zaledwie kilku krokach. Formularz jest dostępny na stronie Totalizatora Sportowego. Wśród danych, które należy podać, znajdują się nie tylko adres czy nazwisko reprezentanta firmy, ale także charakterystyka punktu, w którym ma pojawić się kolektura, oraz godziny jego otwarcia.

Po uzupełnieniu dokumentu można go przesłać drogą elektroniczną. W dalszej kolejności następuje oczekiwanie na decyzję Totalizatora. Nadejdzie ona w ciągu 30 dni od zgłoszenia. Spółka zastrzega jednak, że jeśli odpowiedź będzie odmowna, nie przewiduje się reklamacji ani interwencji.

Jakie sklepy mają szansę współpracować z Lotto?

Nie wszystkie punkty handlowe będą miały szansę na oferowanie u siebie gier Lotto. Totalizator Sportowy samodzielnie je wybierze. Jak informuje na swojej stronie internetowej, pod uwagę brane są takie kryteria, jak:

  • zgodność z założeniami rozwoju sieci spółki,
  • potencjał sprzedażowy,
  • interesująca lokalizacja,
  • walory estetyczne punktu i otoczenia,
  • profesjonalizm właścicieli.

“Do składania stosownych ofert zapraszamy podmioty gospodarcze dysponujące lokalem i prowadzące w nim własną działalność gospodarczą” - informuje Totalizator. Jakie sklepy mają największą szansę na współpracę? Te, które powstają na nowych osiedlach, gdzie w okolicy nie ma zbyt wielu kolektur, oraz te, w których jest duży ruch.

Czy sklep może zarobić na Lotto?

Przedsiębiorca, który z sukcesem przejdzie etap weryfikacji przez Totalizator Sportowy, może liczyć na zyski, gdy w jego sklepie otwarty zostanie punkt Lotto. Jakie one będą? Podobnie jak w przypadku gier liczbowych, mogą okazać się różne. Wszystko zależy od tego, ile kuponów zostanie sprzedanych w danym miesiącu. Liczba ta będzie się wahać, bowiem jeśli pojawią się wysokie kumulacje, chętnych będzie więcej. Gdy pula wygranych jest niższa, w grach może wziąć udział mniej osób.

Na duże zainteresowanie może liczyć również właściciel punktu, w którym padła już duża wygrana. Takie miejsca często traktowane są jako “szczęśliwe” i gracze chętniej je odwiedzają. A co, gdy kraj przechodzi kryzys gospodarczy? Paradoksalnie, punkty Lotto na tym zarabiają. Okazuje się bowiem, że gdy szaleje drożyzna, klienci częściej dają szansę szczęściu i nabywają kupony, mając nadzieję na podreperowanie budżetu choćby niewielką wygraną.

Jakie są koszty inwestycji w Lotto w małym sklepie?

Warto wiedzieć, że Totalizator Sportowy zapewnia współpracującym jednostkom niezbędne wyposażenie, materiały promocyjne oraz reklamy. Po stronie franczyzobiorcy będzie jednak zapewnienie odpowiedniego miejsca (bez tego umowa o współpracy może nie zostać nawiązana) oraz sfinansowanie szkoleń pracowników, którzy będą obsługiwać sprzedaż kuponów Lotto.

Rozliczanie z Lotto: ile można zarobić?

Zarobki z Lotto są ściśle uzależnione od liczby sprzedanych kuponów. Za każdy otrzymuje się kilkuprocentową prowizję. Mowa o odsetkach rzędu ok. 6-7 proc. Ich ostateczna wysokość jest ustalana indywidualnie, a Totalizator Sportowy nie publikuje oficjalnie danych na ten temat.

Rozliczenia wyglądają w ten sposób, że pieniądze od graczy, po odjęciu wygranych, przekazywane są raz lub kilka razy w tygodniu konwojentowi z Totalizatora. Z kolei przedsiębiorca rozlicza się ze spółką miesięcznie. Prowizja wypłacana jest na podstawie rachunku lub faktury.

01. lipiec 2025 22:56