06.07.2021 / 10:31
StoryEditor

Pracuj mądrze a nie ciężko. Dlaczego warto zainwestować w rozwiązania w zakresie automatyzacji?

Automatyzacja z HL Display (materiał partnera)
Inwestycja w automatyzację to skuteczny sposób zarządzania kategoriami produktów oraz utrzymywania nienagannego wyglądu półek. Oferowane rozwiązania merchandisingowe nie tylko pozwalają oszczędzić czas, ale także odpowiadają na najczęstsze wyzwania związane z efektywnym funkcjonowaniem sklepu czy minimalizowaniem odpadów.

HL Display oferuje szereg rozwiązań merchandisingowych, które pomagają tworzyć lepsze wrażenia zakupowe oraz pozwalają mierzyć się z najczęstszymi wyzwaniami związanymi z efektywnym funkcjonowaniem sklepu – czasochłonnym uzupełnianiem zapasów, utrzymywaniem produktów frontem na krawędzi półki, regularną aktualizacją cen czy zmianami w planogramach. 

Systemem pomagającym zautomatyzować pracę przy półce, a tym samym zredukować nawet do 50% czas pracy pracowników jest FACER™. Chcąc uporządkować towar, pracownik sklepu może jednym szybkim ruchem przesunąć wszystkie produkty do przodu, a tym samym poprawić ich widoczność. Co równie ważne, przy tej czynności personel całkowicie unika dotykania produktów. To proste, wygodne oraz efektywne rozwiązanie. Kluczowymi korzyściami systemu FACER™ są ogromne oszczędności czasu, mniejsze ryzyko przepełnienia i rozbicia butelek, łatwiejsze uzupełnianie i utrzymanie produktów w linii prostej. Wszystkie te aspekty przekładają się na poprawę warunków pracy i jej efektywność. Oto przykład zainstalowanego systemu w jednym z wielu sklepów w Polsce:

Doświadczenie zdobyte na przestrzeni lat, na różnych rynkach na których działa HL, pokazuje, że Facer z powodzeniem sprawdza się w niemal każdej kategorii produktowej: sokach owocowych, izotonikach, piwach, winach, alkoholach wysokoprocentowych, kawie, a nawet produktach kosmetycznych czy artykułach typu non-food. Dzięki systemowi w mgnieniu oka można stworzyć schludną ekspozycję i odciążyć personel poprzez zautomatyzowanie powtarzających się zadań. W konsekwencji, personel sklepu może poświęcić swój czas na to, co istotne, koncentrując się na obsłudze klienta. Bowiem zakupy powinny być przyjemnym doświadczeniem, nie tylko transakcją – mówi Rafał Lewandowski, Commercial Director w HL Display Polska, który podkreśla zalety Facera™.

Ponadto systemy HL Display świetnie sprawdzają się w środowiskach z temperaturą poniżej zera – w takich urządzeniach jak chłodziarki czy zamrażarki. Takim przykładem rozwiązania jest Multivo™ Max. System jest przeznaczony dla sprzedawców, którym zależy na utrzymaniu porządku na półkach i posiadaniu korzyści w postaci ograniczenia czasu pracy podczas merchandisingu. Multivo™ Max pomaga również zmniejszyć ilość odpadów, dzięki wykorzystaniu zasady FIFO (umieszczając produkty z dłuższym terminem przydatności za tymi z krótszą datą ważności). Produkt składa się z metalowego tray’a z popychaczem i jest kompatybilny z szyną Multivo™, która charakteryzuje się łatwą instalacją na półce. Szynę montuje się na froncie półki, a do szyny ustawia się traye z popychaczami. Takie rozwiązanie pozwala na sprawną zmianę planogramu bez potrzeby sięgania do produktów znajdujących się na tylnich częściach półek. Ponadto istnieje możliwość regulacji ścianek bocznych - od 110-250 mm, dzięki czemu system Multivo™ Max można z łatwością dostosować do różnych typów i rozmiarów opakowań. Rozwiązanie poprawia dostępność produktów poprzez przesuwanie ich do przodu półki, a personel redukuje czas pracy. 

Kolejnym przykładem systemu, który pomaga generować oszczędność czasu pracy i kosztów to Roller Track™. Jest to rozwiązanie grawitacyjne pozwalające na automatyczny ’fejsing’ produktów na półce. Składa się z rolek, które powodują, iż produkty automatycznie przesuwają się w stronę przedniej krawędzi półki, co pozwala na stworzenie wrażenia zawsze pełnej i dobrze zorganizowanej półki. Rolki mogą być używane indywidualnie lub razem jako płachta pokrywająca całą powierzchnię półki. Grawitacyjne frontowanie produktów pomaga zachować widoczność asortymentu, a w razie braków towarowych pozwala na ich szybkie wykrycie. System ma opcję uzupełniania towaru od frontu lub od tyłu, co znacząco ogranicza czas i koszty pracy. – Testy wykazały, że zautomatyzowanie procesu ustawiania produktów na froncie półki pozwala zaoszczędzić do 39% czasu pracy pracowników – podsumowuje Rafał Lewandowski. System jest łatwy w instalacji, obsłudze i utrzymaniu w czystości. Sprawdza się w przypadku wielu kategorii produktowych, takich jak: napoje, nabiał, alkohole, artykuły gospodarstwa domowego czy kosmetyki. Wszystko to sprawia, że system ułatwia zakupy klientom a sklepom właściwe zarządzanie półkami.

 

Przechodząc na automatyzację, sklepy są w stanie zaoszczędzić czas pracowników, którzy w zamian mogą zająć się tworzeniem lepszych doświadczeń zakupowych. Dobry merchandising wpływa na podniesienie wartości danego punktu sprzedaży, a także na poprawę wizerunku. Ma również na celu, zainteresowanie konsumentów większą dostępnością produktów, bezpieczeństwem oraz wygodą ich zakupu. Udowodniono, że dobra widoczność produktu przekłada się na sprzedaż (76% decyzji o zakupie jest podejmowana w sklepie - wśród nich 90% jest sprzedażą impulsową - podejmowaną na podstawie bodźców wzrokowych). Ponadto dzięki odpowiednim rozwiązaniom, sklepy są w stanie zapewnić lepsze doświadczenia zakupowe, a te z kolei stanowią kluczową kwestię w ochronie tradycyjnego sklepu detalicznego w dynamicznie rozwijającym się środowisku handlu elektronicznego.

O HL Display
Założona w 1954 roku firma HL Display pomaga sprzedawcom detalicznym i producentom na całym świecie w tworzeniu atrakcyjnych i dochodowych środowisk sklepowych, które wzmacniają doświadczenie zakupowe konsumentów. HL Display współpracuje z klientami w celu zwiększenia sprzedaży, napędzania automatyzacji, inspirowania kupujących i zmniejszenia ilości odpadów. Wszystkie te czynniki składają się na przyjemny odbiór sklepu przez klienta, skłaniają go do wejścia, zakupu i co równie ważne – do powrotu.
 

10. maj 2024 08:29