20.04.2022 / 09:17
StoryEditor

HL wspiera detalistów i producentów w realizacji ich celów związanych ze zrównoważonym rozwojem

HL Sustainable Choice (fot. materiał partnera)
W odpowiedzi na rosnącą presję wobec detalistów i producentów by działać w sposób zrównoważony, firma HL dokłada wszelkich starań i oferuje ekologiczne rozwiązania, które pomagają w tworzeniu bardziej przyjaznych środowisku sklepów.

Temat zrównoważonego rozwoju w handlu detalicznym szybko zyskuje na znaczeniu. Nie jest to już wybór, ale oczekiwanie, a także rosnąca presja ze strony kupujących, inwestorów, władz i konkurencji. Zajęcie się kwestiami środowiskowymi stanowi okazję do pozyskania klientów i zdobycia przewagi nad konkurencją. Brak działań na dłuższą metę zmniejszy konkurencyjność detalistów i producentów.

Konsumenci są coraz bardziej świadomi kwestii środowiskowych związanych z handlem detalicznym i wybierają bardziej zrównoważone podejście do zakupów. Z badań* wynika, że 55% konsumentów wybiera firmy, które stosują praktyki i wartości przyjazne środowisku. Dlatego zdobycie lojalności kupujących, którzy dokonują bardziej zrównoważonych wyborów ma zasadnicze znaczenie nie tylko dla przyszłej rentowności, ale także dla pozycjonowania danej firmy na rynku.

Ponadto również władze państwowe podejmują coraz więcej działań i uchwalają ustawy dotyczące branży detalicznej. Przykładowo we Francji do 2030 roku 20% powierzchni sprzedażowej w sklepach spożywczych** ma być przeznaczona na asortyment bezopakowaniowy. Do 2026 roku ma zostać także wprowadzony zakaz używania plastikowych opakowań dla większości owoców i warzyw. W przyszłości spełnienie wymogów zrównoważonego rozwoju stanie się niezbędne do osiągnięcia sukcesu rynkowego.

Długoterminowe zobowiązanie

Ustalenie kluczowych priorytetów zrównoważonego działania firmy jest wyrazem zaangażowania. „Firma HL ma długą historię działań związanych ze zrównoważonym rozwojem i stale kładzie nacisk na prowadzenie działalności w sposób przyjazny środowisku oraz na oferowanie ekologicznych rozwiązań, aby wspierać detalistów w tworzeniu bardziej zrównoważonych sklepów. Jest to długoterminowe zobowiązanie, które ma zapewnić ochronę naszego środowiska, naszych pracowników i naszego biznesu" - mówi Rafał Lewandowski, Commercial Director w HL Display Polska.

Ponadto firma HL Display chce być liderem w swojej branży, czego przykładem jest podpisana inicjatywa "Science Based Targets Initiative", w którą zaangażuje się coraz więcej firm również na rynku polskim. Science Based Targets to cele redukcyjne dla emisji gazów cieplarnianych, które zostały obliczone na podstawie danych naukowych, aby utrzymać globalne ocieplenie znacznie poniżej 2 stopni Celsjusza.

Jako globalny dostawca produktów i rozwiązań poprawiających jakość zakupów, HL Display oferuje szereg innowacyjnych i proekologicznych rozwiązań, aby pomóc detalistom zbliżyć się do ich celów w zakresie zrównoważonego rozwoju. Oto niektóre rozwiązania i systemy merchandisingowe, które pomagają w rozwiązywaniu kwestii związanych ze zrównoważonym rozwojem:

- Redukcja marnotrawstwa żywności:

Sigma™ jest wiodącym rozwiązaniem dla detalistów, które pozwala na atrakcyjną ekspozycję świeżych produktów, zwiększając sprzedaż i redukując straty.

Efektywny obieg zimnego powietrza dzięki aluminiowym półkom przedłuża świeżość produktów. Owoce i warzywa każdego rodzaju zostają bogato wyeksponowane w modułowych pojemnikach bez konieczności przechowywania dużych zapasów. Marnotrawstwo żywności jest znacznie ograniczone, a sprzedaż w sklepach testowych wzrosła o 10% lub więcej.

- Zmniejszenie ilości odpadów opakowaniowych:

Popularne wśród wielu sklepów w Europie hasła typu "zero waste", w ostatnich latach zyskały również popularność na naszym lokalnym rynku. Coraz więcej konsumentów świadomie podejmuje starania zmierzające do zmniejszenia zużycia plastikowych opakowań. Chętnie korzystają z usług sprzedawców, którzy mają podobne spojrzenie na redukcję ilości wykorzystywania tworzyw sztucznych. Dlatego wielu detalistów wyposaża swoje sklepy w pojemniki do sprzedaży produktów na wagę. Pojemniki grawitacyjne lub zasypowe mogą być instalowane jako samodzielne elementy ekspozycji lub można je zintegrować z innymi kategoriami w sklepie. Sprzedaż produktów luzem zmniejsza ilość odpadów opakowaniowych, daje kupującym swobodę wyboru i mieszania, a detalistom często przynosi wyższą rentowność.

Stoły ekspozycyjne FreshGrid w formie różnych modułów można dostosować do wielkości sklepu i uzyskać ich optymalny układ. Istnieje szereg opcji dla towarów sprzedawanych luzem i mieszanych, a regulowane nachylenie stołu zapewnia maksymalną widoczność. Idealnie nadaje się do produktów bez opakowań.

FreshCase to atrakcyjny modułowy system ekspozycyjny do zastosowania na półkach, stołach i przyściennych regałach. Jest wykonany częściowo z tworzywa sztucznego pochodzącego z recyklingu, stanowi część serii rozwiązań merchandisingowych Sustainable Choice. FreshCase występuje w różnych rozmiarach i formatach - to idealne rozwiązanie dla produktów luzem, nie wymaga posiadania dużej ilości zapasów, a jednocześnie zapewnienia stworzenie bogatej ekspozycji i pomaga ograniczyć straty.

- Recykling i gospodarka cyrkularna:

Firma HL z powodzeniem ograniczyła zużycie plastiku poprzez recycling zużytych listew cenowych, co pozwoliło uniknąć ich bezpośredniej utylizacji po zakończeniu eksploatacji. Takie projekty są realizowane z Tesco w Wielkiej Brytanii i Kesko w Finlandii, a ich celem jest stworzenie bardziej zrównoważonych sklepów. Dzięki włączeniu zasad gospodarki obiegowej do strategii operacyjnych, firma HL zdołała stworzyć łańcuch korzyści, który jest efektywnie i ekonomicznie opłacalny. Ambicją firmy jest rozszerzenie łańcucha o kolejnych sprzedawców detalicznych. Ponadto, firma HL wprowadziła również rozwiązania mające na celu recycling oddzielaczy.

- Zmniejszenie ilości tworzyw sztucznych pochodzenia kopalnego lub zwiększenie ich recyklingu:

W ramach zrównoważonego podejścia do produkcji, firma HL aktywnie angażuje się w zastępowanie tworzyw sztucznych pochodzenia pierwotnego tworzywami pochodzącymi z recyklingu pozyskiwanymi z zewnątrz lub z odpadów HL. Ambicją firmy jest zwiększenie wykorzystania tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu o 10% rok do roku. W 2020 roku firma HL z powodzeniem podwoiła wykorzystanie tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu. HL Sustainable Choice to rosnąca gama zrównoważonych rozwiązań merchandisingowych wykonanych z materiałów odnawialnych lub pochodzących z recyklingu.

- Sprzedaż bardziej ekologicznych produktów i opakowań:

Ze względu na ochronę środowiska coraz więcej detalistów decyduje się na stosowanie chłodziarek i zamrażarek z drzwiami. Prawdopodobnie spowoduje to ponowną analizę rozwiązań w zakresie merchandisingu, tak aby asortyment był bardziej widoczny i wymagał mniej nakładów pracy przy jego obsłudze.

Ponadto często pojawiają się wyzwania w zakresie merchandisingu, ponieważ detaliści i producenci zmieniają opakowania, starając się zmniejszyć zużycie plastiku i zwiększyć możliwość recyklingu. Sprawdzone rozwiązania firmy HL w zakresie automatyzacji półek, takie jak Next™, Multivo™ Max i Roller Track™, sprawdzają się w chłodnym lub mroźnym środowisku, dodatkowo rozwiązują kwestie związane z utrzymaniem porządku w sklepie, odciążają personel i zwiększają sprzedaż.

Zrównoważony rozwój jest kwestią, z którą należy się zmierzyć już teraz. Ignorowanie tego zagadnienia stawia detalistów i producentów w niekorzystnej sytuacji konkurencyjnej. Włączenie zrównoważonego rozwoju do standardów i praktyk biznesowych pomoże detalistom i producentom spełnić oczekiwania interesariuszy. Rozwiązania merchandisingowe HL pomagają detalistom we wzmacnianiu wiarygodności w zakresie zrównoważonego rozwoju, kreowania wizerunku i zdobywaniu lojalności klientów.

Źródła:

*Źródło: YouGov dla Deloitte, badanie przeprowadzone wśród ponad 2 000 dorosłych Brytyjczyków w wieku 18+ między 5 a 8 marca 2021 r.

**Sklepy spożywcze o powierzchni większej niż 400 mkw. IGD 2022. European Factsheet.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

O firmie HL

HL Display oferuje swoim klientom szerokie portfolio gotowych narzędzi do komunikacji wewnątrzsklepowej oraz rozwiązań merchandisingowych. Tworzy również indywidualne projekty i usługi mające na celu poprawę doświadczenia zakupowego przy jednoczesnym zwiększeniu efektywności kosztowej i dbałości o środowisko naturalne. Firma powstała w 1954 roku. W ciągu blisko 70 lat działalności stała się światowym liderem w obszarze merchandisingu sklepowego i rozwiązań komunikacyjnych. Rozwiązania przedsiębiorstwa, które jest obecne w ponad 70 krajach można znaleźć w 295 tys. placówek detalicznych na całym świecie.

10.05.2024 / 09:15
StoryEditor
Grupa CCC pochwaliła się wynikami. "Solidny pierwszy kwartał"
W pierwszym kwartale bieżącego roku Grupa CCC odnotowała zysk EBITDA na poziomie 304 mln zł, wyższy o 244 proc. rdr (fot. CCC)
W pierwszym kwartale bieżącego roku Grupa CCC odnotowała zysk EBITDA na poziomie 304 mln zł, wyższy o 244 proc. rdr, dzięki skokowej poprawie rentowności we wszystkich liniach biznesowych. Przychody Grupy wzrosły o 9 proc., głównie za sprawą wysokiej, 23 proc. dynamiki LFL w szyldzie CCC oraz dynamicznego wzrostu sprzedaży HalfPrice (+48 proc.).

Grupa CCC w pierwszym kwartale 2024 r. osiągnęła przychody na poziomie blisko 2,3 mld zł, co oznacza 9 proc. wzrostu w ujęciu rdr. Dynamika sprzedaży napędzana była głównie prze...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

27.04.2024 / 13:30
StoryEditor
Biedronka odnotowała dwucyfrowy wzrost kosztów operacyjnych, ale zneutralizowała go dzięki wyższym wolumenom sprzedaży
Na zdj. sklep sieci Biedronka (fot. Szymon Pelc/Shutterstock)
Sieć Biedronka odnotowała w pierwszym kwartale kilkunastoprocentowy wzrost kosztów operacyjnych, przy rosnących wolumenach sprzedaży. Detalista szacuje, że wartość koszyka zakupowego spadła o ponad 5 proc., m.in. za sprawą efektu kalendarzowego. To więcej od wskaźnika GUS, jednak urząd nie uwzględnia w wyliczeniach cen promocyjnych, co może nieco zniekształcać wyniki – uważa Ana Luisa Virginia, dyrektor finansowa Jeronimo Martins.

– Zgodnie z naszymi przewidywaniami, w pierwszym kwartale 2024 r. koszty operacyjne sieci Biedronka wzrosły o kilkanaście procent, jednak skutki tych znaczących wzrostów udało...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

10. maj 2024 18:31