09.08.2022 / 17:40
StoryEditor

Anna Sapota, Grupa Tomra: Szeroki zakres systemu kaucyjnego przyniesie korzyści sklepom i środowisku [WYWIAD]

W Polsce 95 proc. obywateli chce wprowadzenia szerokiego zakresu systemu kaucyjnego. Umieszczenie punktów zwrotu w sklepach przyniesie korzyści zarówno handlowi, jak i środowisku – ocenia w wywiadzie dla serwisu wiadomoscihandlowe.pl Anna Sapota, wiceprezes ds. public affairs dla Europy Północno-Wschodniej w ramach Grupy Tomra.

Wprowadzenie systemu kaucyjnego stanowi szansę czy obciążenie dla sklepów spożywczych?

System kaucyjny dla opakowań po napojach postrzegałabym jako szansę, nie o...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

20.08.2025 / 13:43
StoryEditor
Na co Polacy zwracają uwagę podczas zakupu kosmetyków? [RAPORT]
Na co Polacy zwracają uwagę podczas zakupu kosmetyków? [RAPORT] (fot. Canva)

– Promocje wciąż są silnym magnesem, który determinuje zakup kosmetyków. Tak wynika z raportu agencji Inquiry „Kosmetyki – zwyczaje zakupowe Polaków”. Od czego jeszcze zależy dziś sukces na rynku kosmetycznym?

W artykule przeczytasz:

  • Zwyczaje zakupowe Polaków na rynku kosmetycznym - raport Inquiry
  • Cena, jakość czy zapach? Co decyduje o zakupie kosmetyków?
  • Kto i jak często kupuje kosmetyki w Polsce?
  • E-commerce coraz ważniejszy dla rynku kosmetyków
  • Giganci rynku kosmetycznego w Polsce
  • Smart shopping, czyli polowanie na promocje
  • Od czego zależy dziś sukces na rynku kosmetycznym?

Raport zwyczaje zakupowe Polaków na rynku kosmetycznym

Inquiry, polska agencja badawcza, opracowało raport pt. raport „Kosmetyki – zwyczaje zakupowe Polaków”. Publikacja szczegółowo omawia nawyki zakupowe Polek i Polaków w zależności od kategorii produktowej. Podaje też różnice między zakupami online i offline oraz jakie czynniki wpływają na wybór kosmetyków.

– Zachowania konsumentów – ich preferencje, motywacje, wybory, skojarzenia z markami – to bardzo ciekawe insighty dla ponad 1300 firm kosmetycznych, działających aktualnie na naszym niezwykle konkurencyjnym rynku. Mamy nadzieję, że publikacja przełoży się na większe zainteresowanie opinii publicznej produktami kosmetycznymi, które są niezbędne w codziennym życiu, dbaniu o zdrowie, higienę i dobrostan psychiczny – komentuje  dr inż. Justyna Żerańska, dyrektor generalna Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego. Związek współpracował z agencją przy tej publikacji i objął patronatem.

Co zatem wpływa na takie a nie inne zakupy kosmetyków?

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 73% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

20.08.2025 / 15:38
StoryEditor
Producenci żywności i kosmetyków na celowniku UOKIK! 11 firm ukaranych za zatory płatnicze
Ponad 3,3 mln zł kar od UOKiK za zatory płatnicze. Na celowniku firmy z FMCG

Prezes UOKiK nałożył ponad 3,3 mln zł kar na 11 firm generujących zatory płatnicze. Wśród ukaranych jest producent dań gotowych i znany producent papieru toaletowego.

W artykule przeczytasz:

  • UOKiK walczy z zatorami płatniczymi
  • 11 firm generujących zatory płatnicze z karami od UOKiK
  • Dwie firmy miały niższe kary, bo same też były ofiarami zatorów płatniczych
  • Niemal pół miliona złotych kary za nieudzielenie informacji
  • UOKiK nakłonił już 130 firm do poprawy dyscypliny płatniczej

UOKiK walczy z zatorami płatniczymi

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta poinformował 20 sierpnia, że na 11 przedsiębiorców generujących zatory płatnicze zostały nałożone kary finansowe. Ich łączna kwota to ponad 3,3 mln złotych.

– Zatory płatnicze to jeden z większych problemów polskiej gospodarki – mówi Tomasz Chróstny, prezes UOKiK. –  To również przeszkoda w prowadzeniu działalności, zwłaszcza dla mniejszych przedsiębiorców, bowiem podnosi koszty i wpływa na ograniczenie zatrudnienia czy inwestycji. Terminowe otrzymanie należności i powiązana z nim płynność finansowa to podstawowy warunek przetrwania mniejszych firm – dodaje Tomasz Chróstny.

Od początku roku w sprawie zatorów płatniczych wystosował ponadto 128 wystąpień miękkich do przedsiębiorców.

11 firm generujących zatory płatnicze z karami od UOKiK

Spółki, na które Prezes UOKiK nałożył kary działają w różnych branżach, ale niestety są wśród nich także spółki z branży opakowań, kosmetycznej, spożywczej oraz farmaceutycznej. Kara dla jednej z nich to niemal 1,1 mln złotych.

Oto lista ukaranych przez Urząd spółek:

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 74% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

20. sierpień 2025 17:05