01.06.2024 / 13:00
StoryEditor

Duża transakcja a rynku fotowoltaiki. GreenYellow przejmuje Grow Energy Management

Panele fotowoltaiczne (fot. mat. pras.)
GreenYellow, znaczący gracz w dziedzinie transformacji energetycznej i lider rynku utility-as-a-service, przejmuje Grow Energy Management (GEM), kluczowego gracza w tym obszarze w Polsce i w Portugalii.

Przejęcie, które obejmie dwa portfele produktowe, stanowi ważny krok w ekspansji firmy w obu krajach. GreenYellow tym samym staje się wiodącym graczem w dziedzinie fotowoltaicznej energii słonecznej dla firm z sektora dystrybucji przemysłowej i komercyjnej, zarówno w Polsce, jak i w Portugalii.

Wspólne projekty z siecią Biedronka

Jednym z przedmiotów transakcji są zdecentralizowane projekty solarne o łącznej mocy blisko 120 MWp w sektorach dystrybucji przemysłowej i komercyjnej. Część z nich już działa, natomiast pozostałe są gotowe do budowy.

Zawiera się w tym portfolio projektów, których moc szacowana jest na 100 MWp, a które realizowane są w Polsce wspólnie z siecią sklepów Biedronka (Jeronimo Martins).

Dzięki tej operacji, która obejmuje również wymianę akcji, GEM i GreenYellow Portugal staną się jednym podmiotem (GreenYellow Portugal) z siedzibą w Lizbonie, kontrolowanym przez GreenYellow.

W tej formie będą rozwijać flagową ofertę grupy: wytwarzanie energii słonecznej w modelu zdecentralizowanym ze szczególnym naciskiem na jej autokonsumpcję oraz EaaS (Energy-as-a-Service), które będą przyspieszać dekarbonizację przedsiębiorstw.

Co planuje GreenYellow?

Miguel Almeida Henriques, Miguel Magalhães i Bernardo Matos będą współprowadzić GreenYellow Portugal, kontynuując dotychczasowe działania GEM. Ich celem jest ukończenie w ciągu najbliższych trzech lat prac nad zdecentralizowanymi projektami solarnymi o mocy ponad 100 MWp.

Wraz z GreenYellow Polska będą również wspierać rozwój i obsługę obecnych i nadchodzących projektów w Polsce. Transakcja ta umożliwi GreenYellow wzmocnienie swojej pozycji jako głównego gracza w dziedzinie autokonsumpcji energii słonecznej w Europie. Aby przyspieszyć transformację energetyczną swoich klientów, GreenYellow planuje zainwestować blisko 150 milionów euro w Polsce i w Portugalii w ciągu najbliższych trzech lat.

wiadomoscihandlowe.pl
07.12.2025 / 09:43
StoryEditor
Polacy twierdzą, że piwo jest za drogie. Producenci już notują duże spadki i ostrzegają, że może być jeszcze gorzej
Polacy piją coraz mniej piwa (fot. Shutterstock)

Ponad połowa Polaków uważa, że piwo w Polsce jest drogie, a aż dwie trzecie zauważyło wzrost jego cen w ostatnich dwunastu miesiącach. Co istotne, co trzeci konsument sięga po tańsze napoje alkoholowe lub ogranicza zakup piwa ze względu na jego wysoką cenę.

Takie dane płyną z badania przeprowadzonego na zlecenie Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego “Browary Polskie”. Aż 51 proc. ankietowanych ocenia ceny piwa jako wysokie lu...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 91% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

16.12.2025 / 14:13
StoryEditor
Marketingowcy dostali rózgę. Co trzeci Polak zirytowany świątecznymi reklamami
Ponad połowa Polaków (64 proc.) uważa, że firmy startują ze świątecznymi kampaniami reklamowymi zbyt wcześnie (fot. Shutterstock)

Czy marketingowcy przesadzili ze „świąteczną magią”? Dane płynące z najnowszego badania zrealizowanego przez SW Research pokazują, że dwie trzecie Polaków nie wierzy w świat przedstawiony w świątecznych spotkach reklamowych, a jedna trzecia jest nimi wręcz zirytowana.

 

Większość Polaków uważa świąteczne reklamy za zbyt oderwane od codziennego życia. W badaniu przeprowadzonym w dniach 2-3 grudnia 2025 r. przez agencję SW Research ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

17. grudzień 2025 07:24