01.06.2024 / 13:00
StoryEditor

Duża transakcja a rynku fotowoltaiki. GreenYellow przejmuje Grow Energy Management

Panele fotowoltaiczne (fot. mat. pras.)
GreenYellow, znaczący gracz w dziedzinie transformacji energetycznej i lider rynku utility-as-a-service, przejmuje Grow Energy Management (GEM), kluczowego gracza w tym obszarze w Polsce i w Portugalii.

Przejęcie, które obejmie dwa portfele produktowe, stanowi ważny krok w ekspansji firmy w obu krajach. GreenYellow tym samym staje się wiodącym graczem w dziedzinie fotowoltaicznej energii słonecznej dla firm z sektora dystrybucji przemysłowej i komercyjnej, zarówno w Polsce, jak i w Portugalii.

Wspólne projekty z siecią Biedronka

Jednym z przedmiotów transakcji są zdecentralizowane projekty solarne o łącznej mocy blisko 120 MWp w sektorach dystrybucji przemysłowej i komercyjnej. Część z nich już działa, natomiast pozostałe są gotowe do budowy.

Zawiera się w tym portfolio projektów, których moc szacowana jest na 100 MWp, a które realizowane są w Polsce wspólnie z siecią sklepów Biedronka (Jeronimo Martins).

Dzięki tej operacji, która obejmuje również wymianę akcji, GEM i GreenYellow Portugal staną się jednym podmiotem (GreenYellow Portugal) z siedzibą w Lizbonie, kontrolowanym przez GreenYellow.

W tej formie będą rozwijać flagową ofertę grupy: wytwarzanie energii słonecznej w modelu zdecentralizowanym ze szczególnym naciskiem na jej autokonsumpcję oraz EaaS (Energy-as-a-Service), które będą przyspieszać dekarbonizację przedsiębiorstw.

Co planuje GreenYellow?

Miguel Almeida Henriques, Miguel Magalhães i Bernardo Matos będą współprowadzić GreenYellow Portugal, kontynuując dotychczasowe działania GEM. Ich celem jest ukończenie w ciągu najbliższych trzech lat prac nad zdecentralizowanymi projektami solarnymi o mocy ponad 100 MWp.

Wraz z GreenYellow Polska będą również wspierać rozwój i obsługę obecnych i nadchodzących projektów w Polsce. Transakcja ta umożliwi GreenYellow wzmocnienie swojej pozycji jako głównego gracza w dziedzinie autokonsumpcji energii słonecznej w Europie. Aby przyspieszyć transformację energetyczną swoich klientów, GreenYellow planuje zainwestować blisko 150 milionów euro w Polsce i w Portugalii w ciągu najbliższych trzech lat.

04.11.2025 / 09:16
StoryEditor
Kimberly-Clark przejmuje Kenvue. Stworzy podmiot warty 32 miliardy dolarów
Kenvue (fot. Shutterstock)

Producent pieluch Huggies, firma Kimberly-Clark, zawarła umowę przejęcia amerykańskiej spółki Kenvue, która ma w portfelu takie marki jak Tylenol, Zyrtec, Listerine czy Neutrogena.

Sprawę opisuje esmmagazine.com, który zwraca uwagę, że w wyniku transakcji powstanie połączone portfolio komplementarnych produktów, które docierają do niemal połowy światowej p...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

06.11.2025 / 16:06
StoryEditor
Lody Magnum wchodząna giełdę? Teraz można kupić sobie udziały w producencie lodów
Lody Magnum (fot. Shutterstock)

Po okresie niepewności Unilever ogłosił nową datę wejścia na giełdę swojej spółki lodowej – The Magnum Ice Cream Company. Początkowo plany pokrzyżowało wstrzymanie prac amerykańskiej administracji, jednak globalny koncern nie zamierza rezygnować z ambitnego projektu. Co oznacza ten krok dla rynku i inwestorów?

Unilever wyznaczył nowy termin giełdowego debiutu wydzielonej spółki lodowej – The Magnum Ice Cream Company (TMICC). Początkowo planowano wprowadzenie akcji na parkiet 10 listop...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

18. listopad 2025 05:07