28.05.2024 / 17:23
StoryEditor

Polomarket staje się zielony. Polska sieć inwestuje w OZE w centrach dystrybucyjnych i sklepach

Na zdj. sklep sieci Polomarket (fot. mat. prasowe)
Sieć Polomarket poinformowała o zainwestowaniu ponad 6 mln zł w instalacje fotowoltaiczne oraz systemy oświetlenia ledowego w swoich centrach dystrybucyjnych w Giebni i w Kłobucku.

Kompleksowa wymiana oświetlenia wewnętrznego i zewnętrznego na ledowe wraz z pełnym systemem sterowania zakończona została już w kwietniu. System obejmuje czujniki ruchu, czujniki światła dziennego, harmonogramy sterowania światłem w zależności od daty oraz godziny, sceny oświetleniowe dostosowane do poszczególnych stref obiektu oraz panel kontrolny.

Polomarket redukuje emisje CO2

W podobnym czasie w Giebni i Kłobucku Polomarket zaczął realizację inwestycji polegającej na budowie instalacji fotowoltaicznych o docelowej mocy 700 kWp. Dzięki energii ze słońca, łącznie zużycie energii w każdym obiekcie ma spaść o ok. 20 proc., co z kolei pozwoli zredukować emisję CO2 łącznie o 750 ton rocznie.

Polomarket podaje, że oświetlenie ledowe wraz z wybranym systemem sterowania przełożą się na dodatkowe ograniczenie zużycia energii w systemach oświetlenia o 30 proc. Tym samym obie inwestycje polskiej sieci supermarketów mają pomóc w ograniczeniu śladu węglowego centrów dystrybucyjnych operatora.

- Zmiany klimatu widoczne zwłaszcza w ostatnich latach potwierdzają, jak ważna jest konieczność konsekwentnego ograniczania emisji szkodliwych substancji do atmosfery –  uważa Anita Tołysz, członek zarządu, dyrektor rewizji i compliance w Polomarkecie. - Zarówno energooszczędne oświetlenie, jak i panele fotowoltaiczne, istotnie zmniejszą zapotrzebowanie energetyczne naszych centrów dystrybucyjnych – dodaje Tołysz.

Zielone inwestycje także w sklepach Polomarketu

Polomarket kontynuuje również inwestycje w OZE w swoich supermarketach. Na koniec marca już więcej niż połowa sklepów polskiej sieci była wyposażona w panele fotowoltaiczne.

Sieć podaje, że instalacje na sklepach zaspokajają średnio 30 proc. rocznego zapotrzebowania obiektu na energię, a obecnie wytwarzają one łącznie już 7,6 GWh energii rocznie, co pozwala na redukcję emisji CO2 rzędu ok. 2 tys. ton.

29.04.2025 / 00:39
StoryEditor
Sieć dyskontów Takko Fashion zapowiada otwarcie kilkuset sklepów i uruchomienie nowej aplikacji dla klientów
Martino Pessina, CEO Takko Fashion

Sieć dyskontów odzieżowych Takko Fashion planuje otworzyć w ciągu najbliższych lat kilkaset sklepów na swoich głównych rynkach. Jednocześnie firma kontynuuje inwestycje w modernizację istniejącej sieci sklepów, a w planach jest odświeżenie aplikacji lojalnościowej Takko Friends i rozbudowanie jej o nowe spersonalizowane funkcje.

Dyskont odzieżowy Takko Fashion inwestuje w dalszy wzrost. Do 2028 roku detalista planuje otworzyć do 300 nowych sklepów w regionie DACH i Holandii. Co najmniej 60 nowych pl...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

29.04.2025 / 12:32
StoryEditor
Mateusz Nosarzewski, franczyzobiorca Żabki: każdego dnia mam możliwość udoskonalania siebie
Mateusz Nosarzewski - franczyzobiorca Żabki, ambasador marki i członek Rady Franczyzobiorców (fot. Materiały Prasowe)

Jeszcze kilkanaście lat temu, osoby wychodzące na rynek pracy, kojarzyły zakładanie własnej firmy z dużym wkładem finansowym, jeszcze większym ryzykiem niepowodzenia oraz brakiem życia prywatnego. Aktualnie sytuacja wygląda znacznie inaczej. Młodzi ludzie chętniej otwierają jednoosobowe działalności gospodarcze, czerpiąc z tego sporą satysfakcję i widząc w tym świetlaną przyszłość. Coraz częściej wybierają też model franczyzowy, łącząc zamiłowanie do biznesu ze wsparciem operatora, oferującym całą gamę gotowych rozwiązań. Wśród tych, którzy obrali ten zawodowy kierunek jest Mateusz Nosarzewski - franczyzobiorca Żabki, ambasador marki i członek Rady Franczyzobiorców.

Żabka to największa franczyzowa sieć sklepów spożywczych w Polsce. Obecnie na terenie naszego kraju znajduje się ich ponad 11 tysięcy. Z danych przekazanych nam przez popularną ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

01. maj 2025 02:50