02.07.2021 / 12:47
StoryEditor

150+ dla kasjerów – jak podwyżki płac wpłyną na rynek pracy w handlu - pobierz e-wydanie

Najnowsze e-wydanie Wiadomości Handlowych (Wiadomości Handlowe)
Nawet o 150 zł więcej „na rękę” będę zarabiać pracownicy handlu, jeśli w życie wejdą zmiany podatkowe zapisane w Polskim Ładzie. Sprawdź, kto będzie największym beneficjentem zmian zaproponowanych przez rządzącą koalicję. 

W najnowszym numerze magazynu Wiadomości Handlowe piszemy też o tym jaki będzie handel w erze post-COVID. Przyjrzeliśmy się też proponowanym zmianom podatkowym i temu, w jaki sposób odbiją się na działalność sieci franczyzowych.
W sekcji „Prawo w sklepie” poświęciliśmy m.in. uwagę jednorazowym opakowaniom. Sprawdziliśmy też, czy producenci są gotowi współfinansować system kaucyjny.
Lato to czas, kiedy półki sklepowe uginają się od wszelkiego rodzaju napojów. Radzimy, jak zaproponować optymalną ofertą, aby sprostać oczekiwaniom jak najszerszej grupie klientów.
Nie zapominamy też o tzw. zielonej półce w sklepie oraz strefie eko, bio, vege. Sprawdziliśmy czym kierują się Polacy wybierając tego rodzaju produkty.  

Przejdź do eKiosku

Sprawdź, o czym jeszcze przeczytasz w tym wydaniu:

Miliardy z Brukseli zmienią sektor spożywczy
KPO przesłany przez polski rząd do KE zakłada potężne inwestycje w skracanie i dywersyfikację łańcucha dostaw. Przeznaczone na ten cel ma być niemal 1,3 mld euro (5,7 mld zł). Inwestycjom będą towarzyszyć reformy ukierunkowane głównie na walkę z nieuczciwymi praktykami handlowymi w branży rolno-spożywczej.

Klienci „zapominają” o noszeniu maseczek
W sklepach małoformatowych maseczki poszły w odstawkę. Po poluzowaniu obostrzeń dotyczących noszenia masek ochronnych na świeżym powietrzu klienci nie chcą ich zakładać także w sklepach. Najczęstsza wymówka? „Zapomniałem”.

Top Market wskoczył do pierwszej dziesiątki
Polska Grupa Supermarketów wchodzi do kolejnych województw, usprawnia logistykę dostaw i zamierza rozszerzyć ofertę marki własnej.

Koronakryzys sprzyja markom własnym
W ostatniej dekadzie wartość rynku marki własnej wzrosła o 13,2 mld zł, z 14,5% w 2011 roku do 19,3% w 2020 roku. Te liczby są mocno skorelowane z sytuacją sprzedaży w poszczególnych kanałach. Rozwojowi marek własnych sprzyjała rosnąca liczba dyskontów.

Dyskonterzy zyskali najwięcej
Rozmowa z Krzysztofem Pawińskim, prezesem Grupy Maspex

Pandemia przegoniła klientów Rossmanna pod skrzydła Biedronki
Podczas pandemii i obowiązujących w handlu ograniczeń klienci zmienili sposób robienia zakupów. Spędzali w sklepach mniej czasu, wybierali placówki bliżej domu, unikali centrów
handlowych. W efekcie, głównym miejscem zaopatrzenia w kosmetyki i środki czystości stały się sklepy dyskontowe – z Biedronką na czele.

Mniejsze sklepy na celowniku złodziei
Wydawać by się mogło, że to duże sklepy i supermarkety są w największym stopniu narażone na kradzieże. Okazuje się jednak, że złodzieje też podążają za trendami i – podobnie jak klienci – w trakcie pandemii przerzucili się na mniejsze sklepy.

Handel nie kończy się na rogatkach miast [REPORTARZ]
Komunikacja publiczna na głębokiej prowincji w zasadzie nie istnieje, a wielu mieszkańców wsi nie posiada własnego auta. Tymczasem pokonanie pieszo pięciu czy dziesięciu kilometrów do najbliższego sklepu może być problematyczne. Szacuje się, że kłopot ze zrobieniem codziennych zakupów ma nawet 4 mln mieszkańców wsi.

Jest projekt ustawy o działalności franczyzowej
Profesor Rafał Adamus, autor raportu o franczyzie, opublikowanego jesienią ub.r., przygotował projekt ustawy o działalności franczyzowej. Dokument, razem z uzasadnieniem, liczy niemal 40 stron.

Płacenie pod stołem wciąż powszechne w handlu
Zaledwie 49% przedsiębiorców z branży handlowej przyznaje, że zjawisko szarej strefy w tym sektorze nie występuje. Handel wypada pod tym względem gorzej od niemal wszystkich innych obszarów gospodarki.

Uwaga na opłaty eksploatacyjne przy wynajmie powierzchni
Opłaty eksploatacyjne to, zaraz po czynszu i opłatach za media, trzeci najważniejszy składnik umowy wynajmu powierzchni handlowej. Najemca zazwyczaj nie ma wpływu na zmiany ich wysokości, dlatego warto twardo negocjować zapisy dotyczące opłat za eksploatację na etapie procedowania umowy.

Gotówka na równi z kartą
Pojawił się projekt nowelizacji ustawy o usługach płatniczych, który nakazuje akceptację płatności w gotówce. Nowe przepisy mają dotyczyć m.in. sklepów.

Przyjmujemy dostawę mięsa i wędlin [SZKOLENIE]
Kluczowym zagrożeniem pojawiającym się w przypadku dostaw produktów mięsnych jest możliwość przekroczenia reżimów temperaturowych i co za tym idzie przerwanie łańcucha chłodniczego. Obowiązuje tu kilka kluczowych zasad.

Kiedy można zwolnić pracownika dyscyplinarnie
Czy wiesz, że niedbalstwo pracownika nie jest tym samym co rażące niedbalstwo i rodzi różne skutki? Potrafisz wymienić podstawowe obowiązki pracownicze i określić kiedy można mówić o ich naruszeniu? Słyszałeś, że da się np. zwolnić dyscyplinarnie podwładnego uchylającego się od okresowych badań lekarskich?

Zakaz konkurencji w umowie o pracę. Diabeł tkwi w szczegółach
Pracodawca może zabezpieczyć swoje interesy przed ewentualnymi, niepożądanymi zachowaniami aktualnie zatrudnionych, jak i byłych pracowników, podpisując z nimi umowy o zakazie konkurencji.

Sezon ogórkowy? Nie w handlu
Obserwowany w wielu branżach wakacyjny zastój w biznesie nie dotyczy sklepów spożywczych. Z danych Centrum Monitorowania Rynku (CMR) wynika, że dla placówek o powierzchni do 500 mkw. okres od czerwca do sierpnia włącznie jest pod względem obrotów jednym z najlepszych w roku.

Konserwy i pasztety ponownie w ofensywie
Początek pandemii przyniósł ogromny wzrost sprzedaży pasztetów, konserw i smarowideł (PKS). Teraz sytuacja wróciła już do normy. Przed nami jednak lato, czyli tradycyjnie okres, w którym zainteresowanie klientów produktami tego typu sięga zenitu.

Dania gotowe niezmiennie nad kreską
Rosnące tempo życia i związany z tym brak czasu sprzyjają rozwojowi kategorii dań gotowych. Wzrosty sprzedaży produktów pozwalających na szybkie przygotowanie posiłku widoczne są od wielu lat zarówno w małych sklepach spożywczych, jak i supermarketach. Jednak ostatni rok wystawił tę kategorię na poważną próbę.

Bez czekolady, ale z zyskiem
Tabliczki i praliny to dla rynku słodkich przekąsek kategorie kluczowe. Jednak latem, zwłaszcza jeśli jest ono upalne, zainteresowanie wyrobami tego typu spada. Co dochodzi wtedy do głosu?

Mały łyk orzeźwienia 
W zeszłym roku sprzedaż napojów w formatach on the go zanotowała większy spadek niż cały rynek. Początek tego roku też nie był dla nich łatwy, ale zbliża się lato bez obostrzeń. To dobra informacja dla producentów, detalistów i konsumentów.

Napoje kawowe rozpychają się na półkach
Nadeszły upały, a wraz z nimi zwiększył się popyt na kawy na zimno, które mogą być alternatywą dla orzeźwiającego napoju czy lodów i często trafiają do koszyków z zakupami pod wpływem impulsu.

Pogoda dla sorbetów i lodów wodnych
Lato to czas lodów w wydaniach impulsowych. Jednak to, po które z nich klienci sięgną, po części zależy od aury.

Roślinny czy wegański? Oznaczenie ma znaczenie
Słowa mają moc. Okazuje się, że powszechne na rynku etykiety jednoznacznie komunikujące „wegańskość” produktów lub brak któregoś z ograniczanych w diecie składników wcale nie nakłaniają klientów do zakupu. Znacznie bardziej zachęcające okazuje się określenie „produkt roślinny”.

Sprzedaż świeżej eko-żywności będzie rosnąć dwucyfrowo
Zapotrzebowanie na świeże produkty ekologiczne powinno się zwiększać nawet o 15-20% rocznie.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Zapraszamy do lektury. Mamy nadzieję, że zebrane przez nas informacje będą przydatne w Waszej codziennej pracy. Zachęcamy – piszcie do nas, informujcie, co dzieje się w Waszych firmach, sklepach, jak radzicie sobie z obecną sytuacją. Wszystkie kontakty do nas znajdziecie na portalu wiadomoscihandlowe.pl w zakładce redakcja. Możecie także kontaktować się z nami przez fanpage na FB, za pomocą konta na LinkedIn oraz poprzez Twittera.

Jeśli chcecie, Drodzy Czytelnicy, na stałe otrzymywać informacje o nowościach produktowych, trendach, zmianach, istotnych dla branży wydarzeniach – zapiszcie się do newslettera. Bądźcie zdrowi!


REDAKCJA „Wiadomości Handlowych”

17.04.2024 / 15:49
StoryEditor
Ikea startuje z zupełnie nowym formatem. Do studia planowania dodaje część handlową
Studio planowania i zamówień Ikea w Centrum Handlowym Forum w Gliwicach (Ikea)
Studio planowania i zamówień Ikea w Centrum Handlowym Forum w Gliwicach (Ikea)fot. Ikea
Studio planowania i zamówień Ikea w Centrum Handlowym Forum w Gliwicach (Ikea)
Studio planowania i zamówień Ikea w Centrum Handlowym Forum w Gliwicach (Ikea)fot. Ikea
Studio planowania i zamówień Ikea w Centrum Handlowym Forum w Gliwicach (Ikea)
Studio planowania i zamówień Ikea w Centrum Handlowym Forum w Gliwicach (Ikea)fot. Ikea
Studio planowania i zamówień Ikea w Centrum Handlowym Forum w Gliwicach (Ikea)
Studio planowania i zamówień Ikea w Centrum Handlowym Forum w Gliwicach (Ikea)fot. Ikea
Studio planowania i zamówień Ikea w Centrum Handlowym Forum w Gliwicach (Ikea)
Studio planowania i zamówień Ikea w Centrum Handlowym Forum w Gliwicach (Ikea)
Studio planowania i zamówień Ikea w Centrum Handlowym Forum w Gliwicach (Ikea)
Studio planowania i zamówień Ikea w Centrum Handlowym Forum w Gliwicach (Ikea)
Klienci centrów handlowych widząc mały lokal sieci Ikea, w którym można zlecić zaprojektowanie kuchni lub szaf nie będą już dziwić się, że nie można nic tam kupić "od ręki". Sieć meblowa postanowiła rozszerzyć ofertę takich lokali o najpopularniejsze produkty, a pierwsze studio planowania i zamówień Ikea wraz z częścią sklepową otwarto w Gliwicach.

Ikea do tej pory mocno dzieliła sklepy oraz studia planowania i zamówień. Te pierwsze, działające już wyłącznie w formacie hipermarketu, to dwupiętrowe sklepy z pełną ofertą sie...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

12.04.2024 / 12:22
StoryEditor
Biedronka zmienia strategię marketingową. Dyskonter zwiększa częstotliwość promocji w swoich sklepach
Kwietniowa promocja w Biedronce po zmianie stawki VAT na żywność
W kwietniu br. sklepy Biedronka zwiększają tempo i częstotliwość wprowadzania nowych ofert i promocji. Z okazjami cenowymi kupujący będą mogli się teraz zapoznawać nie dwa, a już trzy razy w tygodniu. Nowe foldery promocyjne klienci znajdą w każdym sklepie, na stronie www lub w aplikacji w poniedziałki, środy i piątki. A tradycyjnie na weekend Biedronka kusi weekendowymi niskimi cenami.

Sieć sklepów spożywczych Biedronka zwiększyła w kwietniu liczbę folderów promocyjnych. Do tej pory nowe promocje były prezentowane w poniedziałki i czwartki. W kwietniu superpro...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

26. kwiecień 2024 01:47