7-Eleven przebiło granicę 70 tys. sklepów. To największa sieć convenience na świecie
Sieć małoformatowych sklepów spożywczych 7-Eleven ma co świętować - niedawno otworzyła placówkę numer 70 tys. na świecie. Dla porównania, to mniej więcej tyle, ile sklepów ogólnospożywczych pod wszystkimi szyldami działa obecnie w całej Polsce (po wielu latach spadków ich liczby).
Jak donosi "Convenience Store News", w 2019 roku sieć 7-Eleven otwierała średnio jeden sklep średnio co... trzy i pół godziny.
Ostatnie lata to okres bardzo intensywnego rozwoju 7-Eleven. W 2011 roku sieć dobiła do granicy 40 tys. sklepów, zaledwie dwa lata później otworzyła placówkę numer 50 tys. na świecie.
Istniejąca od 93 lat sieć 7-Eleven obecna jest aktualnie w 17 krajach, w różnych regionach świata - w Azji Wschodniej, Europie Północnej, Ameryce Północnej oraz Australii. W 2020 r. marka zamierza zadebiutować w 18. państwie, którym będą Indie.
7-Eleven to sieć japońsko-amerykańska, rozwijana w modelu franczyzowym, jak m.in. Żabka. W samej Ameryce Północnej (Stany Zjednoczone, Kanada i Meksyk) pod szyldem 7-Eleven działa około 11,8 tys. placówek convenience.
W Europie sieć obecna jest w Danii, Norwegii i Szwecji. Dawniej działała także na rynku brytyjskim oraz hiszpańskim. Na rynku spekuluje się, że właściciel 7-Eleven, Seven & I Holdings, może być zainteresowany nabyciem sieci Żabka, gdy amerykański fundusz CVC zdecyduje się na wyjście z inwestycji w polską sieć.
Pierwszy sklep 7-Eleven otwarty został w 1927 r. w Dallas w stanie Teksas w USA. W 1991 r. 70 proc. udziałów w sieci nabyła japońska firma Ito-Yokado, ratując 7-Eleven przed prawdopodobną upadłością.