80% konsumentów oczekuje spójności oferty i obsługi multichannel
Portal International Supermarket News przytacza wyniki badań, z których wynika, że aż 80% klientów nie jest zadowolona ze spójności oferty multichannel, z jakiej korzystają. Konsumenci oczekują, że oferta online będzie identyczna z ofertą stacjonarną.
Z badań przeprowadzonych przez agencję Manhattan Associates, a relacjonowanych przez portal ISN, wynika, że dwie trzecie konsumentów oczekuje spójnej i jednolitej oferty we wszystkich kanałach sprzedaży danego detalisty. Handel omnichannel powinien być zintegrowany i zharmonizowany. Tylko 22% badanych uważa, że tak jest już dzisiaj.
Co ciekawe, aż 70% konsumentów ma poczucie, że wie więcej o produktach i usługach oferowanych przez detalistów niż zatrudnieni w sklepach pracownicy. Badanie dotyczy rynku brytyjskiego, ale jest prawdopodobne, że zbliżone rezultaty uzyskaliby badacze polskich konsumentów.
Aż 44% brytyjskich detalistów pracuje nad ujednoliceniem oferty i doświadczenia zakupowego online i offline. Poszukiwanie nowych rozwiązań technicznych do zastosowania w sklepach stacjonarnych to ich priorytet na najbliższy rok. Z kolei 40% planuje inwestycje w narzędzia, które poprawią pracę obsługi sklepów stacjonarnych. Mają o co zabiegać, ponieważ ponad połowa respondentów oczekuje spójności obsługi i oferty we wszystkich kanałach sprzedaży.
Dla 39% konsumentów najważniejszą rolą sprzedawców jest umiejętność sprawdzenia dostępności danego towaru, jednak tylko 6% brytyjskich detalistów dysponuje obecnie narzędziami dającymi kontrolę nad stanami magazynowymi we wszystkich kanałach sprzedaży.
Więcej czytaj na internationalsupermarketnews.com
9