ABR Sesta na KRFMCG 2018: AI sprawi, że zakupy staną się bardziej racjonalne
Wraz z rozwojem sztucznej inteligencji wzrośnie rola komunikacji do osobistych asystentów poprzez chatboty - powiedział Sebastian Starzyński, prezes ABR Sesta na Kongresie Rynku FMCG 2018.
W takcie prezentacji „Sztuczna inteligencja a realny handel. Jak technologia odmieni oblicze retailu” Sebastian Starzyński podkreślił, że komunikacja racjonalna do osobistych asystentów AI będzie wypierać komunikację emocjonalną. Cyfrowi asystenci w smartfonach będą rekomendować rozsądne wybory zakupowe, dopasowane do szerzej zaplanowanego przez użytkownika planu, co może ograniczyć wielkość zakupów impulsowych. – Zdobycie uwagi emocjonalnej oraz czasu klienta będzie coraz trudniejsze – prognozował ekspert.
Prezes ABR Sesta zwrócił uwagę, że fazy rozwoju sztucznej inteligencji to kolejno: „wyrocznia”, „agent” i „zarządca”. - W pierwszym przypadku, „wyroczni”, mamy do czynienia np. jeśli chodzi o Google Maps. Drugi rodzaj, „agent”, to chociażby samochody autonomiczne. Trzeci etap, „zarządca” to AI, która sterowałaby całą flotą samochodów autonomicznych – wyjaśnił.
1