10.05.2018/16:23

ABR Sesta na KRFMCG 2018: AI sprawi, że zakupy staną się bardziej racjonalne

Wraz z rozwojem sztucznej inteligencji wzrośnie rola komunikacji do osobistych asystentów poprzez chatboty - powiedział Sebastian Starzyński, prezes ABR Sesta na Kongresie Rynku FMCG 2018.

W takcie prezentacji „Sztuczna inteligencja a realny handel. Jak technologia odmieni oblicze retailu” Sebastian Starzyński podkreślił, że komunikacja racjonalna do osobistych asystentów AI będzie wypierać komunikację emocjonalną. Cyfrowi asystenci w smartfonach będą rekomendować rozsądne wybory zakupowe, dopasowane do szerzej zaplanowanego przez użytkownika planu, co może ograniczyć wielkość zakupów impulsowych. – Zdobycie uwagi emocjonalnej oraz czasu klienta będzie coraz trudniejsze – prognozował ekspert.

Prezes ABR Sesta zwrócił uwagę, że fazy rozwoju sztucznej inteligencji to kolejno: „wyrocznia”, „agent” i „zarządca”. - W pierwszym przypadku, „wyroczni”, mamy do czynienia np. jeśli chodzi o Google Maps. Drugi rodzaj, „agent”, to chociażby samochody autonomiczne. Trzeci etap, „zarządca” to AI, która sterowałaby całą flotą samochodów autonomicznych – wyjaśnił.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.