17.05.2022 / 16:30
StoryEditor

Adam Abramowicz, rzecznik MŚP: Tworzenie państwowych sklepów spożywczych to plany wzięte z księżyca!

Rzecznik MŚP Adam Abramowicz podczas Kongresu Nowoczesnej Dystrybucji (materiały organizatora)
W trakcie Kongresu Nowoczesnej Dystrybucji rzecznik małych i średnich przedsiębiorców Adam Abramowicz otwarcie krytykował pomysł budowy przez Krajową Grupę Spożywczą państwowej sieci sklepów z żywnością. Zasugerował jednak przy okazji, że polskie państwo mogłoby "spróbować zrobić wyłom" - tylko na pewien czas - na rynku hurtu spożywczego, który zdominowany jest przez zaledwie kilka firm.

- Jako przedstawiciel MŚP nie jestem za tworzeniem państwowych sklepów spożywczych. Na litość, panie ministrze! To są jakieś plany zupełnie z księżyca wzięte! - zwrócił się Abra...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

29.05.2025 / 10:35
StoryEditor
Zarzuty za promocje na Temu. Chiński gigant na celowniku polskiego urzędu
Zarzuty za promocje na Temu. Chiński gigant na celowniku polskiego urzędu (fot. Canva + Temu)

Temu, gigant e-commerce z poważnymi zarzutami od UOKiK. Polski urząd twierdzi, że chińska platforma stosuje zwodnicze promocje na Temu. Na czym one polegają? Jaka kara grozi firmie?

Z artykułu dowiesz się:

  • UOKiK stawia zarzuty Temu. Jakie?
  • W jaki sposób Temu podaje informacje o promocjach?
  • Dlaczego UOKiK przywiązuje tak dużą wagę do informacji o promocjach w e-commerce?
  • Jaka kara grozi Temu?

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta przyjrzał się dokładniej promocjom na Temu. Jest to jedna z największych platform zakupowych z chińskim kapitałem. Ale na polskim rynku prowadzona jest przez irlandzką spółkę Whaleco Technology Limited z siedzibą w Dublinie.

UOKiK stawia zarzuty Temu. Jakie?

29 maja 2025 r. UOKiK poinformował, że Tomasz Chróstny, prezes Urzędy postawił zarzuty spółce odpowiadające na prowadzenie Temu w Polsce.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta dokładnie przeanalizował w jaki sposób klienci Temu byli informowani o okazyjnych cenach towarów w serwisie. Sprawdzano także czy platforma rzetelnie podawała informację o najniższej cenie danego produktu z ostatnich 30 dni przed ogłoszeniem obniżki.

Z ustaleń UOKiK wynika, że użytkownicy strony internetowej i aplikacji mobilnej Temu nie zawsze mogą wiedzieć, jak duża jest promocja W praktyce mogli nie mieć podanego punktu odniesienia, albo kwota będąca punktem odniesienia może nie być zgodna z prawdą.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 79% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

24.05.2025 / 09:00
StoryEditor
TOP10 tygodnia w handlu: premie w Biedronce, Dino i próby przejęcia Carrefoura
TOP10 tygodnia w handlu: premie w Biedronce, ekspansja Dino i próby przejęcia Carrefoura (fot. Wiadomości Handlowe + Zeme + materiały prasowe + Rafal Oleksiewicz + Shutterstock)

W polskim handlu nie ma czasu na nudę. Ostatni tydzień dobitnie to pokazał. Branża żyła tajemnicza próba przejęcia Carrefoura. Gorącym tematem były też nowe premie dla pracowników Biedronki. Również rozwój sieci Dino i to na różnych płaszczyznach były ważnymi tematami. Uwagę przyciągały także restrukturyzacja Grupy Eurocash oraz hurtowa megafuzja na rynku spożywczym.

1. Europejski gigant handlu próbował przejąć Carrefoura!

To mogła być transakcja roku, jeśli nie dekady na rynku handlu spożywczego w Europie. Jak donoszą francuskie media...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

31. maj 2025 08:58