09.06.2020/10:14

Oktawian Torchała, CEO Aldi w Polsce: Do końca 2022 roku chcemy potroić liczbę otwieranych sklepów

W 2019 r. Aldi utworzył nowe biura regionalne w Krakowie, Gdańsku, Lublinie i Szczecinie. Jednocześnie firma otworzyła sześć nowych sklepów i wdrożyła nową strategię marketingową i pojawiła się w social mediach. Rok 2020 ma być przełomowy dla rozwoju firmy w Polsce, właśnie teraz firma zapowiada przyspieszenie ekspansji na naszym rynku.

-  Mamy ambitne plany rozwoju sieci na najbliższe lata, w ramach których do końca 2022 roku chcemy potroić liczbę otwieranych sklepów. Oczywiście jest to uzależnione od wielu zmiennych i dajemy sobie prawo do bieżącej aktualizacji. Jak pokazują wydarzenia ostatnich miesięcy na świecie, sytuacja może dynamicznie zmieniać się, ale to jest cel, do którego dążymy. Minione dziesięciolecie stworzyło doskonałe podwaliny do tego kroku, jesteśmy gotowi do przejęcia nowych obiektów czy działek pod budowę. Niezmiennie w ich doborze kierujemy się precyzyjnie dobranymi lokalizacjami ze szczególną dbałością o komfort i doświadczenia zakupowe naszych klientów – podsumowuje Oktawian Torchała, CEO Aldi w Polsce.

Sieć szuka nowych lokalizacji pod swoje sklepy. Dotychczas Aldi szukało działek lub nieruchomości w miastach południowej, centralnej i zachodniej Polski, a więc w województwach, w których już zaznaczyło swoją obecność i marka Aldi została dobrze przyjęta przez klientów. Dzięki stale wzmacnianej kadrze personalnej, która liczy już kilkadziesiąt osób oraz nowym, regionalnym biurom ekspansji w ośmiu miastach Polski, Aldi od początku 2020 r. swoją ekspansję prowadzi praktycznie na terenie całej Polski.

Głównym założeniem Aldi na 2019 rok było wdrożenie nowej strategii komunikacyjnej oraz systematyczny i długofalowy rozwój w oparciu o precyzyjnie dobierane lokalizacje. W pierwszym dziesięcioleciu funkcjonowania w Polsce, sieć dała się poznać jako solidna marka, oferująca atrakcyjne produkty w dobrej cenie i kierująca się zasadami odpowiedzialności społecznej.

Proces wdrożenia nowej strategii Aldi poprzedzony był cyklem przebudów i modernizacji wszystkich sklepów w całej Polsce. W okresie od stycznia do lipca 2018 roku przebudowano niemal 70 marketów Aldi. Sieć wkroczyła w kolejny etap działalności, podkreślając swoją tożsamość sprzedażową i marketingową, a przede wszystkim zmieniając komunikację kierowaną do klientów i przygotowując ich na nowe otwarcia sklepów w całej Polsce.

- Wewnętrzne badania firmy pokazują, że zmiana formatu Aldi została zauważona i dobrze oceniona przez 97 proc. klientów, którzy chętniej wybierają sklepy sieci na codzienne zakupy. (…) Planowane inwestycje mają ułatwić klientom dostęp do oferty ALDI – mówi Oktawian Torchała.

Aldi ma obecnie w Polsce 141 sklepów. W minionym roku otwartych zostało 6, zaś od stycznia sieć otworzyła 4 nowe sklepy. Jeśli bazą do planów rozwoju sieci Aldi w Polsce ma być rok 2019, to firma może otwierać od ok. 20 placówek rocznie.

Aldi to międzynarodowa sieć dyskontów posiadająca głównie na zachodzie i południu Polski 141 sklepów i zatrudniająca niemal 3000 pracowników. Jest jedną z wiodących firm handlowych w Europie, a według raportu Global Powers of Retailing 2019 firmy Deloitte utrzymuje też swoją pozycję jednego z 10 największych detalistów na świecie.

Dodaj komentarz

2 komentarze

  • qoolfon 09.06.2020

    Czekam na zakupy on line.

  • Waldek 09.06.2020

    Czy ma ktoś wątpliwości o słuszności narodowej sieci handlowej? Czy dalej toczymy hejt?

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.