10.02.2020/20:06

Aldi Nord i Aldi Sud rozpoczynają przegląd strategii promocji produktów markowych

Niemieckie sieci dyskontowe przeprowadzą przegląd strategii promocyjnych produktów markowych, by ustalić, dlaczego niektóre marki nie przyczyniły się do wzrostu sprzedaży i osiągnięcia zakładanych marż w takim stopniu, jaki się spodziewano – relacjonuje Lebensmittelzeitung.

Obie siostrzane sieci planują zmniejszenie tempa wprowadzania do oferty nowych produktów markowych, a jednocześnie prowadzić będą analizy ich sprzedaży oraz optymalizację asortymentu. Sieci będą także rozmawiać z producentami na temat tego, jak osiągać sukcesy sprzedażowe markowych produktów paczkowanych w środowisku zdominowanym przez marki prywatne.

W 2019 r. Aldi wdrożył w Niemczech nową strategię promocji produktów markowych, która polegała na zastąpieniu „stale niskiej ceny” innym podejściem, w którym ceny regularne są wyższe, a za to promocje są głębsze. Chodziło m.in. o przyciągnięcie młodszych klientów i zwiększenie udziałów w rynku produktów markowych.

Jak odnotowuje Lebensmittelzeitung, dyskonter chciał powtórzyć sukces swojego odwiecznego rywala, Lidla, któremu udało się zwiększyć średnie marże generowane na produktach markowych, a jednocześnie uniknąć kanibalizacji marki własnej.

Źródło: lebensmittelzeitung.net

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.