06.09.2016/22:40

Aldi Nord rozwija w Polsce sieć sklepów i asortyment

Na koniec 2014 r. sieć Aldi Nord miała w Polsce 93 sklepy, w ubiegłym roku niemiecki operator otworzył 12 nowych placówek handlowych. W sumie Aldi ma w naszym kraju ponad 105 sklepów (sieć otworzyła w 2016 r. kilka nowych placówek) i zatrudnia 1160 pracowników.

Obroty Grupy przedsiębiorstw z grupy Aldi Nord wzrosły z 21,1 mld euro w 2014 r. do 21,8 mld euro w roku 2015. Polski oddział ze względu na sieć ponad 100 sklepów ma ciągle niewielki udział w wynikach grupy. W 2015 r. klienci dokonali we wszystkich sklepach sieci około 1,2 mld transakcji zakupowych.

Sklepy sieci Aldi Nord oferują średnio 1300 produktów z 70 grup towarowych. Około 93 procent asortymentu stałego stanowią marki własne. Asortyment uzupełniają sprawdzone produkty markowe. Jednocześnie firma oferuje między innymi produkty tekstylne, buty, elektronika, artykuł y gospodarstwa domowego, produkty dla majsterkowiczów i do ogrodu.

Co ciekawe polskie sklepy Aldi Nord odbiegają od tzw. średniej. Placówki oferują nawet 1339 produktów, z czego marki własne stanowią 88,6 proc. asortymentu. To oznacza, że polskie sklepy niemieckiego dyskontera oferują o ponad 4 proc. więcej produktów markowych niż placówki sieci w pozostałych krajach.

Z ciekawostek warto dodać, że Aldi Nord dopiero rozpoczął rozwój niektórych grup produktowych w Polsce. Dobrym przykładem są produkty ekologiczne/bio oraz artkuły z certyfikatem Fairtrade. W polskich sklepach sieci oferowano w 2014 r. tylko 5 produktów typu bio i żadnego produktu Fairtrade. W roku 2015 liczba produktów ekologicznych wzrosła do 9 i pojawił się pierwszy produkt sygnowany znakiem Fairtrade. Warto dodać, że w swojej ofercie grupa miała na koniec 2015 r. 433 produkty bio i 58 towarów Fairtrade. To pokazuje potencjał rozwoju tego typu produktów, których liczba w polskich sklepach sieci znacznie wzrośnie w perspektywie kolejnych lat.

Aldi Nord – także w Polsce - pracuje nad poprawą standardów i architektury swoich sklepów. Nowe placówki sieci o średniej powierzchni od 1000 do 1200 mkw. zapewniają klientom i pracownikom znacznie więcej miejsca. Okna sięgające do poziomu podłogi wpuszczają dużo światła dziennego, zmniejszając zapotrzebowanie na  sztuczne oświetlenie. Tam, gdzie mimo wszystko jest ono niezbędne od 2016 r. używane będą tylko efektywne energetycznie lampy LED. W 2011 r. w Belgii został otwarty pierwszy sklep wyposażony według nowej koncepcji. W skali całej grupy przedsiębiorstw od  2012 r. plany wszystkich nowych sklepów oparte są na nowej koncepcji.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.