08.04.2021/08:16

Aldi Polska promuje zakupy zero waste. Sylwia Majcher ambasadorką nowej akcji dyskontowej sieci

Sieć Aldi rozpoczęła współpracę z Sylwią Majcher - dziennikarką, ekspertką od niemarnowania żywności. Dotychczas ambasadorka współpracowała już z siecią przy świątecznej odsłonie kampanii reklamowej "1001 powodów, by wpaść do Aldi". Teraz pojawi się w kolejnych spotach sieci z udziałem Klubu Komediowego, by opowiedzieć klientom, czym jest zero waste.

Dyskontowa sieć podkreśla, że współpraca z Majcher zacieśnia się. Sieć rusza z programem zachęcającym klientów do zakupów w duchu zero waste i korzystania z proekologicznych rozwiązań.

Przy okazji Aldi chwali się swoimi dotychczasowymi osiągnięciami w tym obszarze. Sklepom Aldi w roku 2020 udało się poddać recyklingowi 1209,23 ton opakowań z papieru i tektury, 234,704 ton samego papieru i tektury, 281,88 ton folii transparentnej oraz 131,3 ton folii kolorowej. - Właściwe gospodarowanie odpadami i niemarnowanie żywności to jedne z kluczowych celów ALDI w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu - zapewnia Aldi.

- Będąc odpowiedzialnym przedsiębiorcą staramy się minimalizować negatywne dla środowiska skutki naszej działalności. Mamy świadomość, że jako sieć sklepów spożywczych generujemy dużo odpadów, które jednak restrykcyjnie i według ściśle określonych reguł recyklingujemy - mówi Katarzyna Bawoł, kierownik Działu Jakości i Odpowiedzialności w Aldi Polska.

I dodaje: - Dbamy o to, by każdy z pracowników Aldi był przeszkolony z zakresu sortowania tych odpadów, tak, by generowane śmieci łatwo można było przetworzyć. Każdy z nas jest też konsumentem i prowadzi własne gospodarstwo domowe i doskonale wiemy, że mądre zakupy są pierwszym krokiem do tego, by uniknąć marnowania żywności. Z tego powodu postanowiliśmy podzielić się dobrymi praktykami z naszymi klientami, wspierając się autorytetem i doświadczeniem zewnętrznego eksperta.

W 2020 r. już 93 proc. sklepów Aldi przekazywało żywność organizacjom charytatywnym. Odbiory wciąż realizowane są minimum 2-3 razy w tygodniu, a głównym beneficjentem jest Caritas Polska.

Z kolei cała Grupa Aldi Nord zobowiązała się globalnie do obniżenia emisji gazów cieplarnianych do końca 2021 roku o 40 proc. w porównaniu z rokiem wyjściowym 2015. W tym celu sieć wyposaża swoje sklepy w ekologiczne oświetlenie LEDowe - obecnie 124 sklepy posiadają takie oświetlenie oraz instalacje fotowoltaiczne.

Aldi zapowiada też, że na opakowaniach marek własnych systematycznie będą pojawiać się oznakowania, które pozwolą na łatwą identyfikację tego, do jakiego pojemnika powinien trafić odpad, by mógł w łatwy sposób zostać poddany obróbce.

W Polsce Aldi zarządza siecią 168 dyskontów.

 

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także