19.03.2020/10:29

Aldi rozda pracownikom bonusy za pracę w czasie epidemii. Premie będą wyższe niż u konkurentów

Sieć Aldi Polska poinformowała, że nagrodzi pracowników za zaangażowanie i zwiększony nakład pracy w marcu w obliczu rozprzestrzeniającego się koronawirusa. Pracownicy otrzymają nagrody finansowe w wysokości do 1000 zł brutto.

Dokładna wysokość premii będzie uzależniona od rodzaju wykonywanej pracy. Najwyższe nagrody otrzymają pracownicy sklepów oraz magazynu, którzy w największym stopniu przyczyniają się do utrzymania łańcucha dostaw i zaopatrywania klientów w potrzebne produkty.

- Zdajemy sobie sprawę jak ważną rolę nasi pracownicy odgrywają w procesie wyżywienia społeczeństwa i zachowania płynności w sprzedaży najważniejszych produktów spożywczych i higienicznych w tym trudnym okresie. Właśnie dlatego podjęliśmy decyzję o przyznaniu nagród specjalnych, które są wyrazem podziękowania i szacunku dla zaangażowania w codzienną pracę i wykonywanie swoich obowiązków przez naszych pracowników - mówi Oktawian Torchała, dyrektor generalny,  CEO Aldi Polska.

Jak podkreśla w komunikacie firma, przyznanie nagród to kolejne działanie sieci podjęte z myślą o pracownikach w ostatnim czasie. Wcześniej Aldi wprowadziło specjalną procedurę higieniczno-sanitarną, zaopatrzyło pracowników sklepów  w rękawiczki ochronne i żele dezynfekujące. We wszystkich sklepach montowane są też obudowy na kasy z płyt pleksi.

W trosce o osoby odpowiadające za dostawy, wdrożone zostały specjalne zalecenia dotyczące sposobu przyjmowania towarów. Sieć ograniczyła kontakt pracowników działu przyjęć towaru z kierowcami oraz pracownikami pozostałych działów, obudowała specjalnymi płytami pleksi podest, na którym odbywa się przyjęcie towaru i dokonuje dezynfekcji wszystkich przyjmowanych dokumentów.

Ponadto w ramach wewnętrznego systemu zarządzania zdrowiem, sztab kryzysowy ALDI opracował procedury i możliwości pracy zdalnej dla pracowników biurowych.

- Nasze sklepy pozostają otwarte. Dbamy o to, aby w miarę możliwości wszystkie kasy były otwarte, a personel skrupulatnie i na bieżąco uzupełniał towar, ze szczególną dbałością o kwestie sanitarne. Zachęcamy klientów, by nie robili zakupów na zapas, a w trosce o nasze wspólne dobro i bezpieczeństwo prosimy o skracanie czasu spędzonego w sklepach – mówi Oktawian Torchała.

Sklepy sieci zostały zaopatrzone również w specjalne instrukcje dla klientów. Przy stanowiskach z warzywami, owocami oraz pieczywem zagwarantowane zostały jednorazowe rękawiczki, które pozwalają na ograniczenie bezpośredniego kontaktu z produktami, podłogi i boki kas oklejane są taśmami wyznaczającymi bezpieczne odległości.

Aldi podjęło także decyzję o wstrzymaniu kontroli na parkingach przy swoich sklepach i poinformowało o niej zarządców parkingów.

Czytaj także: Lidl rozda premie za pracę w czasie epidemii

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.