25.06.2020/12:34

Aldi rzuca wyzwanie Świeżoznawcom Biedronki i rusza z kampanią produktów świeżych

Sieć sklepów Aldi ruszyła z nową kampanią promocyjną, której motywem przewodnim jest świeżość. W ramach kampanii stworzony został specjalny koncept wizualny – logo Świeże z Aldi, którym oznaczane będą produkty z kategorii warzywa i owoce, pieczywo, mięso, ryby oraz nabiał. Kampania wystartowała 15 czerwca, swoim zasięgiem obejmuje outdoor, POS, radio oraz Internet.

Sieć sklepów Aldi od lat dba o świeżość oraz wysoką jakość swoich produktów. Teraz świeżość stała się motywem przewodnim nowej kampanii Aldi, która prowadzona jest równolegle do realizowanego od ubiegłego roku Wielkiego Testu Produktów Aldi, w którym klienci poznają produkty marek własnych sieci. Idea testu koresponduje z hasłem Raz Aldi, zawsze Aldi, określającym Aldi jako sklep ulubionych produktów, po które często się wraca.

Już kilka miesięcy temu ze swoimi kampaniami poświęconymi produktom świeżym wystartowały Biedronka i Lidl:

– Sezon letni to doskonała okazja do wyeksponowania świeżego asortymentu i pokazania klientom, jak na co dzień dbamy o to, aby do ich domów trafiały wysokiej jakości, świeże produkty. W Aldi wierzymy bowiem, że troska o świeżość produktów to troska o zdrowie i dobre samopoczucie naszych klientów i ich rodzin – wyjaśnia Agnieszka Barańska, dyrektor marketingu i komunikacji Aldi Polska.

– Wiemy, że świeżych produktów nie kupuje się na zapas, dlatego codzienna kontrola jest dla nas kluczowa. Chcemy, aby klienci utożsamiali naszą markę ze świeżością, by ich naturalnym wyborem codziennych zakupów były właśnie sklepy Aldi, w których już teraz znajdują przecież swoje ulubione przysmaki i chętnie po nie do nas wracają. Dlatego kampania świeżości jest doskonałym uzupełnieniem trwającej wciąż kampanii zbudowanej wokół Wielkiego Testu Produktów Aldi – dodaje Barańska.

Każdego miesiąca Aldi prowadzi serię badań laboratoryjnych, które umożliwiają kontrolę świeżości produktów z różnych kategorii. Poza zewnętrznymi audytami sieć wprowadziła także wysokie standardy wewnętrznej kontroli towarów, co przekłada się na funkcjonowanie całego łańcucha dostaw.Sieć współpracuje z lokalnymi wytwórcami, dzięki czemu w sklepach przybywa produktów z certyfikatami takimi jak: Jakość i Tradycja czy Dziedzictwo Kulinarne.

Sieć wprowadziła restrykcyjne wytyczne mikrobiologiczne w zakresie kontroli mięsa (dotyczą nie tylko dostawców w zakładach produkcyjnych, ale także gotowego produktu w sprzedaży), zaśw produkcji pieczywa praktykuje zasadę CleanLabel, zgodnie z którą z wypieków usuwane są sztuczne wzmacniacze smaku, konserwanty i barwniki na rzecz naturalnych i znanych konsumentom składników. Wśród warzyw i owoców, ponad połowa produktów to produkty pochodzące od polskich rolników i sadowników. Wszystkie owoce i warzywa BIO oraz cały łańcuch BIO posiadają stosowne certyfikaty (Global G.A.P) i są badane na obecność pestycydów. Aldi sprawdza między innymi poziom zawartości cukru w owocach i stopień ich dojrzałości.

Kampania promująca świeżość w Aldi wystartowała 15 czerwca. W jej ramach sieć zadbała również o ciekawą komunikację wewnętrzną tematu. Z myślą o pracownikach przygotowane zostały między innymi: film prezentujący w luźnej konwencji filozofię świeżości Aldi, ulotki czy newslettery. W pierwszym tygodniu kampanii pracownicy każdego dnia otrzymywali również świeże owoce i warzywa w ramach degustacji.

Za kompleksową komunikację kampanii, w tym opracowanie koncepcji i kreacji odpowiada Agencja Scholz&Friends Warszawa, należąca do Grupy S/F i obsługująca sieć Aldi od 3 lat. Kampanię w mediach społecznościowych prowadzi agencja The Digitals również będąca częścią Grupy S/F. Planowaniem i zakupem mediów zajął się dom mediowy Carat oraz iProspect (DentsuAegis Network).

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.