29.01.2019/15:52

Aldi testuje format mini i wchodzi w segment travel

Niemiecki dyskonter uruchomił w grudniu swoją najmniejszą placówkę na świecie. Liczący tylko 240 mkw mini-market oferuje tylko ok. 1 tys. pozycji asortymentowych i jest przeznaczony do obsługi… podróżnych – informuje niemiecki serwis branżowy Merkur.

Market zlokalizowany jest w szwajcarskiej Lozannie, w samym środku dworca kolejowego. Podczas gdy przeciętny dyskont Aldi liczy sobie ok. 1 tys. mkw powierzchni sali sprzedaży, ten ma tylko jedną czwartą tej powierzchni. Mini-Aldi czynny jest od 5:30 rano do północy, także w soboty i niedziele, mimo że w Szwajcarii obowiązują ścisłe przepisy regulujące godziny pracy handlu – opisuje Merkur.

Oferta sklepu, operującego w segmencie travel, to głównie podstawowe produkty convenience i żywność marki własnej sieci. Ze względu na ograniczoną powierzchnię zastąpiono urządzenia do wypieku pieczywa na miejscu regałem z gotowym pieczywem i wyrobami cukierniczymi. Wyeliminowano też strefę z artykułami przemysłowymi w promocyjnych cenach.

Serwis Merkur prognozuje, że Aldi mini będzie generował bardzo wysokie przychody, ponieważ może liczyć na przepływ ok. 20 tys. podróżnych dziennie – chodzi przede wszystkim o osoby dojeżdżające regularnie do i z pracy.

Źródło: merkur.de

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.