Aldi testuje format mini i wchodzi w segment travel
Niemiecki dyskonter uruchomił w grudniu swoją najmniejszą placówkę na świecie. Liczący tylko 240 mkw mini-market oferuje tylko ok. 1 tys. pozycji asortymentowych i jest przeznaczony do obsługi… podróżnych – informuje niemiecki serwis branżowy Merkur.
Market zlokalizowany jest w szwajcarskiej Lozannie, w samym środku dworca kolejowego. Podczas gdy przeciętny dyskont Aldi liczy sobie ok. 1 tys. mkw powierzchni sali sprzedaży, ten ma tylko jedną czwartą tej powierzchni. Mini-Aldi czynny jest od 5:30 rano do północy, także w soboty i niedziele, mimo że w Szwajcarii obowiązują ścisłe przepisy regulujące godziny pracy handlu – opisuje Merkur.
Oferta sklepu, operującego w segmencie travel, to głównie podstawowe produkty convenience i żywność marki własnej sieci. Ze względu na ograniczoną powierzchnię zastąpiono urządzenia do wypieku pieczywa na miejscu regałem z gotowym pieczywem i wyrobami cukierniczymi. Wyeliminowano też strefę z artykułami przemysłowymi w promocyjnych cenach.
Serwis Merkur prognozuje, że Aldi mini będzie generował bardzo wysokie przychody, ponieważ może liczyć na przepływ ok. 20 tys. podróżnych dziennie – chodzi przede wszystkim o osoby dojeżdżające regularnie do i z pracy.
Źródło: merkur.de
7