14.10.2020/14:32

Aldi w Polsce z prawie 18 proc. wzrostem przychodów w 2019 roku

Aldi, który kilka miesięcy temu zadeklarował intensywny rozwój w Polsce, już w 2019 r. osiągnął całkiem przyzwoity wzrost przychodów. Firma uzyskała prawie 1,5 mld zł, o 17,7 proc. więcej niż w 2018 r., kiedy przychody wyniosły prawie 1,26 mld zł.

Koszty polskiego oddziału sieci Aldi przewyższyły przychody, w związku z czym firma zamknęła 2019 r. stratą ze sprzedaży w wysokości 91,3 mln zł, natomiast cały ubiegły rok firma zamknęła stratą netto w wysokości 132,6 mln zł.

„W opinii zarządu spółki Aldi, obecna sytuacja finansowa spółki, jest spowodowana zmianami, jakie spółka wprowadza w celu zwiększenia obrotu ze sprzedaży oraz dalszej ekspansji. Spółka otrzymała zapewnienie wspólników o dalszym finansowaniu zaplanowanego rozwoju” – podała firma w sprawozdaniu zarządu.

Jak podano w sprawozdaniu finansowym Aldi, zgodnie z przyjętym przez spółkę dziesięcioletnim planem inwestycyjnym, dyskonter zakłada stały wzrost nakładów na środki trwałe w związku z rozbudową sieci sklepów w różnych regionach Polski.

W 2019 r. Aldiemu przybyło zaledwie 6 sklepów, co oznacza wzrost o niewiele ponad 4,5 proc. Rok 2019 firma zamknęła z 138 dyskontami, teraz ma ich 143. Tym bardziej należy podkreślić, że kilkunastoprocentowy wzrost sprzedaży, jest wynikiem bardzo dobrym, choć Aldi ma jeszcze możliwości poprawienia wartości sprzedaży z metra kwadratowego powierzchni sprzedażowej. Biedronka i Lidl, które działają na podobnym rynku, ale ze względu na zasięg, trudno mówić o konkurencyjności tych sieci, mają dużo lepsze wyniki sprzedaży z metra kwadratowego.

Dodaj komentarz

Więcej na temat:

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także