23.01.2021/09:17

Aldi wykluczyło stosowanie bawełny z krajów, w których uprawie i zbiorom towarzyszy łamanie praw człowieka

Dyskontowa sieć Aldi zapowiedziała, że począwszy od 2025 r. odzież i tekstylia pod jej markami własnymi będą wykorzystywały wyłącznie bawełnę z recyklingu lub posiadającą certyfikat zgodny z jednym z międzynarodowych standardów zrównoważonego rozwoju.

Sieć zauważa, że konwencjonalna uprawa bawełny niesie ze sobą wiele zagrożeń dla środowiska i ludzi. Jest to roślina delikatna i trudna w hodowli, dlatego wymaga zastosowania dużej ilości chemii rolnej oraz wody. Pestycydy używane do jej uprawy są wyjątkowo toksyczne, a ich bezpośredni kontakt ze skórą może nieść poważne konsekwencje zdrowotne, a nawet prowadzić do śmierci.

Mało tego - szkodliwe substancje w postaci ścieków przenikają do gruntów, zanieczyszczając ekosystem. Natomiast ogromne zużycie wody wpływa na rozregulowanie naturalnej gospodarki wodnej w rejonach upraw. Istotnym problemem jest także zmuszanie dzieci do niewolniczej pracy przy zbiorach.

Niemiecka sieć zapewnia, że jest świadoma zagrożeń wynikających z toksycznej produkcji bawełny i w związku z tym będzie wymagać od partnerów handlowych, by nie używali oni bawełny z krajów, w których uprawie i zbiorom towarzyszy naruszanie praw człowieka. - Z tego powodu Aldi kontraktowo wykluczyło stosowanie bawełny pochodzącej z Uzbekistanu i Turkmenistanu - wskazuje firma.

– Aby mieć pewność, że oferowane naszym klientom produkty marki własnej spełniają niezbędne wymagania od wszystkich naszych dostawców już na etapie składania oferty przetargowej wymagamy odpowiednich certyfikatów, w tym pozytywnych wyników audytów przeprowadzanych w zakładach produkcyjnych z tak zwanych krajów ryzyka – mówi Katarzyna Bawoł, kierownik ds. jakości i odpowiedzialności przedsiębiorstwa w spółce Aldi Polska. - Zdajemy sobie sprawę, że jako przedsiębiorca mamy ogromy wpływ na nasze otoczenie, w tym na środowisko naturalne. Dlatego przystępujemy do wielu inicjatyw, zobowiązując tym samym siebie oraz naszych partnerów biznesowych do ochrony zasobów naturalnych, od produkcji po dostawę – dodaje Katarzyna Bawoł.

Aldi przypomina też, że od 2013 r. realizuje projekt o nazwie Aldi Factory Advancement, którego celem jest poprawa warunków pracy w bangladeskich zakładach produkcyjnych, które wytwarzają towary dla sieci. Firma przyłączyła się także do kampanii Detox organizacji Greenpeace oraz inicjatywy Cotton made in Africa.

Sieć dyskontów zdradza także, że w 2020 r. posiadała 54,7 proc. produktów marki własnej z certyfikatami Fairtrade, Global OrganicTextile Standard, Organic Content Standard 100/blended, Cottonmade in Africa lub BetterCottonInitiative.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także