23.07.2019/10:09

Aldi zapowiada duże inwestycje w Polsce. Dyskonter wejdzie do nowych regionów kraju

Nowa strategia rozwoju realizowana w Polsce przez sieć Aldi przynosi pozytywne rezultaty. W minionym roku przychody netto ze sprzedaży spółki Aldi wyniosły ok. 1,26 mld zł, rosnąc aż o 20,59 proc. względem roku 2017.

Pomimo tak istotnego wzrostu przychodów Aldiego, sieć nie poprawiła swojego wyniku netto. Firma zakończyła ubiegły rok z niemal 151 mln zł straty netto, podczas gdy rok wcześniej strata wynosiła około 114,5 mln zł.

- Spółka w danym roku obrachunkowym kontynuowała działania w celu zwiększenia obrotu ze sprzedaży oraz dalszą ekspansję - czytamy w sprawozdaniu zarządu sieci Aldi z działalności spółki w roku 2018. - Plany w zakresie dalszego dynamicznego rozwoju oraz kontynuacja nowych działań marketingowych nie uległy zmianie - tłumaczy w sprawozdaniu prezes Oktawian Torchała.

Sieć Aldi w minionym roku zmodernizowała ponad 60 sklepów w Polsce, wdrażając w nich w nich najnowszy koncept Aniko. Plany niemieckiego dyskontera na rok obecny również są ambitne. Jak zapowiada prezes Torchała w sprawozdaniu, Aldi w tym roku zamierza przeprowadzić "dalszą ekspansję na terenie całej Polski, zwłaszcza w rejonach, w których (sieć - red.) nie była do tej pory obecna".

Aldi planuje w Polsce kolejne inwestycje, przede wszystkim w nowe obiekty własne, a także w rozwój dotychczasowej działalności. Zgodnie z przyjętym przez spółkę trzyletnim planem inwestycyjnym, nakłady na tzw. niefinansowe aktywa trwałe w 2019 roku wyniosą ponad 122 mln zł. Złoży się na to: 88 mln zł na budowę nieruchomości, 23 mln zł na wyposażenie sklepów, 929 tys. zł na rozbudowę magazynu oraz 242 tys. na wyposażenie administracji.

Spółka w 2019 r. zamierza kontynuować działania nakierunkowane na zwiększanie liczby produktów oferowanych w sklepach. Coraz większą część oferty Aldiego stanowić będą towary markowe (kosztem marek własnych) oraz pochodzące od polskich producentów. Firma określa to mianem "dostosowania strategii do warunków rynkowych i oczekiwań polskich konsumentów". Obecnie udział marki własnej w sklepach Aldi w Polsce wynosi około 75 proc. i od kilku lat systematycznie spada.

Niemiecka sieć zamierza także kontynuować i rozwijać akcje promocyjne w ramach własnego asortymentu, gdyż w 2018 roku "miało to wpływ na osiągane obroty oraz na zwiększenie świadomości klientów o asortymencie".

Oprócz tego spółka planuje rozszerzenie lokalnego marketingu w prasie i radiu oraz, poprzez akcje promocyjne, także na lokalnych rynkach, z udziałem "znanych osobistości". - Dalszy rozwój działań marketingowych będzie prowadził do dostosowania przeprowadzanych kampanii reklamowych do oczekiwań polskiego klienta - czytamy w planach Aldiego na 2019 rok.

Sieć Aldi zapowiedziała także wdrożenie nowych działań w celu "zwiększenia motywacji i zadowolenia z pracy obecnych pracowników, jak i pozyskiwania nowych wykwalifikowanych osób na pracowników niższego i wyższego szczebla".

Spółka Aldi za koniec 2018 r. zatrudniała 2255 osób. Sieć posiada w Polsce ponad 130 sklepów.

Dodaj komentarz

4 komentarze

  • PK 29.07.2019

    Do KT, wycinanie drzew z terenów gdzie jest prowadzona zrównoważona gospodarka leśna jest jak najbardziej EKO. Drewno jest surowcem odnawialnym!

  • rnr 25.07.2019

    Ekologiczne torby są ...własne. Można używać wiele lat te same.

  • KT 23.07.2019

    Torby papierowe oraz bawełniane są MNIEJ ekologiczne od polietylenowych (rozumiem, ze kolega takie mial na mysli). Plastiki należy zbierać i recyklować. Wycinanie drzew nie jest eko!

  • Eko klient 23.07.2019

    Kiedy torby papierowe i torby bawelniane przy kasach? Moze jakas alternatywa dla plastiku i polipropylenowych toreb?

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.