21.06.2018/12:51

Alibaba wprowadza technologię New Retail do 400 hipermarketów Auchan i RT-Mart

Sieć RT-Mart ogłosiła, że jej pierwsze 100 z 400 marketów zostało wyposażone w technologię New Retail, opracowaną dla sklepów stacjonarnych Hema przez Alibaba Group. Wzorując się na supermarketach Hema, RT-Mart wdrożył pakiet rozwiązań, które poprawiają doświadczenie zakupowe konsumentów, takich jak punkty odbioru zamówień online czy interaktywne kioski. Detalista chce połączyć handel online i offline w jedno płynne doświadczenie zakupowe.

– New Retail to nowy sposób myślenia. Dzięki digitalizacji placówek sklepowych jesteśmy w stanie połączyć online i offline w jedną spójną całość. Liczymy na to, że w ten sposób znacznie zwiększymy wolumen zamówień online – powiedział Peter Huang, CEO w RT-Mart.

Alibaba wypracował strategię rozwijania technologii, za pomocą których sklepy stacjonarne mogą adaptować nowoczesne modele biznesowe współczesnego detalu. Po sukcesie wdrożenia systemu New Retail w sieci Hema, RT-Mart staje się pierwszą siecią sklepów spożywczych, która w ramach partnerstwa z Alibabą zastosowała to narzędzie w swoich placówkach stacjonarnych.

Pod koniec ubiegłego roku Grupa Alibaba zakupiła za równowartość 2,88 mld dolarów 36 proc. akcji spółki Sun Art Retail Group, która zarządza siecią blisko 400 hipermarketów, funkcjonujących pod szyldami Auchan i RT-Mart. W ramach umowy współpracy Groupa Alibaba zobowiązała udostępnić swoją technologię New Retail oraz gromadzone przez siebie dane na temat trendów konsumenckich. Na tej podstawie sieć przejdzie transformację cyfrową, zsynchronizuje swoje operacje online i offline, zreorganizuje układ powierzchni sprzedażowej oraz zwiększy wydajność systemu zarządzania asortymentem spożywczym.

W ramach digitalizacji biznesu RT-Mart uzyska od Alibaby dostęp do analiz konsumenckich, systemów zarządzania łańcuchem dostaw, technologii dla detalu oraz płatności elektronicznych w ramach systemu Alipay, który jest własnością powiązanej z Alibabą spółki Ant Financial.

Wśród wdrażanych rozwiązań omnichannel są takie, jak punkty odbioru zamówień online, kioski interaktywne czy usługa dostaw do domu w czasie do 1 godziny. Logistyka obsługi dostaw ekspresowych została oparta o zaplecze magazynowe poszczególnych hipermarketów. Wykorzystano takie rozwiązania, jak system taśmociągów zainstalowanych pod sufitem obiektu, które dostarczają zamówione towary z magazynu do punktu kompletowania dostaw.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.